موبایل

تفاوت اصلی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس در چیست؟

از جزئیاتی که در مورد آیفون 12 و مدل های مختلف آن منتشر شده است به نظر می رسد وجه تمایز آیفون 12 پرومکس با آیفون 12 پرو در واقع در دوربین این گوشی است. برای طرفداران آیفون، توجه به جزئیات گوشی ها اهمیت بالایی دارد و در بحبوحه به بازار آمدن آیفون جدید، هر روز جزئیات بیشتری در مورد آیفون 12 منتشر می شود. در توضیحاتی که فعالان حوزه تکنولوژی در مورد محصول جدید اپل منتشر کرده اند گفته شده که دوربین iPhone 12 Pro Max به احتمال زیاد ویژگی هایی خواهد داشت که در هیچ کدام از گوشی های سری آیفون 12 دیده نمی شوند. با معرفی گوشی جدید گوگل یعنی گوگل پیکسل 5، و درست یک روز پیش از معرفی گوشی پرچمدار وان پلاس، یعنی وان پلاس 8، به زودی تمامی توجهات به سمت آیفون 12 و پرچمدار آن آیفون 12 پرومکس جلب خواهد شد.

کیفیت دوربین گوشی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس

لیست قیمت گوشی آیفون

کیفیت دوربین گوشی سری iPhone 12

با توجه به اینکه رونمایی از آیفون 12 به تعویق افتاد و هنوز این رونمایی به صورت رسمی انجام نشده است، اطلاعاتی که از گوشی آیفون 12 داریم محدود به مطالبی است که افشاگران معتبری در اکانت های کاربری خود منتشر می کنند. یکی از این افشاگران معروف ادعای تفاوت فاحش دوربین های iPhone 12 و iPhone 12 Pro Max را مطرح کرده. با این حقیقت که اپل در حال افزایش سایز پیکسل دوربین گوشی آیفون بوده و این مسیر درست را در سری آیفون 12 به کار گرفته است. با توجه به اینکه در آیفون 11 پرو مکس، سنسور اصلی دوربین 1.4 میکرومتر بود، هر چه این میزان بیشتر باشد به تناسب آن پیکسل های سنسور هم بزرگتر خواهد شد. قطعا این موضوع به معنای افزایش جزئیات کیفی عکس ها و فیلم هایی است که توسط این دوربین ها گرفته می شود زیرا پیکسل های بزرگتر برای ثبت عکس مخصوصا در شرایط نور ضعیف، عملکرد بهتری خواهند داشت. پیکسل های بزرگتر در مقایسه با پیکسل های کوچکتر، نور بیشتری از محیط جذب کرده و تصاویر روشن تر و شفاف تری از محیط را ثبت می کنند. میزان پیکسل ها در آیفون 12 افزایش پیدا کرده است پس مسیر درست اپل به خوبی قابل دیدن است.

کیفیت دوربین گوشی های سری آیفون 12

جزئیات دوربین گوشی های آیفون 12

در مورد ارتقاء سطح کیفی دوربین گوشی آیفون 12 نسبت به گوشی آیفون 11 پرومکس شکی باقی نیست و ما در هر مدل از گوشی های آیفون شاهد این ارتقاء سطح کیفی بودیم. اما گفته می شود سنسور دوربین 12 پرومکس 1.7 نانومتر خواهد بود و این یعنی بهبود بسیار چشمگیر در تصویربرداری در شب و نور کم. همچنین iPhone 12 Pro Max بر روی لنز فوق عریض خود از OIS بهره می برد تا اثر لرزش دست در حین فیلمبرداری را به کمترین میزان خود برساند. در کنار اینها انتظار می رود اپل از لنز جدید با نام YP یا هفت لایه در سری جدید گوشی موبایل خود استفاده کند.

جزئیات دوربین آیفون 12

گفته می شود قیمت احتمالی آیفون 12 پرو از 1049 دلار آغاز شود و در مورد آیفون 12 پرومکس این قیمت 1149 دلار پیش بینی می شود. در مورد جزئیات گوشی موبایل نسل آینده اپل هم گفته می شود سال آینده ما شاهد رونمایی از گوشی هایی با ظاهر بزرگتر از این برند خواهیم بود و احتمالا بعد از سری 12 دوربین گوشی اپل تغییر محسوسی را شاهد نباشد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چه جالب، من همیشه فکر میکردن هر چی پیکسل ها کوچک تر باشند کیفیت بهتری خواهد داشت و بزرگتر شدنشون باعث افت کیفیت میشن، درباره تفاوت این دوتا هم میشه گفت که خیلی خیلی خیلی نامحسوسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا