نقد و بررسینقد و بررسی موبایل و تبلت

هر آنچه که تاکنون از آیفون 15 می دانیم

اپل مدل های آیفون 14 پرو خود را نسبت به آیفون 14 معمولی ارتفاء داده است. اضافه شدن تراشه های A16 و ارتقای صفحه نمایش جزء تغییرات چشمگیر سخت افزاری آیفون های 14 می باشد. این شرکت در سری آیفون 14 به شدت بر روی ویژگی های ایمنی تمرکز کرده و تشخیص تصادف و SOS اضطراری را از طریق اتصال ماهواره ای به همه مدل های آیفون 14 آورده است. اما با گذشت یک ماه از معرفی آیفون 14 نگاه تحلیلگران به سوی دیگر است و این روزها بیشتر به تحلیل آیفون 15 می پردازند که قرار است سال 2023 معرفی شود.

تاریخ انتشار آیفون 15

اپل هر ساله گوشی های آیفون را در ماه سپتامبر معرفی می کند و تنها در سال 2020 در بحبوحه همه گیری کرونا ماه اکتبر را برای معرفی محصولاتش انتخاب کرد به این ترتیب بسیار محتمل است که آیفون 15 در سپتامبر 2023 معرفی شود. معمولاً اپل گوشی های خود را حدود ده روز قبل از عرضه معرفی می کند.

تاریخ انتشار آیفون 15
تاریخ انتشار آیفون 15

طراحی آیفون 15

تنها شایعه ای که این روزها برای آیفون 15 به چشم می خورد این است که سال 2023 شرکت اپل پورت لایتنینگ را در گوشی های خود کنار می گذارد و در کنار این شایعات، تحلیلگران بر این باورند که اپل قصد دارد از بعضی مدل های آیفون 15 پورت لایتنینگ را حذف کند. سال گذشته اتحادیه اروپا تمام شرکت ها را موظف کرده تا سال 2024 تمام تلفن ها در حوضه ی این اتحادیه دارای USB-C باشند همچنین اپل می تواند پورت لایتنینگ را در دیگر نقاط جهان حفظ کند.

طراحی پورت شارژ آیفون 15
طراحی پورت شارژ آیفون 15

شایعاتی مبنی بر بازگشت تاچ آیدی می باشد که تحلیلگران می گویند اپل هیچ برنامه ای برای بازگرداندن اسکن اثر انگشت به آیفون ها را در آینده ندارد. ظاهراً این شرکت در حال آزمایش Touch ID در نمایشگر بوده و حتی درمورد افزودن این ویژگی به دکمه پاور بحث کرده است اما قصد ندارد ویژگی تاچ آیدی را اضافه کند، به نظر می رسد که Face ID تنها گزینه سال آینده برای اپل باشد.

دوربین های آیفون 15

دوربین آیفون 14 پرو به 48 مگاپیکسل ارتقاء پیدا کرده است. شایعه شده که آیفون 15 می تواند دوربین های پریسکوپ قدرتمندتری داشته باشد این ارتقاء در حالی دارد اتفاق می افتد که بهترین گوشی های هوشمند اندرویدی مدتی است از این نوع دوربین استفاده می کنند. اگر این ارتقاء از سوی اپل شکل بگیرد می توان گفت رقابت اصلی میان پرچمداران اندرویدی و آیفون ها به صورت جدی تری ادامه پیدا خواهد کرد.

دوربین های آیفون 15
دوربین های آیفون 15

چیپست های مورد انتظار در آیفون 15

استفاده از چیپست A17 زمانی به نظر قطعی می رسید اما امسال آیفون 14 پرو با چیپستی کاملاً جدید معرفی شد در مقابل آیفون های معمولی از یک نسخه کمی پیشرفته از A15 استفاده می کنند با این اتفاق می توان گفت گوشی های آیفون 15 پرو می توانند A17 را دریافت کنند در حالی که آیفون 15 معمولی ممکن است نسخه پیشرفته A16 را دریافت کند.

تراشه A17 آیفون 14 پرو
تراشه A17 آیفون 14 پرو

انتظار می رود A17 اولین تراشه ای باشد که با فرآیند تولید 3 نانومتری ساخته می شوند که می تواند بر روی سرعت و کارایی تأثیر خیره کننده ای داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا