Connect with us

از معدوم کردن دستگاه های ماینر تا یوآن دیجیتال در چین

منتشر شده

در

از معدوم کردن دستگاه های ماینر تا یوآن دیجیتال در چین

دولت چین از چندی پیش قوانین سختگیرانه ای را برای ماینرهای چینی اعمال کرد. در یک اقدام عملیاتی تعداد زیادی از دستگاه های ماینر توسط دولت معدوم شدند و فعالیت میانرها نیز متوقف شد. دولت چین سختگیری های خود بر روی فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال به قدری محدود کرد که اغلب فعالان حوزه رمز ارزها، به کشورهای دیگری مهاجرت کردند.

این قوانین در ابتدا در برخی از استان های چین اعمال گردید اما در حال حاضر به طور گسترده ای تحت نظر دولت محدود شده است. از جمله این محدودیت ها، ایجاد یک پروژه ارز دیجیتال انحصاری توسط دولت چین می باشد. بانک مرکزی چین یک وایت پیپر عرضه خواهد کرد که از سیستم قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند. این وایت پیپیر با عنوان یوآن دیجیتال به روی کار خواهد آمد.

قوانین سختگیرانه برای ماینرها در چین

لیست قیمت دستگاه ماینر

مهاجرت ماینرهای چینی به کشورهای دیگر

از اوایل بهار امسال بود که دولت چین فعالیت ماینرها و دستگاه ماینر را محدود کرد. اما در این مدت اخیر به صورت کامل آنها را غیرفعال کرد. بنابراین تعداد زیادی از ماینرهای چینی برای ادامه فعالیت های خود به قرقیزستان، آمریکا و دیگر کشورها مهاجرت کردند. دلیل مهاجرت گسترده ماینرها به قزاقستان هم این است که این کشور به علت استفاده از انرژی های دیگر، مصرف برق پایینی دارد. تجهیزات ماینینگ برای فعالیت مصرف برق بالایی دارند تا استخراج بیت کوین را صورت دهند. باید دید قوانین کشورهایی مانند قزاقستان تا چه زمانی می تواند ماینرهای چینی را پذیرا باشد.

در حال حاضر سهم چین از استخراج جهانی بیت کوین به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است و اخبار حاکی از آن است که در قزاقستان سهم استخراج افزایش پیدا کرده است. چین تا همین اواخر 70 درصد از سهم استخراج بازارهای دیجیتال را در اختیار خود داشت. دلایل ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین در مقاله دیگری در آی تی بازار بررسی شدند.

مهاجرت ماینرهای چینی به کشورهای دیگر

یوآن دیجیتال می تواند جایگزین بیت کوین باشد؟

از اواخر سال 2020 چین در خصوص ارز دیجیتال رسمی خود اطلاعاتی را منتشر کرده بود. بانک مرکزی چین در این خصوص اعلام کرده بود که یوآن دیجیتال رسمی خواهد شد و عرضه ارز دیجیتال ممنوع می شود. هرچند چند ماه طول کشید تا این موضوع عملی شود ولی در نهایت بانک مرکزی چین وایت پیپر جدید خود را با عنوان یوآن دیجیتال و ارزدیجیتال ملی خود عرضه کرد.

یوآن دیجیتال می تواند جایگزین بیت کوین باشد

این ارز دیجیتال از قراردادهای هوشمند استفاده می کند و ویژگی های خوبی را ارائه می دهد. در خصوص این وایت پیپر آمده است که از قابلیت هایی چون گواهی دیجیتال، امضای دیجیتال و فضای ذخیره سازی رمزنگاری شده پشتیبانی خواهد کرد. همچنین ارز دیجیتال ملی چین قابلیت ذخیره بر روی کیف پول ارز دیجیتال از نوع سرد هم دارد. به صورت قطع می توان گفت یکی از دلایل کاهش قیمت بیت کوین ظرف روزها و مدت اخیر همین محدودیت های ماینرهای چینی می باشد. این قوانین و از بین بردن دستگاه های ماینر در مالزی هم صورت گرفت.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. سهند

    جولای 27, 2021 در 9:03 ق.ظ

    یاد خومون افتادم که غیر فاوتی کردیم و هرکی داشته باشه جریمه میکنیم:/ قبول دارم ماینر ها خیلی مصرف زیادی دارن و البته ایرانی ها بیشتر از حد استفاده میکنن. اما بجای کنترل نباید منع کنن

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار