Connect with us

آشنایی با کیف پول گوگل

منتشر شده

در

کیف پول دیجیتال گوگل

کیف پول دیجیتالی اپلیکیشنی است که بر روی تلفن همراه شما نصب می شود و به شما امکان می دهد نسخه های مجازی اقلامی را که معمولاً در یک کیف پول فیزیکی پیدا می کنید مانند کارت های اطلاعاتی و کارت های بانکی را ذخیره کنید. در سال 2011 گوگل اولین کیف پول خود را با نام Google Pay ارائه کرد و بعد از 11 نسخه اصلاح شده آن را با نام Google Wallet منتشر کرد، در حال حاضر کیف پول گوگل در 32 کشور جهان در دسترس است.

Google Wallet چیست؟

گوگل اولین بار در سال 2011 کیف پول خود را راه اندازی کرد و اولین باری بود که دستگاه های اندرویدی می توانستند پرداخت های بدون تماس را از طریق NFC انجام دهند. در آن زمان پرداخت های بدون تماس پدیده جدیدی بود و NFC هنوز به طور گسترده توسط بازار تلفن های اندرویدی پذیرفته نشده بود. Google Wallet توسط بسیاری از افراد استفاده نمی شد و ابتدا محدود به تلفن Google Nexus بود. پس از حدود چهار سال Google Wallet با Android Pay جایگزین شد.

کیف پول Google Wallet
کیف پول Google Wallet

Android Pay دو تفاوت اصلی داشت: اول اینکه در اندروید تعبیه شده بود و نیازی به دانلود برنامه اضافی نداشت و دوم اینکه استفاده از آن بسیار ساده تر بود و نیازی به یافتن برنامه و وارد کردن پین نداشت. در سال 2018 گوگل خدمات Google Wallet و Android Pay را ادغام کرد و همه چیز را تحت نام Google Pay قرار داد و در مناطق پشتیبانی شده هم پرداخت های همتا به همتا و هم عملکرد کیف پول دیجیتال در یک برنامه جمع شده اند.

Google Wallet با کدام دستگاه ها سازگار است؟

کیف پول گوگل در همه تلفن های اندرویدی نسخه 5.2 به بالاتر در دسترس است. برای پرداخت در فروشگاه با استفاده از Google Pay تلفن شما باید NFC و HCE را پشتیبانی کند. همچنین اکثر ساعت های Wear OS مدرن از Google Pay پشتیبانی می کنند. وقتی گوشی موبایل یا ساعت هوشمند خود را روی پایانه پرداخت بدون تماس در فروشگاهی قرار می دهید NFC و HCE با هم همکاری می کنند تا اطلاعات پرداخت شما را به فروشگاه ارسال کنند تا بتوانید خرید خود را انجام دهید.

دستگاه های سازگار با Google Wallet
دستگاه های سازگار با Google Wallet

چگونه Google Wallet را راه اندازی کنیم؟

برای شروع استفاده از کیف پول گوگل باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. این برنامه به صورت پیش فرض در تلفن های اندروید و ساعت های Wear OS بارگذاری شده است اما اگر آن را پیدا نمی کنید از فروشگاه گوگل پلی آن را دانلود کنید.
  2. برنامه Google Wallet را باز کنید و کارت اعتباری یا نقدی را در برگه Cards اضافه کنید.
  3. اگر اولین باری است که از برنامه استفاده می کنید گزینه Get Started را انتخاب کنید و سپس یک روش پرداخت را برای افزودن انتخاب کنید و از کارت خود عکس بگیرید یا اطلاعات خود را وارد کنید.
  4. سپس گوگل شما را از طریق پیامک یا ایمیل احراز هویت تأیید می کند.

اگر از این کیف پول در ساعت هوشمند Wear OS استفاده می کنید فعال سازی آن مشابه مراحل بالا می باشد. کافی است برنامه Google Wallet را در ساعت هوشمند خود باز کنید سپس شما را از طریق یک فرآیند راه اندازی روی تلفن هوشمندی که متصل به ساعت شما است تأیید می کند و از شما می خواهد که یک پین کد یا الگو تنظیم کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار