موبایل

رقابت گوگل و شیائومی برای تولید گوشی موبایل تاشو

از مدتی پیش بحث بر سر تولید گوشی موبایل تاشو زیاد است. رقابت شرکت های گوگل و شیائومی برای تولید گوشی موبایل تاشو هم بعد از رونمایی از گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 سامسونگ روی دیگری به خود گرفت. در این راستا گزارشاتی منتشر شده است که در آن از احتمال معرفی گوشی های هوشمند منعطفی از گوگل، شیائومی و اوپو در سه ‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ صحبت شده است. هرچند از مدتی پیش تمام فعالان حوزه تکنولوژی می دانند که باید در سه ‌ماهه‌ پایانی امسال منتظر معرفی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گوگل باشند. به این ترتیب اکثر پرچمدارانی که قرار است معرفی شوند تا آن زمان یا عرضه شده اند یا تاریخ عرضه آنها مشخص خواهد شد. علاوه بر رو گشوی از گوگل، شیائومی 12 هم رونمایی خواهد شد.

برخی گوشی های موبایل تاشو در راه هستند

لیست قیمت گوشی موبایل

گوشی های پرچمدار تاشو که تا آخر 2021 معرفی می شوند

به تازگی فهرستی از گوشی های دارای صفحه ‌نمایش تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز OLED با زمان انتشار آنها منتشر شده است. در این بین مدل های تاشویی از گوشی موبایل برند گوگل، شیائومی و اوپو از اولین سری هایی بودند که برای سه ماهه چهارم 2021 معرفی شدند. در این بین نام یک مدل از گوشی موبایل سامسونگ هم شنیده می شود که احتمالا از نوع گوشی های منعطف خواهد بود. نام این گوشی احتمالا با کد W22 5G  به معرفی عموم خواهد رسید. ضمن اینکه از ابتدا مشخص بود که شیائومی می ۱۲ در این فهرست حضور هست.

اما حضور گوشی موبایل هوآوی مدل میت ۵۰ پرو باعث تعجب شد چرا که هیچ خبری از رونمایی این محصول نبود یا حداقل اینکه معرفی آن در سه ‌ماهه چهارم 2021 خیلی انتظار نمی رفت. در این فهرست همچنین گلکسی نوت ۲۰ اولترا هم ذکر شده است. هرچند معرفی آن هنوز هم در هاله ای از ابهام است. چرا که سامسونگ از ابتدای امسال اخبار زیاد و ضد و نقیضی راجع به سری نوت منتشر کرد.

گوشی های موبایل پرچمداری که تا آخر 2021 معرفی می شوند

انتشار نسخه جدید اندروید با هدف بهبود برای گوشی های تاشو

در بین خبرهای متعدد دنیای گوشی های موبایل تاشو، این نکته هم دیده شد که اندروید 12 ورژن جدید خود را با هدف بهبود و کار با گوشی های منعطف عرضه خواهد کرد. در این میان عرضه مدل تاشوی گوشی گوگل منطقی تر به نظر می رسد. ممکن است حتی انتشار این به‌ روزرسانی یک اقدام برای آماده ‌سازی سیستم‌ عامل گوگل برای معرفی گوشی تاشو پیکسل باشد. هرچند دلیل اضافه ‌شدن قابلیت‌ های جدید به اندروید ۱۲ تفاوتی ایجاد نمی کند. اهمیت این مساله آنجاست که به‌ زودی سیستم ‌عاملی عرضه می شود که ویژگی ‌های جدیدی ارائه می ‌دهد.

انتشار نسخه جدید اندروید با هدف بهبود برای گوشی های تاشو

در کل بر اساس آمار و گزارشات انتظار می ‌رود بازار در سال ۲۰۲۱ حدود ۳ برابر نسبت به گوشی های تاشوی ۲۰۲۰ رشد کند. هرچند سامسونگ با 88 درصد از سهم کل بازار در رتبه اول بازار گوشی های موبایل تاشو می باشد. این بازار درسال 2022 رشد 10 درصدی را در عرضه گوشی های تاشو تجربه خواهد کرد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا