موبایل

اغراق اپل در مورد عمر باتری گوشی های iPhone

طبق گزارش تازه ای که توسط انجمن مصرف کنندگان ?Which منتشر شد، شرکت اپل درباره عمر باتری گوشی موبایل های iPhone بزرگنمایی می کند؛ چرا که در تست هایی که از 9 مدل از گوشی های آیفون گرفته شد، مشخص شد که تمامی آن ها بین 18 تا 51 درصد عمر کوتاه تری نسبت به ادعای شرکت اپل دارند.

میزان مصرف باتری آی فون تا 51 درصد

بیشترین اختلاف در موبایل iPhone XR رخ داده است که به گفته اپل مدت زمان مکالمه با شارژ کامل برای این تلفن هوشمند 25 ساعت است. در حالی که تست های ?Which نشان داد که طول عمر این اسمارت فون تنها 16 ساعت و 32 دقیقه بوده که با ادعای اپل اختلاف 51 درصدی دارد.

عمر باتری اپل آیفون

نتایج بدست آمده برای iPhone XR غافلگیر کننده بود، زیرا طول عمر باتری گوشی موبایل یکی از نقاط قوت این گوشی موبایل اپل محسوب می شد؛ و قیمت پایین آن نسبت به مدل های iPhone XS ،iPhone XS Max و عملکرد بسیار خوب و دوربین حرفه ای آن توانست نظر اکثر مشتریان را را به خود جذب کند.

کمپانی اپل نیز در پاسخ به گزارش ?Which، به Businees Insider گفت: ما محصولات خود را تحت تست های بسیار سخت گیرانه ای قرار می دهیم و بر ادعای خود نسبت به عمر باتری محصولاتمان پافشاری می کنیم. در ادامه این پاسخ آمده است که: iPhone با یکپارچه سازی دقیق سخت افزار و نرم افزار، برای مدیریت هوشمند بیشترین بهره وری روی عمر باتری شده است.

مقایسه عمر باتری اسمارت فون های بازار موبایل با توجه به ادعای سازنده :

انجمن مصرف کنندگان ?Which همچنین اختلاف هایی در ادعاهای کمپانی HTC در مورد عمر باتری گوشی های این شرکت گزارش داده اند؛ که البته به اندازه تفاوت آیفون های اپل نیست. زمان مکالمه اعلام شده HTC برای تعدادی از گوشی های هوشمندش برابر با 20.5 ساعت بود، در حالی که نتایج تست زمان میانگین 19.6 ساعت را نشان داد که معادل 5 درصد اختلاف خواهد بود.

گزارش which از اغراق عمر باتری آیفون

در سوی دیگر کمپانی های نوکیا، سامسونگ و سونی، تخمین پایین تری از زمان مکالمه میانگین گوشی های خود ارائه کرده اند. به طور مشخص موبایل های Sony طبق تست های انجام شده 16ساعت زمان مکالمه دارند که 21% بالاتر از تخمین شرکت، یعنی 12.6 ساعت، می باشد.

گروه ?Which گوشی موبایل سونی Xperia Z5 Compact را به عنوان مثال مقابل iPhone XR ارائه کرده است. طبق ادعای سونی طول عمر باتری این مدل 17 ساعت است، در حالی که گروه ?Which نشان دادند که این گوشی برای 25 ساعت و 52 دقیقه باتری نگه می دارد؛ حدودا 9 ساعت بیشتر.

انجمن which باتری آیفون را مورد بررسی قرار داد

برای انجام این تست ها، گروه ?Which گوشی های هوشمند جدید را شارژ کامل کردند، سپس مدت زمان روشن ماندن آن ها را در حالی که مدام مکالمات پیوسته انجام می شد، اندازه گیری کردند این گروه همچنین مدت زمان روشن ماندن گوشی ها را در حین جستجو در اینترنت بررسی نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا