کنسول بازی

استریم بازی PS4 روی آیفون و آیپد اپل

جدیدترین بروزرسانی کنسول بازی PS4 باعث شد که قابلیت استریم به همراه کنترل از راه دور پلی استیشن 4 برای سیستم عامل iOS در دسترس گیمرها قرار بگیرد به طوری که می توانند به راحتی بازی ‌های PS4 را روی آیفون و آیپد اپل بازی کنند، البته لازم به ذکر است برای استریم بازی روی گوشی موبایل و تبلت اپل ابتدا باید اپلیکیشن Remote Play را بر روی دستگاه خود نصب کنید و سپس آن را با کنسول بازی جفت نمائید.

استریم بازی پلی استیشن روی آیفون و آیپد اپل

قابلیت ریموت پلی توسط سیستم‌ عامل iOS انقلاب جدیدی برای گیمرها و افرادی که طرفدار این سیستم عامل هستند محسوب می شود و اجرا شدن بازی های PS4 روی آیفون و آیپد اپل تجربه جدیدی برای گیمرها خواهد بود؛ البته کمپانی سونی در اکتبر 2014 این قابلیت را به گوشی موبایل اکسپریا Z3 افزود که سبب شد تلفن هوشمند های سونی از محبوبیت بالایی در بازار موبایل برخودار شوند.

اجرای بازی ps4 روی آیفون و آیپد اپل

 نحوه استریم کردن بازی بر روی آیفون و آیپد اپل 

برای فعال سازی ابتدا باید باید پلی استیشن 4 را بروزرسانی کنید سپس اپلیکیشن مربوط به سیستم عامل iOS دانلود نمائید، پس از جفت شدن PS4 به گوشی آیفون یا آیپد اپل، دکمه‌ های مخصوصی روی صفحه نمایش آیفون یا آیپد ظاهر می‌ شود که با آن می‌ توانید کنسول بازی PS4 را کنترل کنید، متاسفانه فعلا امکان جفت شدن کنترلر DualShock 4 طریق بلوتوث برای کاربران امکان پذیر نمی باشد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده می توانید به جای کنترلر DualShock 4 از کنترلرهای MFi استفاده کنید و آنها را به آیفون یا آیپد متصل نمائید، اما دسته بازی MFi فاقد دکمه های L3 و R3 بوده و نبودن این کلید ها فرصت تجربه برخی از بازی ها را به شما نخواهد داد.

گوشی موبایل آیفون اپل مجهز به بازی پلی استیشن

کاربران آیفون از سال 2016 می ‌توانستند با روشی خاص، بازی‌ های PS4 را روی گوشی خود تجربه کنند. اما وجود اپلیکیشن PS4 Remote Play قابلیت جفت سازی با PS4 را برای تمام کاربران اپل که از سیستم عامل نسخه 6.50 یا بالاتر استفاده می کنند راحت تر کرده است؛ البته اپلیکیشن‌ هایی مانند R-Play با هزینه ای 12 دلاری چنین قابلیتی را برای کاربران فراهم می نموند در صورتی که اپلیکیشن Remote Play به ‌صورت رایگان در دسترس تمام کاربران اپل قرار گرفته است.

استریم بازی ps4 روی آیفون اپل

با توجه به اینکه اجرای بازی توسط ریموت پلی بر روی آیفون یا آیپد اپل کمی با تاخیر پخش می شود از این رو بازی های استراتژیکی مانند XCOM می توانند گزینه ایده آلی برای بازی محسوب شوند؛ البته برای جفت شدن پلی ‌استیشن 4 به آیفون یا آیپد اپل ابتدا باید آنها را به یک شبکه وای ‌فای متصل نمائید. هم اکنون می توانید با مراجعه به صفحه اپلیکیشن PS4 Remote Play در اپ استور این برنامه جالب و جذاب را دانلود کنید، لازم به ذکر است برای استفاده از اپلیکیشن remote play باید پلی استیشن 4 خود را به ورژن 6.5 آپديت نمائید.

لیست قیمت پلی استیشن سونی

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با تشكر از مقاله،
    بند آخر يه اشتباه كوچيك داره و اپليكيشن remote play با iOS 12.1 به بالا سازگارى داره
    اين خود كنسوله كه بايد به ورژن 6.5 آپديت شده باشه.
    موفق باشيد

    1. جناب آقای بنیامین

      باتشکر از دقت و پیام شما. امیدواریم خبر استریم بازی PS4 روی آیفون و آیپد اپل توانسته باشه برای شما و سایر کاربران مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا