موبایل

استوری تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

برای اولین بار در سال 2013 اسنپ چت Stories را معرفی کرد. این ویژگی قابلیتی بود که به کاربران اجازه می داد عکس ها و ویدیوهایی را که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند را به اشتراک بگذارند. با معرفی این ویژگی مفهوم محتوای زودگذر به سرعت محبوبیت خود را میان کاربران پیدا کردند و پلتفرم های دیگر را بر آن داشت تا از این ویژگی پیروی کنند. در سال های بعد فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و واتساپ ویژگی استوری را به پلتفرم های خود اضافه کردند. در این میان تنها پیام رسان محبوبی که از Stories پشتیبانی نمی کرد تلگرام بود که با انتشار به روز رسانی های جدید، ویژگی داستان ها به این پیام رسان اضافه شده است.

استوری تلگرام چیست؟

در ماه های گذشته پاول دوروف مدیر عامل تلگرام در پیامی بیان کرده بود از طرف کاربران تقاضای بیشماری برای اضافه کردن ویژگی استوری به تلگرام را دریافت کرده است. بعد از گذشت یک ماه از انتشار این پیام، تلگرام Stories را به پیام رسان خود اضافه کرد. استوری های تلگرام می تواند دروازه جدیدی برای اشتراک گذاری محتواهای شما باشند. در حال حاضر ویژگی Telegram Stories فقط برای کاربران Premium در دسترس است. کاربران تلگرام پریمیوم می توانند استوری ارسال کنند، در حالی که کاربران معمولی تلگرام فقط می توانند استوری سایر کاربران پریمیوم را تماشا کنند. ممکن است در آینده کاربرانی که اکانت معمولی تلگرام دارند از این ویژگی استفاده کنند.

استوری در تلگرام
استوری در تلگرام

نحوه ارسال استوری در تلگرام

ارسال استوری در تلگرام شبیه به واتساپ و اینستاگرام است. اما در سیستم عامل اندروید و iOS کمی متفاوت می باشد. برای نسخه اندروید ابتدا وارد تلگرام شوید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بر روی دکمه «دوربین» که در پایین صفحه قرار دارد ضربه بزنید.
  • سپس عکس یا ویدیو مورد نظرتان انتخاب کرده و بعد از آن گزینه Next را انتخاب کنید.
  • تنظیمات نمایش داستان را مطابق با خواسته های خود تنظیم کنید و بر روی دکمه Post Story در پایین صفحه ضربه بزنید.

همچنین برای انتشار استوری در iOS می توانید مراحل زیر را بگذرانید:

  • بر روی دکمه New Story در بالای سمت راست ضربه بزنید.
  • عکس یا ویدیویی را که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید و سپس گزینه Next را انتخاب کنید.
  • مانند نسخه اندروید تنظیمات نمایش پیدا کردن داستان ها را مطابق با میل خود تنظیم کنید و سپس بر روی Post Story ضربه بزنید.

بعد از انجام مراحل بالا، استوری شما در تلگرام منتشر خواهد شد. می توانید با ضربه زدن روی عکس نمایه خود در بالا سمت راست آن را مشاهده کنید.

ساخت استوری در تلگرام
ساخت استوری در تلگرام

چگونه استوری های تلگرام را مشاهده کنیم؟

در حالی که ارسال استوری در تلگرام «اندروید و iOS» متفاوت است اما مشاهده آن ها یکسان است. شما باید وارد صفحه تلگرام شوید و در بخش بالایی صفحه استوری های منتشر شده را خواهید دید. هنگامی که صفحه Storiesها برای شما باز است می توانید از قسمت بالای صفحه «بر روی سه نقطه» ضربه بزنید و گزینه های: Share ،Copy Link ،Save to Gallery ،Hide Stories ،Notify About Stories و Report را نیز مشاهده خواهید کرد و مطابق با نیازهایتان از آن ها استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا