Connect with us

تیک تاک هشدار خواب را اضافه میکند

منتشر شده

در

هشدار خواب در تیک تاک

کاربران تیک تاک مدام گله مند هستند که ساعات زیادی را در این پلتفرم سپری میکنند و متوجه گذر زمان نمیشوند. این قضیه به خصوص در شب بیشتر دردسرساز است. در تلاش برای رفع این نگرانی ها، این شرکت در حال آزمایش گزینه یادآور خواب است که شامل گزینه تنظیم هشدار خواب شما و بیصدا کردن اعلان ها در طول هفت ساعت خواب توصیه شده میباشد.

ویژگی يادآور خواب برای تیک تاک

ویژگی جدید تیک تاک برای ساعت خواب قرار است در بخش تنظیمات «Screen Time» ظاهر شود. کاربرانی که بخشی از این آزمایش هستند، گزینه جدید «Sleep Reminders» یا «یادآوری خواب» را مشاهده خواهند کرد. این برنامه به شما کمک میکند که بدانید چه زمانی زمان خواب شما در تیک تاک رسیده است و به شما کمک میکند که در زمانی که میخواهید به رخت خواب بروید.

فعالسازی ویژگی يادآور خواب برای تیک تاک
فعالسازی ویژگی يادآور خواب برای تیک تاک

زمانی که زمان خواب را انتخاب میکنید و به ساعت آن میرسید، به شما یادآوری میشود که برنامه را ببندید. تیک تاک همچنین اعلان ها را به مدت هفت ساعت پس از زمان خواب شما بی صدا میکند تا مبادا خوابتان به هم بخورد. سخنگوی این شرکت اعلام کرده است که تیک تاک به طور پیوسته در حال کار روی حمایت از رفاه کاربران است و این گزینه ی جدید به رفاه دیجیتالی کمک زیادی خواهد کرد. این برنامه برای اولین بار ابزارهای مدیریت زمان صفحه نمایش را در فوریه 2020 راه اندازی کرد و از آن زمان ویژگی های اضافی را با هدف کنترل بیشتر کاربران بر استفاده از برنامه تیک تاک معرفی کرده است.

زمان استفاده کاربران از تیک تاک
زمان استفاده کاربران از تیک تاک

برنامه ی استراحت تیک تاک

ژوئن گذشته تیک تاک ابزاری درون برنامه ای راه اندازی کرد که برنامه ریزی منظم زمان استراحت صفحه نمایش و میزان زمان مصرف شده را کنترل میکرد و میسنجید. به طور پیش فرض میشد از یادآوری های 10، 20 و 30 دقیقه ای استفاده کرد. البته یادآورها به صورت سفارشی نیز تنظیم میشدند. همچنین اعلان ها را برای نوجوانان محدود کرده است. کاربران 13 تا 15 ساله از ساعت 9 شب اعلانی دریافت نمیکنند. کاربران 16 تا 17 ساله هم اعلان ها را از ساعت 10 شب دریافت نخواهند کرد.

برنامه ی استراحت تیک تاک
برنامه ی استراحت تیک تاک

ویژگی های بیشتر برای تیک تاک

به لطف توانایی بینظیر تیک تاک در جلب توجه کاربران از طریق فناوری پیشرفته، ماهیت اعتیادآورش موضوع بسیاری از مطالعات روانشناختی بوده است. در نتیجه جای تعجب نیست که تیک تاک در حال آزمایش ابزارهای اضافی طراحی شده برای کنترل و استفاده بهتر از تیک تاک توسط کاربران است. مثل هر ویژگی آزمایشی دیگری، مشخص نیست که تیک تاک چه زمانی قصد دارد به طور رسمی ویژگی یادآور خواب را به صورت گسترده تر در اختیار کاربران قرار دهد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار