اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

سطح حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیست؟

در این مطلب قصد داریم تا سطح حمایت و سطح مقاومت را در بازار ارزهای دیجیتال بررسی کنیم. از اصلی ترین مبانی تحلیل تکنیکال در هر بازار مالی تعریف سطوح حمایتی و مقاومتی هستند. در بازارهای بورس و بازار ارز دیجیتال این موضوع اهمیت بیشتری می یابد. چرا که تحلیل لحظه ای ارزهای دیجیتال می تواند از یک ریزش عمیق جلوگیری کند و یا اینکه باعث سود رسانی خوبی شود.

در واقع معامله گران از این سطوح برای نقطه ورود یا خروج از بازار استفاده می کنند. سطح مقاومت و حمایت از ابزارهای تحلیل تکنیکال است که می تواند کاربرد فراوانی در این نوع تحلیل بازار داشته باشد. با استفاده از عملکرد یک ارز دیجیتال در گذشته، می توان نمودار آن را تحلیل کرد و به نقطه مناسب دست پیدا کرد هرچند هیچ چیز قطعی نیست و صرفا می توان از همه ابزار های تحلیل تکنیکال بهره گرفت.

سطح حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

لیست قیمت کیف پول ارز دیجیتال

سطح حمایت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

سطح حمایت در حقیقت یک سطح قیمتی است که انتظار می رود روند نزولی به دلیل تمرکز تقاضا و یا سود خرید متوقف شود. با کاهش قیمت هر ارز دیجیتال، تقاضای خرید برای آن افزایش می یابد. برای همین سطحی ایجاد می شود به نام سطح یا خط حمایت. به بیان دیگر خط حمایت، مانعی بر سر راه قیمت است که اجازه نمی ‌دهد قیمت از یک سطحی پایین ‌تر برود. این سطح همیشه در قسمت پایین قیمت جاری بازار در نمودار قرار می گیرد. تحلیلگران با تشخیص سطح یا خط حمایت، تلاش می کنند که ارز دیجیتال مورد نظر خود را در آن نقطه خریداری نمایند. این نقطه جایی است که خریداران زیادی هجوم می آورند چون حدس می زنند قیمتی پایین تر برای آن وجود ندارد یا سخت به دست می آید.

سطح حمایت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

سطح مقاومت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

برعکس خط یا سطح حمایت، سطح مقاومت جایی است که قیمت از آن بالاتر نمی رود. در واقع سطح مقاومتی مانعی است که بر سر راه قیمت وجود دارد و اجازه نمی ‌دهد از سطحی بالاتر برود. این سطح همیشه در قسمت بالای قیمت جاری بازار در نمودار قرار دارد.

این نقطه جایی است که تریدر ها در آن ارز دیجیتال خود را می فروشند. پیدا کردن Peak یا نقطه قله قیمتی می تواند با بررسی نمودارهای قیمتی و کندل ها صورت پذیرد. این نقطه جایی است که تحلیلگران حدس می زنند قیمت از آن بالاتر نمی رود و برای حفظ سود یا جلوگیری از ضرر ارز خود ار به فروش می رسانند.

سطح مقاومت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

باز هم باید خاطر نشان کرد که در تحلیل تکنیکال سطح مقاومت و حمایت می تواند محدوده را برای خریدار یا فروشنده مشخص کند و هیچ نقطه قطعی نمی دهد. توجه به گذشته یک نمودار می ‌تواند به ما برای تشخیص سطوح حمایتی و مقاومتی کمک کند. در ناحیه های حمایتی معمولا کاربران ارزهای دیجیتال خود را از کیف پول ارز دیجیتال خود خارج می کنند و با ورود به صرافی ها اقدام به خرید می کنند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا