Connect with us

اپل واچ 2020 با قابلیت های شگفت انگیز

منتشر شده

در

مهمترین کاربردهای اپل واچ

در میان گجت های پوشیدنی بدون اغراق اپل واچ محبوب ترین است. در این مقاله کاربردی‌ترین و بهترین برنامه‌ های این گجت بررسی می شوند و استفاده از آن‌ها می‌تواند تجربه کاربری شما را تا حد زیادی افزایش دهد. 24 آپریل امسال تولد ۵ سالگی اپل واچ بود. محصولی که با ماهیت یک گوشی هوشمند اما در قالب یک ساعت طراحی شد تا بتواند بخش بزرگی از کارهایی که با گوشی انجام می‌دهید را در صفحه‌ای کوچکتر که همیشه و همه‌ جا آن را به همراه دارید انجام دهید. به همین خاطر اپل واچ ‌ها برنامه‌ های از پیش نصب شده بسیار زیادی دارند و همین مسئله نیز آن‌ ها را به پرفروش ‌ترین ساعت ‌های هوشمند دنیا تبدیل کرده.

 

ویژگی های اپل واچ

لیست قیمت ساعت هوشمند

از کاربردی ترین استفاده های اپل واچ 2020 چه می دانید؟

کیفیت برنامه‌ های این ساعت به قدری بالا هست که تقریبا می ‌توان گفت کاربران را از دانلود برنامه‌ های دیگر بی‌نیاز می‌ کند و ظاهرا اینکه شرکت‌ های بزرگ دنیا نظیر آمازون، ای ‌بی (eBay)، تارگت و تریپ ‌ادوایزر دیگر از برنامه ‌های اپل واچ پشتیبانی نمی‌ کنند، اصلا اهمیتی ندارد! چون برای انجام کارهای مربوط به این شرکت‌ ها گوشی، تبلت و کامپیوتر وجود دارد و بنابراین چیزی از ارزش‌های این محصول کم نمی ‌شود.

کاربردی بودن اپل واچ به دلیل قابلیت ‌هایی است که به صورت پیش‌ فرض در آن وجود دارند مثل پیام ‌رسان، تلفن، ردیاب فعالیت و بسیاری از چیزهای دیگر که آن را در بین ساعت ‌های دیگر متمایز می‌کند.

وقتی اپل واچ برای اولین بار وارد بازار شد فقط ۳۰۰۰ برنامه داشت. اما بعد از گذشت ۵ سال تعداد این برنامه‌ ها اکنون به بیش از ۲۰۰۰۰ رسیده که بسیاری‌ از آنها به عنوان برنامه از پیش نصب شده در آن وجود دارند. اپل با ساخت اپل واچ باعث شد افرادی که پیش تر تمایلی به خرید ساعت هوشمند نداشتند از آن استقبال کنند، طوری که این گجت ‌های پوشیدنی کوچک اکنون بخش بزرگی از زندگی بسیاری‌ را تشکیل می ‌دهند. اپل واچ می‌تواند پاسخ‌ گویی به پیام، چک کردن آب و هوا و تنظیم یادآور را بدون نیاز به در اختیار داشتن گوشی انجام دهد. حتی بدون نیاز به نصب نرم ‌افزار چون همه این‌ ها از قبل درون ساعت نصب شده هستند.

 

برنامه های اپل واچ

کاربردی‌ ترین و بهترین برنامه ‌های آی واچ جدید

دلایل زیادی وجود دارد که ساعت های هوشمند و مخصوصا اپل واچ جایگزین محبوبی برای ساعت های تک کاربردی قدیمی شدند. از جمله این دلایل استفاده چند منظوره از آنها است، به نحوی که با نصب برنامه های متعدد می توان کارکردهای جذابی را با آنها تجربه کنید. برای شناخت اپل واچ 2020 بهتر است با یک سری از کاربردی ترین برنامه های آن آشنا شویم:

برنامه نویز  (Noise)

از ساعت هوشمند اپل سری ۴ یا بالاتر با استفاده از برنامه نویز، می توان صدای محیط اطراف خود را اندازه بگیرید. اگر سطح صدا به حدی برسد که ممکن است برای گوش شما آسیب زا باشد، این برنامه به شما هشدار خواهد داد. آستانه نویز بر طبق داده های سازمان بهداشت جهانی قابل تنظیم است. خود برنامه به صورت پیش‌ فرض وقتی سطح صدا از ۹۰ دسی‌بل گذشت به شما هشدار می‌ دهد چون به گفته WHO، قرار گرفتن به مدت ۳۰ دقیقه در محلی با سطح صدای ۹۰ دسی‌بل می‌تواند به گوش شما آسیب بزند.

نوار قلب (ECG)

اگر از اپل واچ ۴ یا ۵ استفاده می‌ کنید، حتما می دانید که سنسور الکترونیکی ضربان قلب نیز در ساعت شما قرار دارد که از طریق برنامه ECG کار می‌ کند. این برنامه نوار قلب کاربر را در قالب یک فایل PDF ارائه می ‌دهد و از نظر دقت عملکرد هم توانسته تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت کند. برای بهره ‌مندی از این قابلیت علاوه بر داشتن ساعت آی واچ ۴ یا ۵، باید یک گوشی آیفون 6S  یا بالاتر هم در اختیار داشته باشید و همچنین سیستم عامل هر دو محصول باید به آخرین نسخه موجود بروزرسانی شده باشد. البته این قابلیت در همه جا در دسترس نیست و اگر بتوانید این ساعت‌های هوشمند اپل را با پارت ‌نامبر LL/A خریداری کنید، می‌ توانید از آن بهره‌ مند باشید.

اخبار (News)

همانطور که از عنوان آن بر می آید، به کمک این برنامه می ‌توانید به جدیدترین وقایع روز جهان دسترسی داشته باشید. این برنامه قبل از نشان دادن خبرها به شما این امکان را می‌دهد که حوزه علاقه خود را انتخاب کنید. بعد از آن هرخبری که برای شما نشان داده می شود، در حوزه علاقه شماست.

تنظیم تنفس (Breathe)

برنامه Breathe به شما امکان می دهد می‌دهد بین فعالیت ‌های سنگینی که دارید چند دقیقه را برای استراحت و تنفس در نظر بگیرید. کاربر می‌تواند بر حسب سلیقه، یادآورهای این برنامه را بی‌صدا کرده و یا آن را برای ساعت ‌های خاصی تنظیم کند. یا حتی زمانی که نیاز به استراحت داشتید می ‌توانید به سراغ خود برنامه بروید. با باز کردن این برنامه، گرافیکی را خواهید دید که شما را به مدت ۱ تا ۵ دقیقه به تنفس تشویق می ‌کند. در طول این مدت زمان می‌ توانید ضربان قلب خود را نیز چک کنید.

ریموت (Remote)

اگر تلویزیون شما اپل است، می ‌توانید از این برنامه به عنوان یک ریموت کنترل برای آن استفاده کنید، البته در صورتی که هر دو محصول به یک شبکه وای‌ فای متصل باشند. می‌ توانید با کمک این برنامه کاملا اپل تی وی را کنترل کرده و دستورهای خود را از طریق اپل واچ خودتان بدون نیاز به کنترل به آن ارسال کنید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. علیرضا

    می 13, 2020 در 4:54 ب.ظ

    ساعت هوشمند های اپل با ویژگی های خوبی که دارند هم می تونن موبایل باشند و هم می تونن یک دست بند هوشمند حرفه ای

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار