قطعات کامپیوتر

مشخصات فنی مادربرد گیمینگ گیگابایت Z170X Ultra Gaming

مشخصات فنی مادربرد گیمینگ گیگابایت Z170X Ultra Gaming نشان می دهد که این مادربرد هیجانی تازه ای را برای گیمرها به همراه دارد و از دو کارت گرافیک مجهز به پردازنده گرافیکی AMD و NVidia نیز پشتیبانی می کند. در ادامه با اخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

مادربرد گیمینگ گیگابایت Z170X Ultra Gaming

تعریف یک مادربرد گیمینگ در سال های گذشته به شدت تحت تاثیر نیاز و خواسته های گیمرها قرار گرفته است. گیگابایت در کنار سایر تولید کنندگان مادربرد، طیف وسیعی از محصولات برای کاربرد های مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهد و یکی از مادربرد های حرفه ای این شرکت با نام Z170X-Ultra Gaming از مشخصاتی خاص و هیجان انگیز بهره می برد.

مادربرد گیمینگ گیگابایت Z170X Ultra Gaming

مدار تغذیه 7 فاز مجهز به تجهیزات Ultra Durable نوید بخش عملکرد طولانی مدت با راند مان بالا است. خازن های جامد و اتصالات ضد زنگ برای پورت های پشت مادربرد سبب افزایش طول عمر اجزای مختلف مادربرد می شود. چهار اسلات حافظه DDR4 قادر به پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت رم با فرکانس 3866 مگاهرتز در حالت اورکلاک شده هستند.

سه اسلات PCI-Express 3.0 (یک اسلات X16، یک اسلات X8 و یک اسلات X4) بنابر اعلام گیگابایت از ترکیب دو عدد کارت گرافیک مجهز بهپردازندهگرافیکی AMD و NVidia پشتیبانی می کند. وجود شیلد فلزی در اسلات های حافظه رم و اسلات های PCI-Express سبب افزایش امنیت در نصب و نگهداری از حافظه رم و کارت گرافیک روی مادربرد گیگابایت Z170X-Ultra Gaming می شود.

مادربرد گیمینگ گیگابایت Z170X Ultra Gaming

در بخش تجهیزات ذخیره سازی یک کانکتور M.2، یک کانکتور U2، دو کانکتور ساتا اکسپرس و شش پورت SATA 6Gb/s مشاهده می شود که مجموعه ای کامل برای نصب انواع تجهیزات ذخیره سازی و جانبی به شمار می رود. حداکثر 6 پورت USB 3.0 و شش پورت USB 2.0 برای نصب تجهیزات جانبی در نظر گرفته شده است که دو پورت USB 3.1 از نوع Type-A و Type-C به تکامل این مجموعه کمک شایانی خواهد کرد.

مادربرد گیمینگ گیگابایت Z170X Ultra Gaming

چیپ ست Realtek ALC892 قادر به ارائه صدای شفاف و رسای 7.1 کاناله خواهد بود که با قرار گیری درون یک فضای ایزوله شده، کیفیت بالای صدا را تضمین می کند. دیود های نوری قرمز رنگ که تناسب بسیار مناسبی با ترکیب رنگ به کار رفته در مادربرد دارند، در بخش های مختلفی مانند مدار تغذیه، چیپ ست های حافظه، اسلات های PCI-Express، مدار صوتی، چیپ ست Intel Z170 و نوار کناری سمت راست مادربرد مورد استفاده قرار گرفتند تا جلوه زیبایی به Z170X-Ultra Gaming اعطا کنند.

دریافت تائیدیه Thunderbolt 3 از کمپانی اینتل یکی از افتخارات گیگابایت در مادربرد گیمینگ این شرکت است که پهنای باند 40 گیگابیت در ثانیه را برای وظایف تعیین شده ارائه می دهد. قدرت گرفتن پورت های USB 3.1 با استفاده از فناوری تاندربولت 3 به انتقال 100 وات توان (20 آمپر در 5 آمپر) برای تجهیزات قابل حمل مانند موبایل و تبلت می شود و به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن قادر به شارژ این تجهیزات خواهید بود.

لیست قیمت مادربرد

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد مادربرد گیمینگ گیگابایت برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا