مقالات آی تی

اینستاگرام ثبت تاریخ تولد کاربران را اجباری می کند

اولین نسخه ی اینستاگرام در سال 2010 منتشر شد این شرکت آمریکایی در اولین سال های فعالیت خود طرفداران زیادی نداشت اما با گذشت زمان یکی از 10 اپلیکیشن های پرطرفدار دنیا انتخاب شد. با پیشرفته شدن ابزارها و اضافه شدن امکانات، اینستاگرام هم مانند دیگر نرم افزارها سعی به ارتقاء خود داشته و بروزرسانی هایی را ارائه کرده است تا نقص و مشکلات خود را برطرف کند. چند ماه پیش اینستاگرام اعلام کرده بود قصد دارد قانون محدودیت سنی را اجرایی کند. طبق گفته های اینستاگرام این قابلیت برای تمام کاربران به صورت اجباری اجرا می شود. این اقدام با واکنش های برخی از کاربران در فضای مجازی رو به رو شد. قبل از این کاربران می توانستند با دور زدن قوانین اینستاگرام به فعالیت خود ادامه دهند اما به گفته ی متا کاربران دیگر نمی توانند اطلاعات سنی خود را به اشتباه وارد کنند. سال 2019 اینستاگرام وارد کردن سن را به صورت رسمی اجرا کرد. اما این تاییدیه به صورت اجباری عملی نشد و در حالت اختیاری، کاربران می توانستند از آن استفاده کنند همچنین افراد قادر بودند تا اطلاعات نادرستی را وارد کنند.

ثبت تاریخ تولد در اینستاگرام:

شهریور سال گذشته متا شرکت مادر اینستاگرام اعلام کرد قصد دارد کاربران را مجبور کند تا سن واقعی خودشان را به ثبت برسانند. با گذشت هشت ماه از این خبر حالا این اقدام اینستاگرام به صورت اجرایی در آمده است. کاربرانی که تا کنون سن خود را در اینستاگرام ثبت نکرده اند، هنگام ورود به این اپلیکیشن با اخطار مواجه خواهند شد که آن ها را مجبور به ثبت دقیق تاریخ تولد خود می کند متن این اخطار به این شرح می باشد: «قبل از اینکه بتوانیید استفاده از اینستاگرام را ادامه دهید، باید تاریخ تولد خود را وارد کنید، حتی اگر این حساب تجاری باشد یا برای حیوان خانگی ساخته شده باشد».

اجباری شدن تاریخ تولد اینستاگرام
اجباری شدن تاریخ تولد اینستاگرام

اینستاگرام قصد دارد محدودیت های جدی را برای کودکان زیر 13 سال اجرایی کند. همچنین این شرکت گفته است این کار کمک می کند تا از جوانان جامعه خود محافظت کنیم. فیسبوک و اینستاگرام از سیستم هوش مصنوعی برای تشخیص دقیق سن کاربران استفاده می کند. در این بین کاربران شاید همچنان قصد دارند تا اطلاعات سن خود را به اشتباه وارد کنند اما اینستاگرام اعلام کرده است الگوریتم های خود را بروزرسانی کرده و تمام این الگوریتم ها مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد. این شرکت با جمع آوردی اطلاعات کاربران در برنامه ها و بازی های فیسبوک یا تحلیل آرزوهای تولد آن ها سن کاربران را تشخیص می دهد.

سال گذشته این شرکت، اینستاگرام مخصوص کودکان را به صورت موقت راه اندازی کرد اما با مخالفت های شدیدی از سوی سیاست مداران و مردم رو به رو شد آن ها اعتقاد داشتند ورود کودکان یا افراد زیر سن قانونی باعث هنجار شکنی جامعه می شود. در نهایت اینستاگرام این پروژه را رها کرد. بعد از منحل شدن این پروژه متا اعلام کرد محدودیت های سنی را در اینستاگرام ایجاد می کند تا تمام کاربرانش در همین اپلیکیشن فعالیت کنند. همچنین این اخطار برای افرادیست که تاکنون تاریخ تولدشان را وارد نکرده اند. در ادامه باید ببینیم تا چه حدی این محدودیت سنی از سوی اینستاگرام عملی و موفقیت آمیز خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا