قطعات کامپیوتر

اولین چیپست 5G پنج نانومتری کوالکام اسنپدراگون X60 معرفی شد

کمپانی Qualcomm یکی از شرکت های تولید کننده تجهیزات ارتباطی و مخابراتی آمریکا است، که در ساخت و تولید چییپست و پردازنده ‌های موبایل فعالیت چشمگیری دارد؛ این شرکت با عرضه قدرتمندترین تراشه های موبایل توانسته درون نیمی از گوشی های بازار موبایل حضور داشته باشد.

چیپست 5g پنج نانومتری کوالکام اسنپدراگون x60

لیست قیمت سی پی یو

در حال حاضر کمپانی کوالکام نسل سوم مودم 5G خود را با نام اسنپدراگون X60 معرفی و رونمایی نمود؛ طبق خبرهای منتشر شده این چیپست اولین تراشه مودم 5G با فناوری 5 نانومتری است، که توانسته برای اولین بار فرکانس شبکه زیر 6 گیگاهرتزی و امواج میلیمتری (mmwave) را در گوشی موبایل فراهم کند. طبق اعلام شرکت Qualcomm اسنپدراگون X60 حداکثر سرعت اینترنت 5G را در طیف کنونی افزایش خواهد داد، به طوری که اپراتورها می توانند به کمک آن ظرفیت و پوشش شبکه را افزایش دهند،

قابلیت چیپست 5g پنج نانومتری کوالکام اسنپدراگون x60

لازم به ذکر است نهایت سرعت دانلود اسنپدراگون X60 برابر با 7.5 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود آن 3 گیگابیت بر ثانیه اعلام شده است؛ علاوه بر این دو برابر کردن نرخ دیتا در شبکه های زیر 6 گیگاهرتزی در حالت مستقل (SA) نیز امکان پذیر خواهد بود.

عملکرد چیپست 5G پنج نانومتری کوالکام اسنپدراگون X60 در موبایل :

به لطف وجود فناوری 5 نانومتری مصرف انرژی و ابعاد چیپست X60 کاهش یافته است؛ البته این چیپست جدید کوالکام به نسل سوم ماژول آنتن میلیمتری QTM535 نیز مجهز می باشد؛ که سبب شده نسبت به نسل قبل ابعاد کوچکتری داشته باشد و فضای کمتری را در گوشی موبایل از آن خود کند.

چیپست 5g کوالکام اسنپدراگون x60

شایان ذکر است آنتن میلیمتری QTM535 با باندهای بین المللی نیز سازگار خواهد بود؛ چرا که این آنتن می تواند از تجمیع شبکه های میلیمتری زیر 5 گیگاهرتزی و همچنین تجمیع شبکه های زیر 6 گیگاهرتری در باندهای TDD و FDD پشتیبانی نماید. بدین ترتیب کاربر می تواند در سایر نقاط دیگر نیز از اینترنت 5G استفاده کند.

چیپست کوالکام اسنپدراگون X60 و آنتن QTM535 در سه ماهه اول سال 2020 در دسترس کمپانی های تولید کننده گوشی موبایل و…قرار خواهد گرفت؛ کمپانی کوالکام در کنار رونمایی مودم اسنپدراگون X60، از جدیدترین فیلتر رادیو فراکنس خود با نام ultraSAW RF نیز رونمایی کرد؛ طبق اعلام این شرکت فیلتر جدید جداسازی سیگنال های رادیویی را بهتر انجام خواهد داد، و مسیرهای RF کم مصرف را در اختیار محصولات 4G و 5G می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا