اخبار تکنولوژی

آیا آیفون 13 مینی آخرین نسل از گوشی های کوچک اپل است؟

به نظر می رسد که گوشی موبایل آیفون 13 مینی آخرین نسل از گوشی های کوچک کمپانی اپل باشد. در چند سال اخیر هر سال شاهد افزایش اندازه نمایشگر در گوشی های موبایل بودیم. در هر برندی، هر سری از گوشی های هوشمندی که تولید می شد علاوه بر اندازه استاندارد، ابعادی را تحت عنوان پرو، یا پرومکس هم عرضه می کرد. این تلفیق برای این بود که افراد با هر سلیقه و نیازی بتوانند از یک سری، گزینه هایی را برای خرید داشته باشند.

در مورد گوشی آیفون هم اپل سال گذشته گوشی آیفون 12 را در چهار اندازه مینی ، استاندارد، پرو و پرومکس ارائه داد. اما بعد از مدتی این کمپانی به این نتیجه رسید که به دلایل مختلفی، از این ابعاد استقبال خوبی در بازار نشد. حالا باید دید دلایل عدم محبوبیت آیفون 12 مینی در نسل بعدی برطرف شده یا خیر.

فروش پایین آیفون 12 مینی دربازار

لیست قیمت گوشی موبایل اپل

نقاط ضعف آیفون 12 مینی و نقاط قوت آیفون 13 مینی

در بازار تلفن های همراه، معمولا گوشی موبایل آیفون، به عنوان گران ترین گوشی های بازار شناخته می شوند و این برند تا همین یکی دو سال پیش گوشی تحت عنوان اقتصادی یا ارزان قیمت نداشت. به گونه ای که کاربران برای انتخاب بین گوشی های اپل فقط با پرچمداران دیگر برندها قدرت انتخاب داشتند. با عرضه گوشی iPhone 12 mini گمان می رفت که این گوشی مدل ارزان تر و اقتصادی سری 12 آیفون باشد.

اما با توجه به ابعاد کوچک نمایشگر و اختلاف قیمت کمتر با مدل استاندارد، خرید آن توجیه اقتصادی نداشت. پیش بینی می شود اپل بریا عرضه گوشی آیفون 13 مینی به این نکته توجه خاص تری داشته باشد. هرچند ممکن است از نظر ابعاد و اندازه برای عده محدودی از افراد خرید گوشی کوچک تر را توجیه کند. هرچند باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که گوشی آیفون 13 مینی دوربین بهبود یافته تری نسبت به مدل قبلی دارد و از ارتباطات ماهواره ای هم پشتیبانی می کند.

نقاط ضعف آیفون 12 مینی و نقاط قوت آیفون 13 مینی

خرید آیفون مینی منطقی چقدر منطقی به نظر می رسد؟

هرچند امروزه به دلیل استفاده گسترده از گوشی تلفن همراه، افراد تمایل به استفاده از گوشی هایی با ابعاد بزرگتر دارند. اما اگر یک گوشی با سخت افزار و دوربین عالی و قیمت مناسب عرضه شود ممکن است بتواند فروش معقولی را در بازار به دست آورد. در زمان عرضه گوشی آیفون 12 مینی، کاربران اپل گزینه های دیگری برای خرید داشتند. در همین گستره قیمتی و شاید کمی ارزان تر، میشد گوشی آیفون SE را خریداری کرد که هم سخت افزار خوبی داشت و هم ابعاد بزرگتری از آن را ارائه می داد. همچنین مدل های مختلف آیفون 11 هم با روی کار آمدن سری 12 ارزان تر از قبل و باهمان ویژگی ها در دسترس کاربران بود.

خرید آیفون مینی منطقی چقدر منطقی به نظر می رسد

با همه این شرایط عده ای از افشاگران بازار موبایل اعلام کرده اند که پل برای آیفون 14 هم قصدا دارد مدل مینی را عرضه کند. این موضوع هنوز نه از طرف اپل تایید شده است و نه رد. ولی بازار فروش گوشی موبایل آیفون 13 مینی می تواند مسیر این شرکت را برای تولید گوشی های مینی را مشخص کند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا