Connect with us

راهنمای خرید ماینر

منتشر شده

در

مزرعه ماینینگ

امروزه تعداد زیادی از افراد برای کسب درآمد شروع به استخراج ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت کوین و غیره کرده اند. برای استخراج ارز دیجیتال می توان از روش استخراج ابری استفاده کرد که نیازی به دستگاه ماینر ندارد و صرفا با یک کامپیوتر معمولی و کیف پول دیجیتال انجام می شود که در این روش میزان برق کمتری مصرف می شود، آلودگی صوتی کمتر است، نیازی به مکان نیست و تجهیزات خاصی لازم ندارد.

شاید در نگاه اول روش استخراج ابری بسیار بهتر به نظر برسد اما در صورتی که درآمد بیشتری می خواهید، سود بیشتر را ترجیح میدهید و می خواهید بدون نگرانی برای کلاهبرداری و تقلب به کار خود ادامه بدهید بهتری است که نسبت به خرید دستگاه ماینر اقدام نمایید. البته یکی دیگر از فرآیند هایی که نمی توان از آن چشم پوشید، سخت شدن استخراج ارز دیجیتال است که دیگر کامپیوتر های معمولی از نظر سخت افزاری، پردازنده ها و قطعات کامپیوتر ضعیف توان انجام دادن آن را ندارند و بهتر است که از ماینر استفاده شود.

برای خرید دستگاه ماینر خوب باید به ویژگی های مختلفی نظیر صدا، قیمت، میزان هش و میزان برق مصرفی اشاره نمود. همچنین باید پیش از خرید ماینر به این نکته توجه داشته باشید که قصد استخراج چه ارزی را دارید و ریتم آن چیست. به عنوان مثال الگوریتم بیت کوین SHA-256 می باشد، بنابراین می توانید هر ارزی با این الگوریتم را از ماینر مربوطه استخراج نمایید.

اهمیت هش ریت در خرید ماینر

هش ریت، سرعت عملکرد یا قدرت پردازش دستگاه ماینینگ است که اصلی ترین ویژگی برای خرید دستگاه ماینر می باشد، هش کردن دستگاه ماینر در واقع حل معادلات ریاضی است که برای اعتبار سنجی صورت میگیرد. بنابراین هرچه میزان هش ریت بیشتر باشد، دستگاه ماینینگ کارآمد تر خواهد بود و طبیعتا مصرف برق و قیمت آن دستگاه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

فارم ماینینگ

همانطور که گفته شد به علت داشتن سر و صدای زیاد دستگاه های ماینر امکان استفاده از آن ها در محل سکونت امکان پذیر نخواهد بود و دستگاه های ماینر مناسب محیط های صنعتی و خارج از شهر هستند. به همین علت افرادی که قصد ماینینگ کردن به صورت حرفه ای را دارند در سوله هایی خارج از شهر تعداد زیادی دستگاه ماینر قرار داده اند و نسبت به استخراج ارز دیجیتال اقدام نموده اند. به محیط هایی که تعداد زیادی دستگاه ماینر در آن قرار گرفته است به اصطلاح فارم ماینینگ یا مزرعه ماینینگ گفته می شود.

فارم ماینینگ

فارم ماینینگ

توجه به میزان برق مصرفی در خرید ماینر

یکی از ویژگی های قابل توجه در خرید ماینر توجه به میزان برق مصرفی ماینر است. دستگاه های ماینر مصرف برق بسیار زیادی دارند که با توجه به تعرفه قیمت برق در ایران، مقرون به صرفه نخواهد بود و برعکس به علت تعرفه کم برق در کشور چین، مشاهده می کنیم که چین به قطب ماینینگ دنیا تبدیل شده است. بنابراین پیش از خرید ماینر به میزان برق مصرفی آن توجه نمایید.

می توانید پیش از خرید ماینر بر اساس وات میزان مصرف برق مصرفی را محاسبه نمایید، با توجه به نرخ برق در ایران در صورتی که شما در خانه تان از دستگاه ماینر استفاده نمایید حداقل ماهانه باید 500 هزار تومان هزینه برق پرداخت نمایید که جزو خانواده های پر مصرف شمره خواهید شد.

الگوریتم های استخراج ارز دیجیتال

در واقع الگوریتم ماینر نکته ای قابل توجه در استخراج ارز دیجیتال می باشد و مولفه ای اساسی در این زمینه است. هر دستگاه ماینری با یک الگوریتم خاص رمزگذاری شده است که هرکدام از آن ها برای استخراج ارز های مختلف مناسب هستند به عنوان مثال SHA-256 الگوریتمی برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، cuckARoo29 برای استخراج ارز Grin، الگوریتم X11 برای ارز دیجیتال Dash، CryptoNight برای استخراج ارز دیجیتال مونرو می باشد.

برخی از ماینر ها وجود دارند که ادعا می شود با استفاده از آن ها می توانید انواع ارز دیجیتال را با الگوریتم های مختلف استخراج نمایید اما در حقیقت سرعت، کیفیت و عملکردی پایین تر از ماینر های اختصاصی دارند و خرید دستگاه ماینر با الگوریتم مشخص انتخابی هوشمندانه تر خواهد بود.

کارت گرافیک مناسب دستگاه ماینر

کارت گرافیک مناسب دستگاه ماینر

اهمیت صدا در خرید دستگاه ماینر

دستگاه های ماینر مجهز به فن هایی قدرتمند هستند که با روشن شدن دستگاه شروع به حرکت می کنند، صدای فن های نصب شده بر روی دستگاه های ماینر معمولا 76 دسی بل می باشد که در صورت روشن بودن در طول روز شما را آزار خواهد داد. البته دستگاه های ماینر مناسب محیط های صنعتی طراحی شده اند، این نکته صحیح است که برای کار حرفه ای به دستگاه های ماینر نیاز هست اما می توانید برای استخراج ارز دیجیتال در خانه از کیس کامپیوتر مخصوص ماینینگ نیز استفاده نمایید.

آلودگی صوتی ناشی از استخراج ارز دیجیتال توسط ماینر

آلودگی صوتی ناشی از استخراج ارز دیجیتال توسط ماینر

قیمت دستگاه ماینر

دستگاه ماینر با برند های متنوعی مانند بیت مین، ماینر میکرو بی تی، کنان، لاوکور، چیتا ماینر و غیره به بازار عرضه شده است. هرکدام از این برند ها دستگاه های ماینر متعددی با قیمت های متنوع به بازار عرضه کرده اند. خرید دستگاه ماینر تنها در صورتی اقتصادی خواهد بود که از طریق استخراج ارزهای دیجیتال سوددهی بالایی داشته باشید و از دستگاه بهره کافی ببرید.

خرید قانونی دستگاه ماینر

اگر شما قصد ماینینگ کردن و کسب سود های هنگفت از طریق فارم ماینینگ را دارید باید به این نکته واقف باشید که امکان ماینینگ و ایجاد فارم ماینینگ باید روند قانونی خود را طی کند، در غیر این صورت یک عملکرد غیر قانونی شمرده خواهد شد و به طور قانونی دستگاه شما توقیف و جرایم قانونی برای تان نوشته خواهد شد. در نتیجه می توانید برای آگاه شدن از روند خرید قانونی ماینر نسبت به مطالعه مقاله دریافت مجوز مایننیگ از وزارت صمت اقدام نمایید تا با مشکلات مختلف قانونی در این زمینه مواجه نشوید.

پرسش های متداول در مورد ماینر

  1. میزان برق مصرفی ماینر چقدر است؟

    مصرف برق در ماینرها بسیار زیاد است، به گونه ای که اگر دستگاه ماینر دارید ناچار به پرداخت هزینه برق هنگفتی به صورت ماهانه خواهید شد.

  2. خرید ماینر چقدر هزینه در پی خواهد داشت؟

    برای خرید ماینر با توجه به برند ماینر، کیفیت و میزان هش ریتی که دارد بین 7 میلیون تومان تا 800 میلیون تومان باید هزینه نمایید.

  3. قدرت پردازش (هش ریت) ماینر چه تاثیری در قیمت ماینر دارد؟

    هش ریت یا قدرت پردازش دستگاه ماینر اصلی ترین ویژگی در آن است. بنابراین هر چه قدرت پردازش دستگاه ماینر بالاتر باشد، سرعت استخراج ارز دیجیتال نیز بالاتر و متعاقبا قیمت آن هم بیشتر خواهد شد.

  4. میزان صدای تولیدی ماینرها چقدر است؟

    ماینر ها به دلیل تولید گرمای زیاد، به سیستم خنک کننده یا فن های قوی نیاز دارند که معمولا از صدای بسیار بلندی برخوردار هستند بنابراین بهتر است آن ها را در محیط های آکوستیک و غیر مسکونی قرار دهید.

  5. محبوب ترین برندهای تولید کننده ماینر کدامند؟

    از معروف ترین ماینرهای موجود در بازار می توان به بیت مین، ماینر میکرو بی تی، اینوسیلیکون، ای بنگ، چیتا ماینر، کنان، هالونگ ماینینگ، پانگولین ماینر، لاوکور، بیتفیلای، علائدین ماینر و استرانگ یو اشاره نمود.

ا دیدگاه

  1. محمد علی

    اکتبر 28, 2021 در 3:00 ب.ظ

    بحث هزینه برق خیلی جدی هست و باتوجه به کالاهای پر مصرف برقی دیگری که در خانه‌ ها هستند آیا استخراج رمز ارز‌هایی مثل بیت کوین و اتریوم را پیشنهاد می‌کنید؟

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار