Connect with us

بهترین دوربین‌ ها برای شروع عکاسی

منتشر شده

در

بهترین دوربین های شروع عکاسی

عکاسی با دوربین نسبت به عکاسی با موبایل پیچیدگی‌های بیشتری دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل آن هم وجود تنظیمات و قابلیت‌های بیشتر در دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای است. همین امر موجب شده تا انتخاب دوربین عکاسی، برای کسانی که قصد دارند وارد دنیای عکاسی حرفه‌ای شوند کمی چالش‌برانگیز باشد. متأسفانه به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان یک گزینه را به‌عنوان بهترین دوربین برای شروع عکاسی با دوربین معرفی کرد و بهترین اقدام برای انتخاب ایده‌آل‌ترین دوربین برای شروع، مطالعه و آگاهی از بهترین دوربین‌ها موجود در بازار و بررسی حالت ارگونومیک دست، عادت‌های عکاسی، بودجه و نوع نیازی که از دوربین انتظار دارید است.

لازم به ذکر است که عملکرد دوربین ارتباط مستقیمی با لنزی که بر روی دوربین سوار شده است دارد. به‌عنوان یک قانون کلی برای کسانی که بودجه محدودی دارند و می‌خواهند به عکاسی با دوربین‌های حرفه‌ای‌تر بپردازند، بهتر است که بودجه بیشتری برای خرید لنز مناسب اختصاص دهند تا در آینده بتوانند از آن لنز بر روی دوربین‌های بعدی نیز استفاده کنند. لنز دوربین بر روی مقدار و چگونگی ورود نور به دوربین تأثیر می‌گذارد، بنابراین نقش اساسی در عمق میدان تصویر، عملکرد فوکوس خودکار و ثبت بدون لرزش تصاویر خواهد داشت. لنزها همچنین به دوربین وزن اضافه می‌کنند که این موضوع می‌تواند در حمل‌ونقل تجهیزات شما تأثیر بگذارد.

دوربین‌های دیجیتال برای شروع حرفه‌ای عکاسی

در فهرست پیش رو سه گزینه از بهترین دوربین‌های مناسب برای شروع و ادامه عکاسی را در اختیار شما خوانندگان گذاشته‌ایم و امیدواریم با مطالعه و آشنایی با این مدل‌ها از سردرگمی‌های شما کاسته شده تا بتوانید تصمیم آسان‌تری بگیرید.

دوربین D3500 نیکون

دوربین D3500 نیکون یک دوربین ارزان و ساده برای شروع عکاسی است که می‌توان ثبت تصاویر باکیفیتی نیز از آن انتظار داشت.

دوربین نیکون D3500
دوربین نیکون D3500

نقاط مثبت:

  • وجود حالت آموزشی قدم‌به‌قدم برای شروع عکاسی
  • عملکرد عالی

نقاط منفی:

  • کنترل‌ محدود
  • عدم قابلیت لمسی بودن و چرخش نمایشگر

اگر نگران این موضوع هستید که کار با دوربین‌های DSLR دشوار است، دوربین D3500 نیکون با داشتن حالت راهنمای در تعامل با کاربر این مشکل را برطرف کرده است. این راهنما تمام تنظیمات دوربین را از طریق نمایشگر دوربین برای کاربر در موقعیت‌های مختلف توضیح می‌دهد. یادگیری استفاده از دوربین D3500 بسیار آسان است. عدم وجود بسیاری از تنظیمات حرفه‌ای باعث ارزان شدن قیمت این دوربین شده است، اما کیفیت خروجی تصاویر همراه با این دوربین همچنان قابل‌قبول و استاندارد است. می‌توان لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری کیت را برای این دوربین از بهترین لنزهای همراه برای این دوربین دانست. در کل در بررسی این مدل، می‌توان کفه ترازو را در قسمت کیفیت و خروجی تصویر، سنگین‌تر از کفه قیمت دانست. این دوربین قادر است در حالت عکاسی پی ‌در پی در هر ثانیه، پنج عکس ثبت کند که چنین سرعتی برای یک دوربین DSLR غیرحرفه‌ای(آماتور)، سرعت خوبی است.

دوربین EOS 250D کانن

دوربینی ایده‌آل با ارزش خرید بالا برای شروع می باشد، این دوربین ارزان‌ترین دوربین کانن نیست، اما با توجه به قابلیت‌های آن می‌توان گفت که ارزش خرید بالایی دارد.

دوربین کانن 250D
دوربین کانن 250D

نقاط مثبت:

  • وزن سبک و رابط کاربری عالی

نقاط منفی:

  • نقاط محدود در فوکوس خودکار

دوربین EOS 250D با وضوح ۲۴.۱ مگاپیکسلی بهترین سنسور APS-C به کار رفته در دوربین‌های کانن را دارد، همچنین وجود نمایشگر لمسی چرخان و فوکوس خودکار سریع Dual Pixel CMOS به ارزش این دوربین افزوده است. لازم به ذکر است که دوربین 250D کوچک‌ترین دوربین DSLR با قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K است. البته دوربین‌های بدون آینه بسیاری در ابعادی حتی کوچک‌تر قادر به فیلم‌برداری با وضوح 4K هستند. به همراه این دوربین خرید لنز کیت EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM توصیه می‌شود.

دوربین ZV-E10 سونی

دوربین ZV-E10 اولین دوربینی که به‌صورت اختصاصی برای ولاگ طراحی شده و یک خز بادگیر برای فیلم‌برداری در فضای باز نیز بر روی میکروفون این دوربین قرار می‌گیرد.

دوربین سونی ZV E10
دوربین سونی ZV E10

نقاط مثبت:

  • قابلیت‌های فوکوس خودکار و عملکرد عالی
  • نمایشگر چرخان
  • خز بادگیر میکروفون

نقاط منفی:

  • تثبیت کننده تصویر داخلی
  • عدم وجود منظره‌یاب

اگر هم به عکاسی و هم به فیلم‌برداری علاقه دارید، دوربین ZV-E10 سونی که به صورت اختصاصی برای ولاگینگ طراحی شده، یک انتخاب ایده‌ال برای شما است. شاید عدم وجود منظره‌یاب برای کسانی که به وجود آن عادت کرده‌اند مشکل بزرگی باشد ولی باید در خاطر داشت که دوربین بالا به‌صورت اختصاصی برای فیلم‌برداری طراحی شده است و عدم وجود منظره‌یاب در فیلم‌برداری مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این دوربین قابلیت‌های ویژه‌ای ازجمله امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نمایشگری با قابلیت‌ چرخش در تمام زوایا دارد. همچنین میکروفون این دوربین دریافت صدای بسیار باکیفیتی دارد و به دلیل عرضه شدن خز بادگیر به همراه دوربین‌‌‌، می‌توان در فضای باز نیز به همراه میکروفون داخلی این دوربین صدابرداری باکیفیتی انجام داد. سیستم فوکوس خودکار این مدل نیز عملکرد قابل‌قبول و سریعی در اختیار کاربر گذاشته که هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری کارایی دارد. مزیت دیگر این دوربین نیز وجود مانت E برای اتصال لنز به آن است که به‌موجب آن کاربر به لنزهای بسیار متنوعی دسترسی خواهد داشت.

دوربین Z fc نیکون

دوربین Z fc، دوربینی دوست‌داشتنی با ظاهری کلاسیک است و بی‌شک زیباترین دوربین در این فهرست می باشد.

دوربین نیکون Z FC
دوربین نیکون Z FC

نقاط مثبت:

  • ظاهری بسیار زیبا
  • کنترل عالی

نقاط منفی:

  • تعداد محدود لنزهای مانت Z فرمت DX

دوربین Z fc نیکون دوربین بدون آینه ظاهری بسیار کلاسیک و قدیمی دارد و استفاده از آن بسیار لذت‌بخش است. از نظر فنی این دوربین همانند دوربین Z50 نیکون است و تنها چند ویژگی مانند فلاش داخلی در آن وجود ندارد به همین دلیل شاید بسیاری از افراد دوربین Z50 را به دلیل قیمت پایین‌تر آن ترجیح دهند. اما اگر نمی‌توانید در مقابل ظاهر کلاسیک و زیبای این دوربین مقاومت کنید، باید گفت که نیکون Z fc و Z50 از بهترین دوربین‌های DX فرمت نیکون هستند. این دوربین جزو ارزان‌ترین دوربین‌ها برای شروع نیست، اما به همان اندازه که هزینه می‌کنید، قابلیت‌های متعددی نیز در استفاده از این دوربین خواهید داشت و ظاهر زیبای آن نیز اشتیاق شما را به استفاده و یادگیری هنر عکاسی افزایش می‌دهد.

دوربین A6100 سونی

دوربین A6100 سونی یک دوربین توانمند با قابلیت فیلم‌برداری 4K می باشد که به‌ عنوان جایگزینی برای مدل موفق A6000 به بازار عرضه شد.

دوربین سونی A6100
دوربین سونی A6100

نقاط مثبت:

  • سیستم فوکوس خودکار با قابلیت تعقیب سوژه
  • امکان فیلم‌برداری 4K
  • نمایشگر با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه

نقاط منفی:

  • عدم برخورداری از لرزشگیر تصویر داخلی
  • منظره‌یاب با رزولوشن پایین

دوربین A6100 سونی تا حد بسیار زیادی تمام قابلیت‌های مدل‌های جدیدتر در این رده را دارد و قیمت آن نیز بسیار پایین‌تر از سایر مدل‌های هم رده ساخته شده توسط سونی است. با انتخاب این دوربین دسترسی به لنزهای بسیار متنوع مانت E خواهید داشت. رزولوشن سنسور این دوربین ۲۴.۲ مگاپیکسل است که وضوح بسیار خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارد. از نقاط مثبت این مدل می‌توان به امکان فیلم‌برداری 4K اشاره کرد. همچنین بر روی آن یک نمایشگر لمسی قرار داد که قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای را دارد.

برای خرید دوربین و همچنین مشاهده قیمت دوربین های عکاسی معرفی‌شده در این مطلب می‌توانید به وب‌سایت Pixel.ir مراجعه کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار