کنسول بازی

بررسی بازی Pacman world re-pac

بازی Pac-Man World Re-pac بازسازی بازی اصلی به همین نام برای کنسول بازی ps1 است که در نسخه بازسازی شده تمام ویژگی های محبوب و البته معایبش را حفظ کرده است.

بازگشت بازی Pac-Man World

در سال 1999، Namco نسخه اصلی Pac-Man World را به عنوان بخشی از جشن بیستمین سالگرد بازی های کلاسیک آرکید روی PS1 منتشر کرد. Pac-Man World به دنبال این بود که یک بازی سه بعدی خوب را به عصر مدرن بیاورد. 23 سال از عرضه Pac-Man World برای PS1 می گذرد و اکنون این بازی به عنوان Pac-Man World Re-Pac بازگشته است.

بازگشت بازی Pac-Man World
بازگشت بازی Pac-Man World

معرفی بازی Pac-man World Re-Pac

بازی Pac-Man World Re-Pac یک بازسازی کامل از بازی اصلی Pac-Man World است که به طور قابل توجهی گرافیک را ارتقا داده و در عین حال طراحی کلی بازی PS1 را نگه داشته است.

بازی با خانواده و دوستان Pac-Man که توسط ارواح ربوده شده اند، شروع شده و قهرمان زردرنگ ما برای نجات آنها عازم میشود. اما همانطور که انتظارش را داریم، برای این کار باید از جهان های مختلف بگذرد و اقلام کلکسیونی را در جهان سه بعدی جمع کند.

معرفی بازی Pac-man World Re-Pac
معرفی بازی Pac-man World Re-Pac

مراحل بازی  Pac-man World Re-Pac

‏ Pac-Man World Re-Pac دارای مراحلی با مضمون دزدان دریایی، کارناوال، کارخانه ها و موارد دیگر میشود. هدف اصلی بازی رسیدن به مرحله نهایی است، اما بازیکنان می‌توانند حروف مختلف P-A-C-M-A-N را پیدا کنند، میوه‌ها را جمع‌آوری کنند و در نهایت اعضای خانواده ربوده شده خود را آزاد کنند، چون این هدف اصلی بازی است و برای تمام کردنش باید این کار را بکنید.

متأسفانه، بخش جمع آوری بازی Pac-Man World Re-Pac یکی از بزرگترین نقاط ضعف آن است، چون برای جمع آوری هر کلکسیون باید به صورت مصنوعی مسیر را برگردید که این به سرعت بازی آسیب میزند.

مراحل بازی Pac-man World Re-Pac
مراحل بازی Pac-man World Re-Pac

گیم پلی پر پیچ و خم  Pac-man World Re-Pac

بااینکه بازی آنقدرها حس نوستالژی را زنده نمیکنند، اما بیشترین لذت بازی را طرفداران بازی های سه بعدی دهه ۹۰ میبرند. اکثر مراحل دارای مسیرهای پر پیچ و خم مخفی هستند که مانند بازی Pac-Man، بازیکنان باید تمام نقطه ها را بخورند و حین خوردن از ارواح اجتناب کنند.

گیم پلی پر پیچ و خم Pac-man World Re-Pac
گیم پلی پر پیچ و خم Pac-man World Re-Pac

اگر بازیکنان بتوانند Power Pellet گیر بیاورند، Pac-Man بزرگتر می شود و می تواند ارواح را تغییر بدهد. راه های پر پیچ و خم‌ و مخفی تغییر خوبی نسبت به بازی اصلی کرده اند. طرفداران سرسخت Pac-Man بیشترین لذت را از Pac-Man World Re-Pac و اشاره های آن به بازی گذشته خواهند برد. به کسانی که بازی را به پایان میرسانند، این مزیت داده میشود که بازی اصلی را دوباره تجربه کنند. بنابراین حتی اگر کسی از تغییرات بازی نسبت به بازی اصلی خوشش نیاید، حداقل یکی از بهترین بازی های آرکید تمام دوران را تجربه میکند.

بسته ویژه Pac-man World Re-Pac
بسته ویژه Pac-man World Re-Pac

بسته ویژه Pac-man World Re-Pac

برای باز کردن بسته ویژه یا بازی Pac-Man کلاسیک باید Pac-Man World Re-Pac را به پایان رساند، و این به هیچ وجه زمان زیادی نمی برد. اکثر بازیکنان می توانند این کار را در پنج ساعت یا حتی کمتر انجام دهند. Pac-Man World Re-Pac در کل بازی کوتاهی است، اما زمانی که با قیمت 30 دلار در دسترس است و شامل بازی کلاسیک آرکید هم میشود، نمیشود شکایت کرد.

‏ Pac-Man World Re-Pac نه تنها کوتاه است، بلکه بسیار آسان است. عملاً هیچ چالشی برای بازی وجود ندارد، چون مرگ در بازی عواقب کمی دارد یا گاهی هیچ عواقبی ندارد.

شخصیت ها و بسته ویژه Pac-man World Re-Pac
شخصیت ها و بسته ویژه Pac-man World Re-Pac

باس فایت های  Pac-man World Re-Pac

آخرین باس فایت در Pac-Man World Re-Pac اما آزار دهنده است. عمدتاً به دلیل اینکه طول میکشد تا شکست بخورد. برای شکست باس نهایی Pac-Man World Re-Pac باید با نقطه به پاهای آن‌ها ضربه بزنید، اما گاهی اوقات این ضربه‌ها به هدف نمیخورند و دلخوری پیش می آورد.

این باس دارای سه مرحله مجزا است که هر مرحله با کات سین های غیرقابل رد شدن تنظیم شده است. مردن مقابل باس نهایی درPac-Man World Re-Pac  به معنای تکرار کات سین های غیرقابل رد شدن و گیم پلی نسبتاً خسته کننده است. البته از حق نباید گذشت که مبارزه با باس های دیگر بازی سرگرم کننده است. شاید بزرگترین نقطه قوت بازی همین باس فایت هایش باشد.

باس فایت های Pac-man World Re-Pac
باس فایت های Pac-man World Re-Pac

گرافیک بازی  Pac-man World Re-Pac

‏Pac-Man World Re-Pac در بیشتر موارد دارای گیم پلی سه بعدی مناسب است، اما زیادی به بازی قبلی شباهت دارد و این خودش عقب گرد به حساب می آید. البته باید گفت که با اینکه در گرافیک ضعف دارد، اما در بسته بندی بسیار زیباتر است و با قیمت مقرون به صرفه‌ نیز عرضه شده است. میشود گفت هرکس که دلتنگ بازی اول آن است، میتواند سراغش برود، ولی کسانی که هرگز نسخه PS1 را بازی نکرده اند، ممکن است آن را نپسندند. در کل بازی ‏Pac-Man World Re-Pac همچنان یک بازی سه بعدی قوی است و میتواند تجربه ای خوب برایتان رقم بزند.

‏ Pac-Man World Re-Pac هم اکنون برای رایانه، کنسول بازی نینتندو، کنسول بازی سونی، یعنی PS5 و PS4، کنسول بازی مایکروسافت، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا