موبایل

معرفی گوشی آیفون 13 در ماه سپتامبر 2021

بر اساس گزارشی که در سایت مک رومر منتشر شده است، گوشی آیفون 13 در هفته سوم ماه سپتامبر 2021 معرفی خواهد شد. کمپانی اپل طبق روال هر ساله خود سری گوشی آیفون را در ماه سپتامبر معرفی می کند. سال گذشته به دلایل متعددی این رونمایی کمی به تعویق افتاد. اما بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است ظاهرا معرفی سری گوشی آیفون 13 مطابق برنامه اپل و در همان ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت. اینطور که تا الان به نظر می رسد، سری آیفون 13 هم در چهار مدل مینی، استاندارد، پرو و پرومکس به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات زیادی از جزئیات این سری در دست نیست اما خبرها و شایعاتی که منتشر شده است تا حدودی از ویژگی های سری جدید گوشی اپل به ما خواهد گفت.

رونمایی از آیفون 13 در هفته سوم سپتامبر

لیست قیمت گوشی آیفون

شباهت ها و تفاوت های سری آیفون 12 و آیفون 13

احتمال می رود شباهت های این سری با گوشی آیفون 12، بیشتر از آیفون 12 با سری 11 باشد. به نظر می رسد طراحی این دو مدل کاملا شبیه هم باشند هرچند سری آیفون 13 احتمالا کمی سنگین تر و ضخیم تر خواهد بود. گفته می شود حافظه این سری هم مشابه با حافظه به کار رفته در iPhone 12 باشد. دوربین هم به نظر می رسد که همان ترکیب سه گانه آیفون پرومکس را حفظ کند اما با کمی بهبود.

اما همانطور که انتظار می رود پردازنده جدیدتری در مدل جدید گوشی آیفون به کار خواهد رفت. تراشه اختصاصی A15 یک مدل پیشرفته تر و توانمند تر از تراشه A14 در گوشی آیفون 12 خواهد بود.  اندازه نمایشگر احتمالا بدون تغییر است اما نرخ رفرش ریت از 60 هرتز به 120 هرتز خواهد رسید. از پیشرفت ها در سری جدید گوشی آیفون می توان افزایش ظرفیت باتری را نام برد. خصوصا در مدل پرومکس ظرفیت باتری از 3687 میلی آمپر به 4352 میلی آمپر افزایش خواهد یافت.

شباهت ها و تفاوت های سری آیفون 12 و آیفون 13

آیا قیمت آیفون 13 افزایش زیادی خواهد داشت؟

هر ساله با رونمایی از مدل جدید گوشی آیفون، قیمت مدل های قبلی کاهش پیدا می کنند. برای همین است که افرادی که قصد خرید گوشی آیفون را دارند معمولا صبر میکنند تا مدل جدید به بازار بیاید. پیش بینی می شود امسال با کاهش حدود 100 دلار روی قیمت های گوشی آیفون 12، مدل پرومکس گوشی آیفون 13 از 1100 دلار شروع شود. هرچند ممکن است یک نوسان کوچک در این قیمت به سمت بالا یا پایین وجود داشته باشد. در مورد تاریخ عرضه این سری هم به نظر می رسد میانه ماه سپتامبر 2021 تاریخ رسمی این سری از گوشی موبایل جذاب شرکت اپل باشد.

آیا قیمت آیفون 13 افزایش زیادی خواهد داشت

یک نکته دیگر که هنوز مورد بحث است، به کار بردن تاچ آی دی در گوشی آیفون 13 است. بعد از رونمایی مدل های آیفون 11 و آیفون 12 که مجهز به فیس آی دی بودند، با شیوع کرونا مشکلات متعددی برای آیفون داران پیش آمد. بنابراین این زمزمه پیچید که ممکن است دوباره در آیفون 13 گزینه محبوب تاچ آی دی به صفحه گوشی برگردد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا