Connect with us

اسنپ چت ویژگی نظارت والدین را اضافه کرد

منتشر شده

در

اضافه شدن ویژگی نظارت والدین به اسنپ چت

اسنپ چت دیروز در تاریخ ۹ آگوست اولین مجموعه ی «نظارت والدین» را به برنامه ی خود اضافه کرد. اسنپ چت اکتبر قبل اعلام کرده بود که در حال توسعه ی ابزارهایی برای برنامه ی خود است که به والدین اجازه میدهد نظارت بیشتری به استفاده ی نوجوانشان از برنامه های شبکه های اجتماعی داشته باشند. این به روز رسانی اسنپ چت به دنبال اضافه شدن ویژگی های نظارت والدینی است که به صورت مشابه در شبکه های اجتماعی دیگر از جمله اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب اضافه شده بود.

ویژگی نظارت والدین برای اسنپ چت

برای استفاده از این بخش نظارت والدین جدید که به اسم «Family Center» در برنامه افزوده شده است، والدین یا سرپرست نوجوان باید برنامه ی اسنپ چت را روی دستگاه خود نصب کنند تا دستگاهشان طی فرآیندی به دستگاه فرزندشان وصل شود. برای این کار یک لینک دعوت فرستاده میشود.

بعد از پیکربندی دستگاه ها، والبدین میتوانند بدون آنکه محتوای پیام های فرزندشان را ببینند، بفهمند که نوجوان در هفت روز گذشته با کدام حساب ها در ارتباط بوده است و صحبت کرده است. حتی میتوانند لیست دوستان فرزند خود را بررسی کنند و در صورت مشاهده ی سواستفاده های احتمالی، مورد را به تیم امنیتی اسنپ چت گزارش کنند. این ها همان ویژگی های اساسی هستند که TechCrunch اوایل سال جاری خبر توسعه اش را داده بود.

والدین میتوانند از طریق نمایه ی تنظیمات برنامه ی اسنپ چت یا جستجوی «نظارت خانواده» در بخش جستجوی برنامه به این ویژگی جدید دسترسی پیدا کنند.

ویژگی نظارت والدین برای اسنپ چت

ویژگی نظارت والدین برای اسنپ چت

رده ی سنی ویژگی نظارت والدین اسنپ چت

اسنپ چت خاطرنشان کرد که این ویژگی فقط برای والدینی با نوجوان های ۱۳ تا ۱۸ سال در دسترس است و والدین نباید اجازه بدهند که فرزندان کم سن و سالشان که زیر ۱۳ سال هستند به این برنامه دسترسی داشته باشند. این ویژگی در پی اعتراض های شدید والدین و افزایش فشار روی شبکه های اجتماعی مختلف صورت گرفته است. بسیاری از والدین اعتراض کرده بودند که نظارتی روی اسنپ چت، اینستاگرام و تیک تاک نیست و سازندگان این برنامه ها دارند تمام تلاششان را میکنند که برای محافظت از کودکان کم سن و سال محدودیت ایجاد کنند.

رده ی سنی ویژگی نظارت والدین اسنپ چت

رده ی سنی ویژگی نظارت والدین اسنپ چت

این مسئله باعث شده است تا ایالات متحده این مسئله را جدی تر بگیرد و از شبکه های اجتماعی بخواهد که زودتر ویژگی های ایمنی را برای برنامه های خود فراهم کنند. به عنوان مثال تیک تاک ویژگی جدیدی را اضافه کرده است که به والدین اجازه میدهد تا زمان صفحه ی نمایش را تنظیم کند. یعنی ویژگی «حالت محدود استفاده» اضافه کرده است که جستجو را در ساعاتی خاموش میکند و دریافت و ارسال پیام ها به تعویق می افتند و محدود میشوند. همچنین والدین میتوانند لایک ها و نظرات فرزندان خود را ببینند. اینستاگرمم هم محدودیت زمان تعیین شده توسط والدین را اضافه کرده است.

تعیین محدوده زمانی استفاده از اسنپ چت

تعیین محدوده زمانی استفاده از اسنپ چت

محدودیت های ویژگی نظارت والدین اسنپ چت

البته اسنپ اضافه کرده است که محدودیت هایش قرار نیست اینقدر سفت و سخت باشد. به طور پیش فرض نوجوانان برای شروع ارتباط با کاربری دیگر باید دوستان مشترکی داشته باشند. بنابراین خطر دریافت پیام های ناخواسته از شکارچیان احتمالی کاهش می یابد. لیست دوستان هم خصوصی است. همچنین فقط وقتی دوست مشترکی داشته باشند، در قسمت «دوستان پیشنهادی» میتوانند کاربران جدید را مشاهده کنند. همین قرار گرفتن در معرض افراد ناامن را کاهش میدهد.

محدودیت های ویژگی نظارت والدین اسنپ چت

محدودیت های ویژگی نظارت والدین اسنپ چت

نگرانی ها در مورد ویژگی نظارت والدین اسنپ چت

با این حال نگرانی والدین در مورد اسنپ چت به ترس از ارتباط ناخواسته ی بین نوجوانان و بزرگسالان بالقوه محدود نمیشود. یکی از اصلی ترین ویژگی های اسنپ چت، پاک شدن پیام ها است که خطر حمله و سواستفاده از نوجوانان را افزایش میدهد و با این ویژگی به راحتی میتوانند پیام های نامناسب ارسال کنند.

به همین دلیل والدین زیادی به خاطر خودکشی فرزندانشان از اسنپ چت شکایت کرده اند.  این والدین ادعا میکنند که اسنپ چت نظارتی روی سواستفاده های جنسی و حمله ی روحی به فرزندانشان را نداشته است و راهی شده است که شکارچیان راحت تر به نوجوانان دسترسی پیدا کنند. اسنپ چت گفته است که امکان نظارت بیشتر وجود ندارد، چون اینطوری حریم خصوصی نوجوانان به خطر می افتد.

نگرانی ها در مورد ویژگی نظارت والدین اسنپ چت

نگرانی ها در مورد ویژگی نظارت والدین اسنپ چت

والدین معتقدند که امکان مشاهده ی لیست دوستان نوجوانانشان لزوماً کمکی به آن ها نمیکند که بفهمند کاربر امن است یا نه. والدین که همیشه اسم همکلاسی ها و آشنایان نوجوانان خودشان را نمیدانند. اسنپ همچنین جلوی فرستادن عکس های خصوصی به دوستان را نمیگیرد و مثل iMessage در گوشی موبایل اپل نمیتواند به صورت خودکار هنگام ارسال محتوای غیراخلاقی جنسی وارد عمل شود و به والدین هشدار بدهد.

عدم ارسال هشدار خودکار به والدین در اسنپ چت

عدم ارسال هشدار خودکار به والدین در اسنپ چت

وعده های اسنپ چت در مورد ویژگی نظارت والدین

همچنین ویژگی کنترل موقعیت نوجوانانشان روی نقشه هم در دسترس نیست و نمیتوانند درون نقشه موقعیت یابی کنند. اسنپ همچنین در ادامه گفت که هر خانواده دیدگاه خاص خودشان را دارند و بعضی از محتواهایی را که به حریم خصوصی نوجوانشان مربوط میشود، خطرناک میدانند. برای همین ما میخواهیم گزینه هایی را در اختیارشان قرار بدهیم که طبق آنها نه حریم خصوصی کاربر دچار مشکل شود و نه والدین ترس شکارچیان نا امن را داشته باشند.

این شرکت اضافه کرد که با بررسی بازخوردهای بیشتر از این ویژگی جدید اسنپ چت، آن را توسعه خواهد داد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار