مقالات آی تی

بروزرسانی جدید واتساپ منتشر شد

درحال حاضر واتساپ یکی از برترین مسنجرهای دنیا می باشد که در سرتا سر دنیا بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد. واتساپ در کنار ویژگی های منحصر به فردی که در اختیار کاربران گذاشته است معایب یا محدودیت هایی را نیز در خود دارد و سعی می کند تمام این محدودیت ها را با ارائه بروزرسانی از سر راه خود بردارد تا از رقبای خود فاصله زیادی بگیرد. ماه گذشته شرکت متا اعلام کرد برخی از بروزرسانی ها برای تعدادی از کاربران واتساپ به صورت آزمایشی فعال شده است. با گذشت یک ماه مارک زاکربرگ به طور رسمی در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد این بروزرسانی برای تمام کاربران این مسنجر منتشر شده است.

واتساپ در این بروزرسانی امکاناتی از جمله ارسال واکنش به متن، افزایش حجم فایل و افزایش تعداد عضوهای گروه ها را اضافه کرده است. در ادامه واتساپ ابراز خرسندی کرده که با اضافه کردن این ویژگی ها مردم و کسب و کارها می توانند کارهای خود را بیشتر با این مسنجر محبوب انجام دهند همچنین واتساپ گفته است امیداوریم کاربران از این بروز رسانی لذت ببرند و در طول سال بروزرسانی هایی کاربردی تری را نیز ارائه می دهد تا کیفیت این مسنجر را چند برابر افزایش دهد.

ویژگی های جدید واتساپ:

با گذشت یک ماه بروزرسانی واتساپ برای تمام کاربران فعال شد، اما به گفته شرکت متا این بروزرسانی به صورت گسترده منتشر نشده است و قرار است طی یک هفته به صورت مرحله ای برای سیستم عامل های ویندوز، مک، اندروید و iOS  در سرتاسر دنیا فعال شود. مارک زاکربرگ در صفحه شخصی خود در فیسبوک با انتشار خبری مبنی بر اضافه شدن «واکنش ها» به متن از بروزرسانی واتساپ خبر داد.

در این بروزرسانی تنها 6 ایموجی قرار دارد و متا اعلام کرده است در آینده تعداد ایموجی ها افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه واتساپ دو نکته در مورد این ویژگی گفته است: کاربران تنها می توانند یک واکنش را به هر پیام اضافه کنند و امکان پنهان کردن واکنش ها ممکن نیست. پیش از این تلگرام این ویژگی را به متن اضافه کرده بود.

از مشکلاتی که کاربران در واتساپ با آن مواجه بودند، انتقال فایل با حجم های بالا بود. در نسخه ی قدیمی کاربران می توانستند تنها فایل هایی تا حجم 100 مگابایت را ارسال کنند هم اکنون واتساپ با این بروزرسانی ارسال فایل هایی با حجم 2 گیگابایت را برای کاربران فراهم کرده است که این حجم نسبت به نسخه ی قبل افزایش چشمگیری دارد. از این پس شمارنده ای در کنار فایل آپلودی قرار خواهد داشت تا کاربران بتوانند مدت زمان ارسال و دریافت فایل را مشاهده کنند. شرکت متا ابراز امیدواری کرده است با افزایش حجم انتقال و دریافت فایل بتواند کمکی به کسب و کارها و دانشجویان کرده باشد تا بتوانند فایل های حجیم تری را از این مسنجر انتقال دهند. یکی دیگر از ویژگی هایی که در این بروزرسانی ایجاد شده افزایش تعداد کاربران گروه ها می باشد. در نسخه های قدیمی واتساپ مدیران گروه ها با محدودیت اضافه کردن عضو مواجه بودند اما در این نسخه تعداد اضافه کردن کاربران را به 512 عضو رسانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا