صوت و تصویر

با فناوری تلویزیون 8K آشنا شوید

تلویزیون 8K به طور قطع پیشرفته ترین نوع تلویزیون محسوب می شود. احتمالا در چند وقت اخیر نام تلویزیون 8K زیاد به گوش شما خورده است. در حقیقت تلویزیون 8K از بهترین تلویزیون های موجود در بازار است که در حال حاضر توسط برندهای مختلف تولید تلویزیون در حال تولید است تا به زودی جایگزین اکثر تلویزیون های هوشمند موجود شوند. منظور از فناوری 8K استفاده از رزولوشن 8 کی در صفحه نمایش تلویزیون است. تلویزیون 8K نتیجه جمع آوری کلیه فناوری های پیشرفته در پنل نمایشگر یک تلویزیون می باشد.

تلویزیون 8K و رزولوشن با کیفیت بالا

لیست قیمت تلویزیون

تلویزیون 8K چیست؟

تلویزیون 8K به تلویزیونی گفته می شود که دارای صفحه نمایش با 7680 پیکسل افقی و 4320 پیکسل عمودی می باشد. در کل می توان گفت این نوع تلویزیون دارای 33 میلیون پیکسل است. حرف K هم در حقیقت مخفف Kilo یا 1000 است، به این معنی که صفحه نمایش این نوع تلویزیون دارای وضوح افقی 8000 پیکسل است. تلویزیون 8K بالاترین میزان وضوح را در بین تلویزیون های اولترا اچ دی یا UHD دارد.

در همه تلویزیون های 8K فناوری Upscaling به کار رفته است. اما با این وجود هر کدام از تولید کنندگان تلویزیون 8K فناوری مخصوص به خود را به کار می گیرند. بنابراین موقع خرید یک تلویزیون 8K به نوع فناوری Upscaling به کار رفته توجه نمایید.

تلویزیون 8K چیست

تفاوت تلویزیون 8K  با UHD و 4K

وضوح تصویر در تلویزیون 8K در حقیقت چهار برابر بیشتر از تلویزیون 4K و تلویزیون UHD است. می توان گفت تلویزیون 8K نسبت به دیگر تلویزیون ها خصوصا نسل قبل خود یعنی تلویزیون 4K تصویری واضح تر، با جزئیات بیشتر و دقیق تر در اختیار شما قرار می دهد. تعداد پیکسل ها در تلویزیون 8K آنقدر ریز و متراکم هستند که اگر از نزدیک هم به صفحه تلویزیون نگاه کنید آنها را از هم تشخیص و تفکیک نمی دهید. در حقیقت همین تعداد پیکسل بالاست که باعث می شود جزئیات بسیار زیاد درست شبیه واقعیت دیده شوند.

تفاوت تلویزیون 8K  با UHD و 4K

از طرف دیگر تلویزیون 8K تصویری شفاف تر و با وضوح  16 برابر بیشتر تلویزیون فول اچ دی در اختیار بیننده قرار می دهد. این وضوح بالاتر به این معنیست که پیکسل های بیشتر موجود در صفحه این تصویر شفاف را ایجاد می کنند طوری که هر تصویری با وضوح بالا دیده می شود.

به بیان دیگر در تلویزیون هایی با اندازه یکسان پیکسل ها با تراکم بیشتری در یک منطقه هستند و این امکان نمایش تصویر بسیار پیچیده تر را به صورت واضح تری ایجاد می کند. حسی شبیه به این که درون تصویر قرار دارید.

در حال حاضر فقط تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی مدل هایی از 8K را تولید کرده اند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این تلویزیون های 8k عالیه برای گیم، نسبت به 4k و FHD خیلی خیلی واضح تر هستش، اگه بین خرید این با مدل های قبلیش شک دارین و فقط سر قیمتش دو دل هستین حتما پیشنهاد میدم این رو بخرین و گول حرف فروشنده ها که بعضیا میگن فرقی نداره نخورین البته حتما تلویزیونتون هم هوشمند باشه که بتونید به اینترنت وضلش کنید و به گوشی موبایلتون ویوتوب و اینا رو توش ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا