Connect with us

کارت گرافیک های اپل به زودی عرضه می شوند

منتشر شده

در

معرفی کارت گرافیک های اپل

اپل اعلام کرد در کنار معرفی تراشه M2، اپل اعلام کرد به زودی کارت گرافیک هایی مشابه DLSS شرکت انویدیا را به بازار عرضه میکند.

گامی جدید برای اپل با تولید کارت گرافیک

میشود گفت که هرچه شرکت های فناوری بزرگ و بزرگ تر میشوند، همچنان به گرد پای اپل نمیرسند. اخیراً تراشه ی M2 برای نسل جدید مک بوک های اپل معرفی شد و از زمان عرضه ی آخرین مدل آیفون، یعنی آیفون ۱۳، به نظر میرسد اپل فروش چشمگیری داشته است و توانسته رقبا را کنار بزند.

کارت گرافیکی مشابه DLSS برای اپل
کارت گرافیکی مشابه DLSS برای اپل

اما اکنون اپل تصمیم دارد قدمی هم در صنعت گرافیک بردارد، چون اعلام کرده است که کارت گرافیکی مشابه DLSS شرکت انویدیا و کارت های گرافیک AMD  را به زودی عرضه میکند که تأثیر زیادی در جلوه های بصری بازی ها دارد. قبل از هر چیز باید اشاره کرد که DLSS مخفف کلمات Deep Learning Super Sampling است که از تیزشدن لبه ها در تصاویر گرافیکی جلوگیری میکند و تصاویر را رزولوشن بالاتر رندر میکند و اینگونه دیگر مشکلی از نظر گرافیکی به وجود نمی آید.

Deep Learning Super Sampling
Deep Learning Super Sampling

ارتقای گرافیکی با MetalFX

در یک ویدیویی که در یوتیوب آپلود شد، اپل تعدادی از قطعات جدید سخت افزاری و نرم افزاری را مورد بحث و بررسی قرار داد. از جمله این موارد معرفی METAL 3 API بود که با MetalFX UPSCALING ارائه میشود. ارتقا گرافیکی این روزها به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده است و هدف این فناوری بهبود کیفیت بازی ها نسبت به گذشته است.

جرمی سندمل، مدیر ارشد GPU Software میگوید METAL 3 در کنار همه ی چیزهای دیگر یک «مسیر مستقیم» بین فضای ذخیره سازی و حافظه سیستم ارائه میدهد که به بهبود زمان بارگذاری کمک میکند.

ارتقای گرافیکی با MetalFX
ارتقای گرافیکی با MetalFX

وضوح تصویر بهتر در بازی ها با کارت گرافیک اپل

سندمل در ادامه گفت اولین بازی هایی که MetalFX را دریافت میکنند، بازی های برنده ی جایزه ی بفتا، یعنی No Man’s Sky و Resident Evil Village هستند. به طور خلاصه این عمل ارتقای تصویر، یک نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که با ترسیم مجدد پیکسل های روی صفحه به وضوح بالاتر بدون کار اضافی از جانب سخت افزار کمک میکند. به عنوان مثال میتواند یک بازی را با کیفیت p1080 اجرا کند و تصاویر را دوباره ترسیم کند تا وضوح را به p1440 افزایش دهد. هدف این است که جلوه های بصری بهتری به کاربر ارائه شود.

وضوح تصویر بهتر در بازی ها با کارت گرافیک اپل
وضوح تصویر بهتر در بازی ها با کارت گرافیک اپل

شاید با همه ی این ها آشنا باشید، چون کارت های انویدیا و AMD هم دقیقا همین کارها را انجام میدهند. هردوی آنها به صورت مشابه کار میکنند و هدف هر دو ارائه ی جلوه های بصری بهتر است.

در حال حاضر به نظر نمیرسد تاریخ دقیقی برای انتشار MetalFX وجود داشته باشد، اما با توجه به اینکه AMD به تازگی FSR 2.0 را عرضه کرده است و اینتل در شرف پیوستن به این رقابت است، به دلایل زیادی احتمالاً اپل از گردانه عقب نمیماند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار