موبایل

آیفون 12 به طور رسمی معرفی شد

گوشی های سری آیفون 12 به طور رسمی معرفی شدند و در آن از امکاناتی که این گوشی ها از آن ها بهره مند هستند رونمایی شد. در رویدادی که Hi Speed نام داشت و همانند دیگر رویداد های امسال به صورت آنلاین برگزار شد، گوشی iPhone 12، iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max رسما معرفی شدند. آیفون 12 که از لحاظ قیمت مناسب تر از دو مدل دیگر این سری است بر طبق پیش بینی ها پرفروش از دو مدل دیگر خواهد بود.

رونمایی رسمی از گوشی های آیفون سری 12

لیست قیمت گوشی آیفون

ویژگی های ظاهری آیفون 12 اپل

این مدل که اصلی ترین گوشی در این سری می باشد دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی می باشد و از نوع Super Retina XDR است و از لحاظ استحکام نسبت به مدل های قبلی آیفون برتری دارد. این نمایشگر از نوع OLED است که جایگزین پنل های ال سی دی در مدل های قبلی آیفون شده است و طراحی آیفون 12 بین آیفون 4 و آیفون XR است. هرچند مهمترین ویژگی این گوشی پشتیبانی از اینترنت 5G است اما تفاوت هایی که از لحاظ ظاهری نیز دارد آن را از مدل های دیگر آیفون متمایز می کند. ماژول برآمده مربعی شکل که برای جایگیری دوربین ها در پشت گوشی تعبیه شده از همین تمایز ها می باشد. طراحی زیبای این گوشی شبیه مدل های قبلی آیفون است و این احتمال جذابیت آن را در بین طرفداران بیشتر می کند. آیفون 12 در رنگ های مشکی، سفید، آبی، قرمز و احتمالا سبز عرضه خواهد شد.

مشخصات ظاهری آیفون 12

ویژگی های فنی iPhone 12

از لحاظ فنی در مورد گوشی آیفون مدل آیفون 12 معمولی باید گفت تراشه به کار رفته در این گوشی از نوع A14 Bionic  بوده و بعد از استفاده در تبلت های آیپد جدید خود اولین بار است که این قطعه را در گوشی موبایل خد به کار گرفته  است. این چیپست 5 نانومتری است و از یک پردازنده شش هسته ای و پردازشگر گرافیکی چهار هسته ای پشتیبانی می کند. همین ترکیب تراشه ها باعث شده این سری قدرت پردازش بیشتری نسبت به نسل های قبلی داشته باشد. اما تکنولوژی به کار رفته در این گوشی باعث شده مصرف انرژی آن کمتر از مدل های دیگر باشد. عمر باتری آیفون 12 نسخه معمولی آن، مشابه باتری آیفون مدل iPhone 11 است. پنل دوربین این گوشی شامل دو دوربین عریض و فوق عریض است که از ویژگی های بارز آنها کیفیت بالا در عکاسی در شب است و عملکرد بالایی در محیط های تاریک دارد.

مشخصات فنی آیفون 12

ظرفیت های حافظه در نظر گرفته شده برای این گوشی 64، 128 و 256 است. در مجموع آیفون های سری 12 برای شارژ بیسیم هم از تکنولوژی MagSafe بهره می برند. هنوز از تاریخ عرضه این گوشی اطلاعا دقیقی در دسترس نیست اما قیمت پایه برای این گوشی 799 دلار اعلام شده است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ما که نمی تونیم بخرم ولی خیلی خوشگله، ما تهش بتونیم اپل شیش سال پیش رو بخرم اونقدر قیمتا داره میره بالا که ادم میمونه واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا