اخبار تکنولوژی

خروج Airbnb از چین

Airbnb شرکتی است که مردم با آن می توانند برای اقامت خود در دیگر کشورها هتل رزور کرده و یا ملکی را خریداری یا اجاره کنند. Airbnb به صورت وب سایت و اپلیکیشن موبایل ارائه شده است که کاربران می توانند از این دو طریق اقامتگاه خود را انتخاب کنند. تاکنون شرکت  Airbnbدر 220 کشور فعالیت دارد و در 100000 شهر شعبه فعال دارد. ایر بی ان بی به طور انحصاری برای خود هیچ ملک یا هتلی ندارد و فقط به عنوان یک واسط، کارمزدی به ازای هر رزرو دریافت می کند. ایر بی ان بی ابتدا در شهر سان فراسنیسکو راه اندازی شد و بعد از آن شعبه هایی در سرتاسر دنیا راه اندازی کرد. دفتر اصلی این شرکت در شهرهای سان فرانسیسکو و کالیفرنیا واقع می باشد.

خروج Airbnb از چین

با گذشت دوسال از شیوع کرونا، بیش تر شرکت های هواپیمایی و تورهای مسافرتی با ضررهای زیادی مواجه شدند. در این میان شرکت Airbnb از این ضررها بی بهره نماند. با وجود قرنطینه های گسترده در دنیا امکان سفر یا خرید ملک در دیگر کشورها امکان پذیر نبود. کشور چین کانون اصلی شیوع کرونا بود و نسبت به دیگر کشورها قانون های سرسختانه تری را اعمال می کرد و این قانون ها به ضرر تورهای مسافرتی یا دیگر شرکت ها بود. حالا با برداشته شدن برخی محدودیت ها شرکت Airbnb اعلام کرده است دفتر خود را در این کشور قرار است تعطیل کند.

تعطیلی Airbnb به خاطر کوید 19 در چین
تعطیلی irbnb به خاطر کوید 19 در چین

به گفته برخی از منابع وابسته به Airbnb قرار است این شرکت دفتر مرکزی خود را در تابستان پیشرو از کشور چین جمع آوری کنند و قرار است تنها در شهر پکن به فعالیت خود ادامه دهد همچین بیان کرده اند که با جمع آوری این شرکت دیگر امکان سفارش هتل، اجاره اتاق و خرید ملک برای این کشور فعال نمی باشد.

آقای ناتان بلاچارچیک یکی از بنیان گذاران و مدیر ارشد Airbnb به طور رسمی بیان کرده است: تصمیم سخت و دشواری را گرفته ایم که نتیجه ی آن این است که تمرکز خود را برروی سفرهای خارج از چین بگذاریم و از تاریخ 30 جولای 2022 تمام امکانات ما در کشور چین به حالت تعلیق در خواهد آمد.

تعطیلی Airbnb در چین
تعطیلی irbnb در چین

شرکت ایر بی ان بی در سال 2016 تجارت خود را در چین آغاز کرد و بعد از مدتی با رقیب های داخلی کشور چین مواجه شد. حالا با عبور از قرنطینه های سرسختانه ناشی از کرونا این شرکت اعلام کرده خسارت های پرهزینه ای ناشی از این قرنطینه ها را متحمل شده است و دولت چین اعلام کرده تا زمان صفر شدن آمار مبتلایان کرونا همچنان سیاست کووید خود را پا برجا نگه می دارد. دولت چین در زمان اولیه همه گیری کرونا مردم را از سفرهای خارجی غیرضروری منع کرد. در کنار Airbnb دیگر شرکت های تجاری هستند که تحت تأثیر سیاست «کووید صفر» دولت چین قرار گرفته اند و با ضررهایی رو به رو شده اند.

شرکت Airbnb قبل از شیوع کرونا از سوی دولت چین فشارهایی را تحمل می کرد واین دولت از Airbnb درخواست می کرد تا اطلاعات شخصی کاربران را با این دولت به اشتراک بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا