Connect with us

ایسام – بررسی سایت esam و آنالیز eBay ایرانی

منتشر شده

در

ایسام – بررسی سایت esam و آنالیز eBay ایرانی

با بررسی و آمارهای اخیر و با اندکی کند و کاو در وب سایت های فارسی زبان علی الخصوص سایت های فروشگاهی، احتمال آن هست به این نتیجه برسید که Esam سایتی جذاب و متفاوت با سایر سایت های هم سن و سال خود میباشد. به همین علت امروز تیم فنی آی تی بازار تصمیم به آنالیز و بررسی این سایت پر طرفدار پرداخته است.

ایسام – بررسی و آنالیز ebay ایرانی

با توجه به استایل لوگو، نام دامنه و محتوای فعالیتی مجموعه ایسام خیلی راحت میتوان این سایت را الهام گرفته از سایت ebay دانست. ایسام سایتی تقریباً B2C در میان سایتهای ایرانی دسته بندی میشود که آمار و ارقام جالب توجهی را به فروشندگان و خریداران سایت میدهد. اجرای مزایده بر روی کالا ها، نحوه تحویل و تسویه حساب فروشنده با ایسام از نکات قابل توجه ارائه سرویس در این وب سایت میباشد.
وب سایت ایسام را از لحاظ عنوان، توضیحات، شبکه های اجتماعی، کدنویسی و گرافیک مورد بررسی قرار میدهیم که رتبه این مباحث را بین 0 تا 5 خدمتتان ارائه مدهیم.

ایسام – بررسی و آنالیز ebay ایرانی

عنوان سایت Esam.ir:

ایسام: خرید و فروش موبایل | تبلت | لپ تاپ | سکه و اسکناس | دوربین | کامپیوتر | ساعت | لباس | کفش | کیف |
امتیاز: 4
توضیحات محصولات ایسام:
توضیحات ارائه شده در این وب سایت برای محصولات تلفیقی از عنوان صفحه محصولات و توضیحاتی که کاربر برای ایجاد آن ارائه داده است میباشد.
امتیاز: 2
کدنویسی Esam:
استفاده بیش از اندازه از jQuery و JS ها در برخی قسمت ها همانند نمایش محصول میتوند باعث این شود که صفحه ایندکس گوگل را از دست بدهد. صفحات از نظر لینک بیلدینگ قوی بوده و ایجاد حلقه درونی در وب سایت بدرستی و مقدار کافی انجام شده است. اصول استفاده از CSS در استایل سایت بدرستی رعایت شده.
امتیاز: 3
شبکه های اجتماعی ایسام:
فعالیت ایسام در شبکه های اجتماعی را میتوان از نقاط ضعف و البته بزرگ این سایت قلمداد نمود. با وجود فراهم بودن بستری مناسب (فید برنر ها و RSS ها) این سایت با توجه به تعداد صفحات ساخته شده فعالیت مناسبی در شبکه های اجتماعی نداشته که شاید اگر این آیتم توسط مدیران این مجموعه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، بتوانند ایسام را دچار تحول و تغییری جدید نمایند.
امتیاز: 1
گرافیک سایت Esam.ir:
استایل لوگوی ایسام الگو برداری شده از سایت معروف eBay بوده و ظاهر دلچسب و منوهای قسمت هدر سایت ذهن کاربر را از اینکه در یک سایت با رابط کاربری سخت قرار گرفته کاملاً دور میکند. سادگی گرافیک با استفاده از کلیدها با رنگهای متفاوت ظاهر زیبایی به ایسام بخشیده و باعث شده کاربر در آن احساس سردرگمی نکند.
امتیاز: 5
جمع بندی ای سام:
در کل اگر بخواهیم ایسام را از نظر بهینه سازی در موتور های جستجو و مجموع 5 مورد ذکر شده در بالا ارزیابی کنیم باید گفته شود که ایسام سایتی با امتیاز کلی 3 از 5 میباشد که آن را سایتی لب مرز دسته بندی مینماید و در صورتی که مدیران این مجموعه تاکنون موفق تدبیری جهت ایجاد تغییر و افزایش امکانات کاربری و بصری ایجاد نکنند ممکن است دچار مشکلات فراوانی در آینده شوند.

ادامه مطلب

21 دیدگاه

  1. نازی

    آوریل 10, 2023 در 2:34 ق.ظ

    قبلا ها کالایی که میخریدیم 3 روز مهلت ارسال داشت الان کم کمش
    8 روز مهلت ارسال داره
    تازه فروشنده بعد از 8 روز که ارسال نمیکنه تقاضای اضافه شدن سه روز به مهلت ارسال را میده که میشه 11 روز مهلت ارسال
    بعد هم بعد از 11 روز ارسال نمیکنه و بعد ما که به ایسام پیام میدیم برای عدم ارسال
    سایت ایسام هم دو روز هم طول میده که با فروشنده تماس بگیره که چک بکنه قضیه را
    و اینجوری میشه 14 روز عدم ارسال بعد هم ایسام بجای لغو کالا و برگشت پول ما به ما پیام میده که با فروشنده تماس بگیرین از طریق پیام و ازش بخواهین که ارسال بکنه کالا را
    و بعد هم باید کلی پیام بدی به سایت ایسام که کالای خریداری شده را بخاطر عدم ارسال لغو بکنین
    و چند روز طولش میدهند که پیام ها را چک بکنند در سایت
    و بعد از لغو هم چند روز طول میکشه که پول را ببرند در قسمت صورت حساب سایت و بعد از درخواست واریز ۲ روز هم طول میکشه که پولت را واریز بکنند به حساب شبا و بعد هم ۲۴ ساعت هم بانک طول میده که پول را بریزه در حساب بانکی مان
    درضمن الان چون قسمت پیام های ارسالی را ایسام برداشته از سایت ما اصلا نمیفهمیم که آیا پیام ما ارسال شده و آیا فروشنده پیام را دیده و یا نه
    و کلا خرید از سایت ایسام به خرید با شکنجه با اعمال شاقه تبدیل شده است

    من فکر میکنم که کادر ایسام و پشتیبانی اش تغییر کرده و چند تا مردم آزار روانی و عقده ای را استخدام کرده اند در سایت ایسام
    آخه چرا قسمت پیام های ارسالی را برداشته اند از سایت ؟؟؟

    مردم از کجا باید بفهمند که پیام شون ارسال شده و دیده شده و یا نه
    و چرا قسمت انتخاب کالاهای جدید را از سرچ برداشتند؟؟؟
    و چرا ما باید هربار کل لیست چند هزار عددی را نگاه بکنیم بجای دیدن کالاهای جدید ؟؟؟

  2. سعید

    آوریل 3, 2023 در 9:27 ب.ظ

    ایسام سایت خوبیه اما پشتیبانی بسیار بدی داره. زنگ میزنی بهشون انگار با پادشاهان داری صحبت می کنی. مغرور و اصلا علاقه ای به کمک کردن ندارند. یه سری حرفهای تکراری رو یاد گرفتند و فارغ از اینکه مشکل تو چیه همون رو میگن. من حدود ۲۰ کالا رو برای مزایده گذاشتم و چون برای اینکه کالا قیمت رزرو داشته باشه، باید برای هر کالا ۵۰۰۰ تومن بعلاوه مالیات بدین، من این پول رو دادم. فردا همه اینا رو بی دلیل رد کرد. پول منو هم پس نداد. بعد برای لیست کردن مجدد همین کالاها بصورت عادی و نه مزایده، دوباره ۲۰۰۰ تومن بعلاوه مالیات گرفت. دو تا از کالاها رو به جای ۵ روز ، زیر یک روز به فروشنده فروخت به قیمتی که حدودا یک پنجم قیمت رزرو بود. در حالیکه پول رزرو رو از من گرفته بود. بعد من اعتراض کردم که اشتباه شده و مشکل رو حل کنید، اکانت من رو قفل کردند و گفتند باید ۷۰ هزار تومان بدی تا اکانتت باز بشه چون کالا را به قیمت زیر رزرو به مشتری نفرستادی. همه این پولا هر چند کم هستند اما من هرگز ، اصلا و ابدا ذره ای راضی نیستم.

  3. اسی

    فوریه 8, 2023 در 9:40 ب.ظ

    من برنامه ایسام را چند ساله دارم ولی پرسنل خوبی داره فروشنده داخل عکس وسایل دست دوم 6 قلم جنس عکس گرفته وداخل توضیحات هم نوشته 4تا اسپیکر و بدون ضبط با دوتا باند یا بلند گو یک میلیون و سیصد وقتی خریداتو تکمیل میکنی میگه یک عددش انقدر پولشه اکر یک دانه است داخل عکس و توضیحات همون یک دانه را بزارید الان میخوام لغو معامله بزنم نمیدونم چکار کنم کسی میدونه کمکم کنه البته به قسمت پشتیبانی گفتم چیزی که داخل عکسرا غیر از این باشه نفرستین؟

  4. الیار

    ژانویه 6, 2021 در 10:03 ق.ظ

    دوستان اگر خریدار باشید بهترین سایته ولی امان از روزی که بخوایید چیزی بفروشید. حق یا ناحق توی هر اختلاف طرف خریدار رو میگیرن.
    ضمنا جدیدا از 15 دیماه باز تعرفه های فروش رو برده بالا رسما داره فروشنده ها را اذیت میکنه. یکی هم نیست بگه چه خبره مگه اینهمه تعرفه میگیری. ظاهرا شیکمشون سیر شده دیگه به فکر کار کردن نیستن با این تعرفه ها.
    من بیشتر از 5 ساله کاربر این سایت بودم ولی الان بیشتر از 1 ساله هیچی نمیفروشم اونجا به خاطر تعرفه های سنگینش

  5. احمد

    می 21, 2020 در 10:06 ق.ظ

    دوستانی که پیام منو میخونن برادرانه به شما میگم هرگز در سایت “ایسام” خرید و فروش نکنید
    بنده تبلت سالمو قبل از فرستادن برای خریدار از خونه تا اداره پست فیلم و عکس تهیه کردم تا خدایی نکرده اگه خریدار بهانه داشته باشه دلیل و سند محکم داشته باشم برای سالمیش. 30 هزار تومن هزینه پست پیشتاز دادم کالا رو برای خریدار ارسال کردم. خریدار بعد از تحویل کالا گفت کالا کاملا مطابق با توضیحات فروشنده ست. بعد از 2 روز تبلت دل خریدارو زد! خرابش کرد که بگه کالا رو خراب تحویل گرفته!!!
    من چون هم کلی فیلم و عکس تهیه کردم و پیام خود خریدار هم بود که گفت کاملا مطابق با توضیحات هست خیالم راحت بود. فرستادیم مثلا قسمت حل اختلاف ایسام. ولی نگو داستان کلا یه چیز دیگه ست!!
    حل اختلاف ایسام ته خنده ست. بعد از ثبت شکایت قشنگ یه ماه معطل میکنن تا پولی که خریدار واریز کرده به حسابشون یه ماه گردش حساب داشته باشه براشون. هر بار هم که تماس بگیرید باید 20 دقیقه بلکه بیشتر پشت خط بمونید. کلا یه خط دارن با اونهمه مردم معترض!!! خلاصه اگر شانس بیارید نوبتتون برسه و شارژتون تا اون موقع تموم نشه و اینکه بلافاصله بعد از مطرح کردن مشکلات شما ،قطع نکنن گوشی رو روتون! در جواب میگه نه خریدارهای ما اونطوری نیستند!!! میگم پیامشون هست که کالا رو سالم تحویل گرفته!!! مثلا میخوان مشتری مدار باشن!!
    خلاصه بعد از بارها تماس و یه ماه معطلی کالامو مرجوع کردن. تبلت سالممو خراب تحویل گرفتم. کالا هم به صورت پس کرایه فرستادن که پول پست برگشت هم خودم بدم.
    یه چیزی که فهمیدم این سایت برای دزدها خیلی خوبه. قشنگ جنسو بگیرن قطعاتشو عوض کنن بعد بگن کالا مشکل داره. راحتم مرجوع میخوره!…
    منم فردا میرم دادسرا به جرم خیانت در امانت هم از سایت مزخرفشون هم از خریدار شکایت میکنم. از تمام فروشنده ها و خریدارهایی که متضرر شدن خواهش میکنم حتما از این سایت از طریق پلیس فتا، از طریق دادسرای جرایم رایانه ای ، از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، … هر جا میتونید شکایت کنید. حق گرفتنی هست، امیدوارم به حقم برسم…

  6. محمدی

    اکتبر 3, 2019 در 3:18 ب.ظ

    اگر فکر میکنید سایت خوبیه و واقعا یه سایت واسطه گریه قدرتمنده سخت در اشتباهید آبکی ترین سیستم حل اختلاف , رای دادن با ریختن تاس انجام میشه منظورم اینه تقریبا هیچ سند مدرک بررسی قوی نمیشه و فقط بیخودی پول تعرفه میدید سایت دلالیه و خیلی شانسیه همه چیز ,چه به عنوان خریدار چه فروشنده احتمالا متضرر شدنتون هست به شدت مواظب باشید جنسای خیلی گرون نخرید این یه نصیحت از طرف کسی که تجریه زیادی تو این سایت داره حالا اگه اصرار دارید یه چیزی که دیگه نیست مثلا تو آگهی برید از نزدیک بخرید اگه قیمتش پایینه و چیز حساسی نیست بخرید سایت کلاهبردار نیستن فقط واسطه گری آبکین اینو در نظر داشته باشید

  7. کیوان

    آگوست 11, 2019 در 12:09 ب.ظ

    با سلام. همینطور که خیلی از دوستان گفتند باید بگم ایسام واقعا یک سایت با مدیریت ضعیف یا بهتر بگم بدون مدیریت و غیر قابل اعتماد میباشد. من خودم مدتی در این سایت فروشنده بودم و اصلا به قوانین خودشون هم احترام نمیذارن به عنوان نمونه شخصی یک برد الکترونیکی با یک سری لوازم جانبی همرا آن از من خریداری کرد نزدیک دو هفته به عنوان اینکه برد اشکال دارد طرح شکایت کرد و برد را نزد خودش برای انجام پروژه دانشجویی نگاه داشت حتی گروه حل اختلاف وقتی رای به عودت داد بعد از واریز هزینه برگشت توسط من باز هم 4 روز بعد کالا را عودت داد در حالی که قانون خود ایسام میگه اگر بعد از 48 ساعت عودت نشد پول را به حساب من باید میریختند بعدش که عودت کرد کالا را دیدم یکسری از لوازم جانبی آن را نفرستاده و به پشتیبانی اعلام کردم ولی پشتیبانی نه تنها اعلام من را اقدامی نکرد بلکه بعد از اعلام من پول خریدار را برگشت زد . حتی چند بار هم خرید کردم از این سایت که متاسفانه با عدم مدیریت این سایت مواجه شدم. سایتهای دیوار و شیپور خیلی بهتر هستند.گول سایت ایسام را نخوردید. با تشکر

  8. ساسان

    سپتامبر 18, 2018 در 3:35 ب.ظ

    ایسام تنها سایت مزایده در ایران و مناسب‌ترین مکان برای خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم می‌باشد. مهم ترین ویژگی خرید در ایسام این است که شما پول را به سایت پرداخت میکنید و تا کالا را دریافت و تایید نکنید پولی به فروشنده پرداخت نمی‌شود.

  9. سعيد كريمي

    جولای 2, 2018 در 3:43 ب.ظ

    من بيش از دو سال هست كه در سايت ايسام بصورت حرفه ای مشغول فروش كتاب هستم. اشكالات زيادی در سايت وجود دارد كه مهمترين آن پورسانت عجيب و غريب 15 درصد آن هست كه انگار هيچ مرجعی در كشور وجود ندارد كه با كمی منطق ايسام رو مجبور به كاهش اين پورسانت سرسام آور به همان پورسانت بالای 7درصد قبلی، نمايد. و مهمترين مزيت اين سايت نيز همان بازديد بالای سايت هست كه فعلا تقريبا در كل كشور بي رقيب هست و ما فروشندگان علی رقم احجاف و زورگويی همه جانبه ايسام و با تعرفه هاي سنگين فقط بخاطر بازديد بالا و امكان فروش داريم تو اين سايت فعاليت ميكنيم. البته ناگفته نماند كه فروشنده هاي بسياري پس از افزايش تعرفه هاي كلا از ايسام خارج شدند و بصورت سايتهاي شخصي يا كانالهای تلگرام و واتساپ مشغول فعاليت گرديدند و از اين بابت با توجه به حجم معاملات انجام شده خود ايسام نيز قطعا دچار خسارت گرديده ولي هنوز داره روي پورسانت بالا سرسختي به خرج ميده ولي دير يا زود اين سياست كاملا غلط اين سايت با شكست روبرو شده و مجبور به كاهش پورسانت و بها دادن و ارزش قائل شدن بيشتر به فروشنده ها و خريدارها خواهد گرديد. سايت ايسام با سياستهاي بسيار غلطي كه در پيش گرفته فقط به يك سايت يك بار مصرف تبديل شده. مثلا خريدار جديدي كه از بنده كتاب ميخره روي پاكت آدرس كانال تلگرام خودم رو مينويسم و ذكر ميكنم از دفعه بعد با خريد مستقيم كتاب از طريق كانال همون 15 درصد تعرفه ايسام رو براي خريدار تخفيف ميدم. و دقيقا بعد از اولين خريد كه خريدار و فروشنده تلفنهاي تماس يكديگر رو در اختيار ميگيرند خريدهاي بعدي ديگه در ايسام انجام نميشه و اين بخاطر تعرفه بالا و اشتباه ايسام هست. درصورتيكه اگر اين تعرفه 15 درصد مثلا به حدود 5 درصد كاهش پيدا ميكرد باعث ميشده كه خريدار حتي اگر بار چندم هست كه ميخواد از همون فروشنده قبلي خريدي انجام بده بازهم تو ايسام خريد كنه چون مثلا تو يك كالاي 40 هزارتوماني 5 درصد ميشه 2هزار تومان كه ارزش خريد با اطمينان خاطر رو داره ولي وقتي تو 40 هزارتومان بخود 15 درصد يعني 6 هزارتومان سود فقط به ايسام بده قطعا بعد از خريد اول و آشنا شدن با فروشنده ديگه كلا قيد خريدهاي بعدي از ايسام رو ميزنه. اين مورد بسيار مهمي هست كه سايت ايسام و مديريتش اصلا بهش كوچكترين توجهي نداره. من با وجود 2500 كتاب كه تو سايت ايسام گذاشتم و حدود 2 ميليون تومان در ماه تو ا يسام فروش دارم ولي تو كانال تلگرام حدود 5 ميليون تومان فروش دارم و اكثر كاربران خوب و پول خرجكن كانالم هم بطور مرتب بعد از خريد اولي تو ايسام جذب كانال ميشند. در حقيقت اون سودي كه از فروش توي ايسام برام ميمونه ناچيز هست ولي همين مسئله كه خريداران اصلي رو جذب كانال تلگرامم ميكنم بهترين سود من هست. خلاصه كلام اينكه ايسام تنها مزيت مهمش همين بازديد بالا و جذب مشتري جهت معاملات بعدي در خارج از ايسام هست و بس.

  10. محمد

    آگوست 10, 2017 در 3:45 ب.ظ

    سلام : سایت ایسام فقط چون بی رقیب هست هر کار دلش میخواد انجام میده در صفحه پشتیبانی که میری اینقدر مغرو رهستند که فکر میکنند همه سوالات کاربر رو میدونن از قبل یک قسمت نداره درخواستت رو بنویسی من توسایتش عضو شدم یک مزایده شرکت کردم برنده شدم ایمیل وپیام اومد ولی فروشنده کالا رو حذف کرد درصورتی که در سایت esam نوشته به محض ارایه پیشنهاد یا خرید کالا نمیشه اینکار رو کرد تلفنی تماس گرفتم آقایی که برداشت رفت پنل من گفت درسته حق باشماست بررسی میکنیم واطلاع میدیم یکماه گذشت جواب ندادن جالب بود برام با اون درصدهای کذایی از اون طرف یک سایت دیگه هم مدتی کار کرد به نام بازار۲۰۲۰ ولی اونم رفت کنار البته اخیرا دیدم داره با تغییرات میاد بالا مهم اینه که ایسام بی رقیب هست درصد بالا میگیره وپر مدعاست خدا کنه یک وب سایت قوی و پربازدید مثل سایت آی تی بازار بیاد رقابتی بشه تا اینها هم به خودشون بیان .ممنون از تحلیل خوبتون

  11. milad

    آوریل 9, 2017 در 3:46 ب.ظ

    درسته ، سایت هوجی بوجی یکی از رقبای ایسام هست که درصد های خیلی پایین تری میگیره

  12. محمد جواد

    مارس 14, 2017 در 3:48 ب.ظ

    ایسام سایت خوبی است ، ولی درصدی که از کاربران میگیرد ، بالاست . سایت های مشابهی مانند هوجی بوجی ، درصد های خیلی خیلی پایین تری میگیرند

  13. وب گرد

    آگوست 29, 2016 در 3:49 ب.ظ

    به نظر من سایت ایسام که مدل ایرانیزه سایت eBay هست دارای تعرفه سنگین و تجربه کاربریه ضعیفی هست. اما یه سایت دیگه هم هست که امکانات جالبی داره و مدل تجاری آمازون رو تو ایران پیاده سازی کرده اما تعرفه هاش پایین تره و پشتیبانی بهتری داره kajalmarket.com

  14. علیرضا

    آگوست 7, 2016 در 3:52 ب.ظ

    من خودم مدتی زیاد است که عضو ای تی بازار هستم و می توانم بگویم یک لایبرری خوب برای پیدا گردن محصولات دست دوم است و اینکه نع پرداخت هزینه آن باعث اعتماد سازی است که تا یک هفته پول دست سایت می ماند و در صورت رضایت نداشتن از محصول آن را پس می فرستیم و پول دوباره به حساب ما واریز می شود که یک اعتماد دو طرفه را ایجاد می کند. ممنون از ای تی بازار که مقاله های زیبایی را ارائه می کند به خصوص مقایسه و خوبی که در این مقاله در مورد ایسام و ابای داشتید . باتشکر

  15. نیلوفر

    آگوست 6, 2016 در 3:57 ب.ظ

    سلام،ایسام یه سایتی است که بیشتر در زمینه موبایل،تبلت لب تاب و کیف و … فعالیت میکنه،ایسام آمار و ارقام قابل توجهی رو به فروشندگان و خریداران ارائه میده،تو آی تی بازار توضیح خوبی در مورد ایسام گفته شده و به اون رتبه ای بین 0 تا 5 داده شده،جالب بود خیلی ممنون.

  16. علیرضا

    آگوست 6, 2016 در 3:55 ب.ظ

    با سلام همونجور که نوشته شده دز ای تی بازار ایسام علی رغم بودن یک مرجع عالی در بین چنین سایتهایی که میشه بهش اعتماد کرد چه در نحوه خرید و چه در فروش که اعتمادی سازنده رو بین دو طرف ایجاد می کنه با کم بودن تبلیغاتش نتونسته اونجور که لازمه کسب محبوبیت کنه . من خودم مدتی هست که در ایسام عضو هستم و واقعا قبل از خرید هر چیزی یه سر به اونجا می زنم ای ن سایت یه سایت مرتب هست و همه چه رو در این سایت در جای خودشش پیدا می کنی ، محصولات مزایده ای و … از این دست هستند.

  17. نادر

    جولای 15, 2016 در 3:59 ب.ظ

    تو این مملکت کسی به کسی نیست/ تا مدتی قبل پورسانت سایت ۷ درصد مبلغ کالا بود که به نظر هم گزاف می اومد / چون سایتهای مشابه با حدود ۴ درصد کار میکردن/ اما در کمال ناباوری از خرداد ۹۵ سایت ایسام تعرفه پورسانت را به ۱۵ درصد افزایش داده یعنی تا آخر به خریدار و فروشنده بدبخت اجحاف کرده

  18. علی

    ژوئن 3, 2016 در 4:02 ب.ظ

    به نطر من سایت ایسام ( esam.ir ) تعرفه بالا , پشتیبانی بسیار ضعیف , مغرو و متکبر ,احترام قاعل نبودن برای کاربران , بخش حل اختلاف ضعیف و…

  19. کارا

    مارس 26, 2016 در 4:03 ب.ظ

    سایت ایسام پشتیبانی بسیار ضعیفی داره esam.ir هنوز خیلی کار داره تا به سایت eBay برسه

  20. حمیدرضا مرادی

    اکتبر 2, 2014 در 4:04 ب.ظ

    ایسام باید بابت این آنالیز از شما تشکر کنه چون زیاد بهشون لطف کردین یا شاید هم…….

  21. سایت ایسام

    سپتامبر 30, 2014 در 4:04 ب.ظ

    منتظر نظرات شما بازدیدکنندگان محترم درباره تحلیل و همچنین سایت ایسام هستیم…

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار