نرم افزار

Threads به سریع ترین برنامه در حال رشد تاریخ تبدیل شد

تا یک ماه گذشته در تیتر خبرها فقط نام های ChatGPT و Google Bard دیده می شد. در خارج از دنیای هوش مصنوعی جنجال جدیدی در حال رخ دادن بود و مثل همیشه نام ایلان ماسک به دلیل اعمال محدودیت های جدید در توییتر بر سر زبان ها افتاد. از سوی دیگر تیم اینستاگرام در حال ساخت نرم افزار جدیدی بودند که توان رقابت با توییتر را داشت. 19 خرداد مارک زاکربرگ از ساخته شدن نرم افزار جدید شرکتش به نام تردز خبر داد و این نرم افزار باعث باشد نام چت بات های هوشمند در جستجوی اینترنت کمرنگ شوند و نام تردز و توییتر به تیتر مهم خبرهای تکنولوژی اضافه شوند.

رشد سریع Threads

اپلیکیشن Threads اینستاگرام توانسته است تنها در پنج روز به 100 میلیون ثبت نام دست یابد. آدام موسری رئیس بخش فنی اینستاگرام این آمار را تایید کرده است. پیش از این، مارک زاکربرگ در روز اول فعالیت تردز بیان کرد که این اپلیکیشن در دو ساعت 2 میلیون ثبت نام، در 4 ساعت 5 میلیون و در 7 ساعت 10 میلیون کاربر در این اپلیکیشن ثبت نام کرده اند. بعد از گذشت یک روز مدیرعامل متا خاطرنشان کرد که بیش از 30 میلیون نفر برای آزمایش برنامه جدید «نسخه اندروید» ثبت نام کرده اند. رشد Threads با توجه به اینکه به دلایل حفظ حریم خصوصی هنوز در اتحادیه اروپا راه اندازی نشده است قابل توجه است.

رکورد جدید اینستاگرام Threads
رکورد جدید اینستاگرام Threads

پیش از این، ربات ChatGPT OpenAI یکی از سریع ترین محصولاتی بود که به 10 میلیون کاربر روزانه در 40 روز و 100 میلیون کاربر نزدیک به دوماه دست پیدا کرد. با توجه به اینکه تنها کمتر از یک ماه از فعالیت تردز می گذرد، در حال حاضر از مرز 100 میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرده است. اما نگه داشتن کاربران در اپلیکیشن جدید شرکت متا چالش بزرگی خواهد بود. در حالی که بسیاری از افراد در حال آزمایش Threads هستند، اما این پلتفرم دارای برخی از ویژگی های گمشده ای می باشد. قابل ذکر است که این برنامه از ActivityPub پشتیبانی نمی کند، اکنون متا گفته است که روی این ویژگی کار می کند و در به روز رسانی های آینده آن را اضافه خواهد کرد. بغیر از نبود ActivityPub، تردز در نسخه وب تنها فقط یک پلتفرم قابل خواندن است و کاربران نمی توانند با نسخه تحت وب مطلبی را منتشر کنند، همچنین Threads از هشتگ ها پشتیبانی نمی کند. با وجود تمام این محدودیت ها، رسیدن به 100 میلیون کاربر در چنین مدت کوتاهی کار کوچکی نیست.

اختلاف میان متا و توییتر

ایلان ماسک در حال مبارزه با شرکت متا می باشد. زمانی که Threads معرفی شد، وکیل شرکت توییتر، متا را به سوء استفاده از اسرار تجاری و سایر مالکیت معنوی توییتر متهم کرد. تجربه کاربری تردز از جمله اجتناب از هشتگ ها با توییتر متفاوت است، اما دیگر ویژگی های آن مشابه توییتر می باشد. از سوی دیگر ایلان ماسک در توییت خود نوشت: زاک یک آدم بدجنس است و او را به یک دزد تشبیه کرد. در هفته های گذشته مشاهده کردیم توییتر دارای محدودیت های کاربری شده است و تعداد بی سابقه ای از مردم در حال مهاجرت به تردز هستند تا ببینید دلیل این همه هیاهو چیست. هرچند تعداد کمی از ستاره های موسیقی، بازیگران و ورزشکاران در تردز ثبت نام کرده اند، اما دانلود این اپلیکیشن همچنان در حال افزایش است و این امر باعث شده است ارزش سهام شرکت متا طی یک هفته 1.2 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا