نقد و بررسینقد و بررسی گجت

ساعت جدید هوآوی با دستگاه فشار خون مجزا عرضه می شود

ساعت ها و دستبند ها و بازوبند های هوشمند که هر روزه در نسخه های جدید تر روانه بازار می شوند همواره در تلاش هستند تا ویژگی های سلامتی خود را به روز کنند. اندازه گیری سطح فشار خون یکی از ویژگی های حائز اهمیت در ساعت های هوشمند می باشد، استاندارد ECG که به عبارتی به فشار سنج الکترونیکی نیز معروف است چند مدت قبل به ساعت های هوشمند معرفی شد و چندین شرکت نسبت به استفاده از این استاندارد در ساعت های هوشمند اقدام کردند.

شرکت سامسونگ یکی از شرکت هایی بود که تصمیم گرفت یک گام فراتر برود و به جای استفاده از استاندارد ECG، ساعت های هوشمند خود را به یک دستگاه اندازه گیری فشار خون مجهز کند تا احتمال خطا در آن وجود نداشته باشد. ساعت هوشمند Watch 3 سامسونگ اولین ساعت هوشمند این شرکت بود که به همراه یک دستگاه فشار خون تخصصی روانه بازار شد.

حالا هوآوی با ساعت هوشمند Watch D تصمیم گرفته است که باز هم یک گام بالاتر برود و احتمال خطا به صفر برساند. به همین علت در ساعت Watch D هوآوی مجهز به یک وسیله جانبی است که داخل بند قرار می گیرد و از طریق پین به خود ساعت و از طریق دکمه های پلاستیکی به بند ساعت متصل می شود. اندازه گیری سطح فشار خون توسط بند و ساعت در اسمارت واچ Watch D هوآوی برای انواع سایز بند ساعت و دست های کوچک و بزرگ مناسب خواهد بود.

نحوه اندازه گیری فشار خون با ساعت هوشمند هوآوی Watch D

در صورتی که قصد داشتید تا سطح فشار خون خود را توسط ساعت هوشمند D هوآوی اندازه گیری کنید صرفا کافی است تا در یک پوزیشن مخصوص بنشینید. دستی که ساعت را به آن بسته اید را بر روی شانه خلاف جهت آن قرار بدهید و با دست دیگر آرنج خود را نگه دارید. چند لحظه منتظر بمانید و میزان فشار خون خود را بر روی صفحه نمایشگر ساعت هوشمند خود مشاهده کنید.

ساعت هوشمند هوآوی Watch D با دستگاه فشار خون بادی
ساعت هوشمند هوآوی Watch D با دستگاه فشار خون بادی

طبق گزارش ها این ساعت هوشمند هوآوی که هنوز مشخص نشده است مجهز به درگاه سیم کارت eSIM می باشد یا اتصال آن به گوشی موبایل صرفا از طریق بلوتوث صورت می گیرد مجهز به 32 مگابایت حافظه رم و 4 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. حدس و گمان ها بر این است که این ساعت هوشمند هوآوی از قیمت بالایی برخوردار خواهد بود و با توجهی به قیمتی که تا کنون شنیده شده است احتمال داده می شود که مجهز به درگاه سیم کارت باشد.

از آن جایی که قیمت احتمالی این محصول حدود 470 دلار بوده به نظر کاربران ارزش خرید ندارد و می توان با قیمتی مقرون به صرفه تر از آن نسبت به خریداری مانیتور های فشار سنج اقدام کرد که از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند و همچنین مورد تایید FDA هستند. اما نکته حائز اهمیت در رابطه با این ساعت هوآوی این است که می توان در همه شرایط و در هر لحظه ای از آن استفاده کرد، در نتیجه استفاده از ساعت هوشمند D هوآوی برای افرادی که در طول روز باید بارها سطح فشار خون خود را چک کنند انتخابی مناسب خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا