Connect with us

نسل جدید حافظه های پرسرعت سامسونگ

منتشر شده

در

نسل جدید حافظه های پرسرعت سامسونگ

سامسونگ سال جدید میلادی را قدرتمند شروع کرد و اکنون SSDهای جدید خود را معرفی کرده است که PM9C1a نام دارند و از نسل هفتم V-NAND این شرکت می باشد. حافظه SSD جدید این سازنده کره ای جانشین مدل قبلی خود یعنی PM9B1 است. SSD معرفی شده توسط سامسونگ عملکرد خواندن و نوشتن متوالی را چندین برابر افزایش داده است. معاون اجرایی سامسونگ معتقد است که این حافظه می تواند پیشرفت بزرگی برای سیستم های کامپیوتری خانگی باشد.

SSD جدید سامسونگ

سامسونگ در حال آماده شدن برای عرضه یک حافظه SSD جدید با کارایی بالا برای رایانه های شخصی و لپ تاپ ها است. این شرکت نسخه ارتقاء یافته SSD PM9B1 به نام PM9C1a را معرفی کرد که از نظر عملکرد و بهره وری انرژی نسبت به مدل قبلی پیشرفت های زیادی داشته است. PM9C1a مبتنی بر فناوری نسل هفتم V-NAND سامسونگ است و دارای یک کنترلر جدید است که براساس فرآیند 5 نانومتری این شرکت ساخته شده است. به دلیل این ارتقاها SSD جدید سامسونگ نسبت به مدل قبلی خود تا 70 درصد بازده انرژی بالاتری در هر وات نسبت به مدل خود یعنی PM9B1 ارائه می دهد. در صورت نصب و استفاده SSD در لپ تاپ تقریباً 10 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

SSD جدید سامسونگ
SSD جدید سامسونگ

یونگ هو سونگ معاون اجرایی و توسعه حافظه سامسونگ گفته است که SSDهای جدید ترکیبی قوی از عملکرد برتر، راندمان انرژی بیشتر و امنیت افزایش یافته را ارائه می دهد که این ویژگی ها برای کاربران رایانه شخصی بسیار اهمیت دارد، همچنین او گفته است ما متعهد به ایجاد فضای ذخیره سازی هستیم که نیازهای متنوع و متغییر بازار را برآورده می کند و همچنان به پیشرفت نوآوری در فضای SSD PC ادامه می دهیم.

سرعت و امنیت PM9C1a سامسونگ

جدا از افزایش بهره وری انرژی، PM9C1a سامسونگ دارای 1.6 برابر سرعت خواندن متوالی و سرعت نوشتن متوالی 1.8 برابر سریعتر در مقایسه با PM9B1 است. این غول فناوری می گوید که SSD جدید می تواند به ترتیب به 6000 مگابایت بر ثانیه و 5600 بر ثانیه در سرعت خواندن و نوشتن متوالی برسد در حالی که سرعت خواندن و نوشتن تصادفی می تواند تا 900K و 1000K lOPS را در ثانیه پشتیبانی کند. با سرعت های ذکر شده  PM9C1a برای استفاده روزمره، برنامه های گرافیکی و بازی های سنگین به اندازه کافی خوب و قدرتمند است.

سرعت و امنیت PM9C1a سامسونگ
سرعت و امنیت PM9C1a سامسونگ

جدیدترین حافظه SSD سامسونگ از استاندارد DICE توسعه یافته توسط TCG (سازمان جهانی که استانداردهای باز را برای امنیت محاسباتی توسعه می دهد) پشتیبانی می کند. این سیستم امنیتی کلیدهای رمزنگاری را در داخل SSD برای احراز هویت دستگاه و محافظت در برابر حملات سایبری که شرکت ها را از طریق آسیب پذیری در شبکه هدف قرار می دهند را تولید می کند. حافظه های SSD PM9C1A M.2 سامسونگ در ظرفیت های ذخیره سازی 256، 512 و 1 ترابایت در فرم فاکتور M.2 با طول مختلف برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از نیازهای محاسباتی در دسترس خواهند بود. از آنجایی که این درایو OEM (تولید کننده اصلی تجهیزات) است هنوز از تاریخ دقیق عرضه و قیمت این محصول از طرف شرکت سامسونگ اطلاعاتی منتشر نشده است.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار