موبایل

شیائومی 12 و قابلیت های جدید یک گوشی هوشمند

اطلاعاتی که به تازگی از گوشی شیائومی 12 به بیرون درز پیدا کرده است نشان می دهد که قابلیت های جدیدی را از یک گوشی هوشمند خواهیم دید. شیائومی در همه عرصه های تولید یک گوشی موبایل خوب عمل می کند به طوری که در حال حاضر رقیب سرسخت سامسونگ است. ظرف دو سه سال گذشته هم این برند با گوشی هایی با دوربین قوی محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

گوشی های موبایل شیائومی می 11 و می میکس 4 از حسگر دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می بردند. هرچند دوربین اولتراواید و تله فوتو آن کیفیت بالایی ندارند اما دوربین با کیفیت اصلی آن نکته نه چندان مثبت را نیز جبران کرد. فعلا از تاریخ رونمایی گوشی شیائومی 12 خبری در دست نیست اما گوشی جدید شیائومی 11 تی رونمایی خواهد شد.

گوشی های جدید شیائومی با دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی

لیست قیمت گوشی موبایل شیائومی

مدل های مختلف گوشی موبایل شیائومی 12

شیائومی قرار است مدل Xiaomi 12 را در سه مدل مختلف عرضه کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده نام این مدل ها فعلا Cupid، Psyche و Zeus نام دارند. احتمالا مدل زئوس با نام شیائومی ۱۲ اولترا روانه بازار خواهد شد و کوپید نیز شیائومی ۱۲ نامیده می ‌شود پیش بینی می شود. هرچه هست این شرکت نام می را از این سری جدید گوشی موبایل شیائومی حذف خواهد کرد. هر سه نسخه از تراشه اسنپدراگون پشتیبانی می کنند. برای دو مدل برتر تراشه اسنپدراگون 888 و مدل دیگر از تراشه 865 کوالکام بهره خواهد برد. همچنین گفته می شود نمایشگر این سه مدل از نوع امولد با رفرش ریت 120 هرتز خواهد بود. اما نکته جالب توجه در این سه مدل، پشتیبانی از دوربین سه گانه با کیفیتی متفاوت از سری های پیشین است.

مدل های مختلف گوشی موبایل شیائومی 12

ویژگی های دوربین در سری جدید گوشی شیائومی

در اطلاعات جدید منتشر شده به نظر می رسد که شیائومی از دوربین سه‌ گانه ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کند. یعنی دوربین اصلی، هم دوربین اولترا واید و هم دوربین تله فوتو این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی خواهند بود. دوربین تله فوتو این گوشی هوشمند قابلیت زوم ۵ برابری پریسکوپی دارد. همچنین اعلام شده است شیائومی در حال کار روی زوم ۱۰ برابری پریسکوپی می باشد. در نتیجه زوم ۵ برابری پریسکوپی را انتخاب خواهد کرد که می ‌تواند زوم بسیار با کیفیت اپتیکال و زوم دیجیتال ۵ تا ۱۰ برابری را ارائه کند.

ویژگی های دوربین در سری جدید گوشی شیائومی

همزمان با این سه مدل، ظاهرا قرار است شیائومی مدل دیگری را با نام شیائومی سی سی 11 هم عرضه کند. این گوشی هم از دو مدل با نام های پیسارو و پیساروپرو تشکیل شده است. هر دو مدل از یک دوربین فوق عریض، یک دوربین ماکرو و یک حسگر 108 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره خواهند برد. سری شیائومی 12 قرار است تا نسل آینده گوشی موبایل شیائومی باشند و به جای شیائومی 11 عرضه شوند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا