Connect with us

راهنمای خرید مونوپاد

منتشر شده

در

انواع مونوپاد مناسب گوشی موبایل و دوربین عکاسی

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید در یک جمع دوستانه یا خانوادگی عکس یادگاری بیاندازید اما همه افراد در کادر دوربین جا نشوند و زاویه مناسب برای عکاسی را پیدا نکنید؟

با رواج پیدا کردن انداختن عکس سلفی در طی چند سال اخیر، شرکت هایی مانند یانتنگ و شیائومی نسبت به تولید مونوپاد اقدام کرده اند. مونوپاد در واقع وسیله ای برای عکاسی از خویشتن است که میتوانید گوشی موبایل و حتی دوربین های دیجیتالی را بر روی آن نصب کنید تا بتوانید عکس هایی با زاویه مناسب را ثبت نمایید.

مونوپاد ها دارای انواع مختلف با ویژگی های متنوع هستند که می توانید پس از بررسی نیازهای خود، مونوپاد مناسب برای خرید را انتخاب نمایید. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در خرید مونوپاد را بررسی کنیم.

مونوپاد مناسب برای عکس سلفی با زاویه ای گسترده

مونوپاد مناسب برای عکس سلفی با زاویه ای گسترده

تحمل وزن مونوپاد

پیش از خرید مونوپاد باید مشخصات فنی مونوپاد مورد نظر را از سایت های معتبر به دست بیاورید تا بدانید مونوپاد مناسب شما هست یا خیر. به عنوان مثال ممکن است توان تحمل وزن در مونوپاد مدنظر شما 210 گرم باشد اما شما بخواهید که دوربینی با 800 گرم وزن را بر روی مونوپاد قرار بدهید. بنابراین این گزینه انتخابی مناسب برای شما نخواهد بود و باید به دنبال مونوپادی دیگر باشید.

همچنین اندازه و سایز گوشی در خرید مونوپاد نیز اهمیت دارد. چرا که ممکن است مونوپاد برای گوشی موبایل با اندازه 6 اینچ تعبیه شده باشد اما موبایل شما 8 اینچی باشد.

جنس مونوپاد

از نکات حائز اهمیت در خرید مونوپاد توجه به جنس و ساختار آن است. بهترین مونوپادها یا از آلیاژ آلمینیوم و یا فیبر کربن ساخته شده اند و هر دو ماده ذکر شده به یک اندازه محکم هستند اما فریم های فیبر کربن به علت داشتن وزن سبک تر از محبوبیت بیشتری در میان افراد برخوردار هستند، به همین علت علارغم قیمت بیشتری که دارند اکثر عکاسان حرفه ای که دائم در سفر هستند تمایل دارند که مونوپادی از جنس محکم تر و سبک تر خریداری نمایند که بتوانند به راحتی آن را با خود حمل کنند و نگران آسیب دیدن و خراب شدن مونوپاد نباشند.

سه پایه مناسب برای نصب بر روی مونوپاد

سه پایه مناسب برای نصب بر روی مونوپاد

تفاوت مونوپاد و سه پایه

همان طور که گفته شد مونوپاد ها قابل استفاده برای عکاسی توسط گوشی موبایل یا دوربین های عکاسی هستند. درست است که به طور کلی برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای خرید سه پایه انتخابی هوشمندانه تر است اما در صورتی که مبتدی هستید، دائما در حال سفر هستید و یا به دنبال انتخابی با قیمت کمتر میگردید می توانید از یک مونوپاد به عنوان سه پایه دوربین نیز استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

مونوپادها نسبت به سه پایه دوربین کوچکتر هستند، حمل آن ها آسان تر است و از قیمتی مقرون به صرفه تر برخوردار می باشند. حتی بعضی از مونوپاد ها هستند که قابیلت نصب سه پایه جدا شونده را دارند که می توانید در محیط های لغزنده سه پایه را به آن ها وصل کنید.

مونوپاد و سه پایه مناسب برای عکاسی

مونوپاد و سه پایه مناسب برای عکاسی

مونوپاد بلوتوث بخریم یا مونوپاد ساده

مونوپاد ها دارای انواع مختلفی هستند که شما می توانید بر اساس نیاز و بودجه خود نسبت به خریداری آن ها اقدام نمایید. مونوپادهای معمولی صرفا کار پایه را انجام می دهند و برای ثبت یا ضبط عکس و فیلم باید از تایمر گوشی موبایل یا دوربین عکاسی استفاده کنید. اما مونوپاد های بلوتوث مجهز به یک شاتر برای عکاسی یا فیلمبرداری هستند که پس از اتصال از طریق بلوتوث، با ضربه زدن بر روی شاتر می توانید شروع به انداختن عکس های مختلف و پشت هم در زاویه های مختلف بکنید.

مونوپاد شاتردار بلوتوث

مونوپاد شاتردار بلوتوث

مونوپاد ها علاوه بر کاربردی که در زمینه عکاسی برای عکاسان دارند می تواند انتخابی مقرون به صرفه برای افرادی باشد که در استودیو های کوچک و خانگی شان در حال گسترش کسب و کار اینترنتی خود هستند و می خواهند که روزانه به مقدار قابل توجهی عکس یا فیلم در زوایای مختلف ضبط نمایند.

7 دیدگاه

  1. سامیار

    نوامبر 4, 2021 در 2:41 ب.ظ

    مهمترین نکته توی خرید منوپاد، وزن و جنس بدنه منوپاد و همینطور گیره نگه دارنده گوشی هست، سایتتون خیلی مفیده مرسی

  2. امیر تقوی

    نوامبر 2, 2021 در 4:20 ب.ظ

    سلام بنده واردکننده مونوپاد هستم با جا افتادن گرفتن عکس سلفی یکی از بهترین لوازم جانبی دوربین عکاسی و گوشی موبایل و تبلت پایه monopod شد واقعاً مقاله خوبی بود با اجازه شما این مقاله و راهنمای خرید مونوپاد را در صفحه فیسبوکم منتشر میکنم

  3. احمد زاده

    نوامبر 2, 2021 در 4:00 ب.ظ

    به نظر شما مونوپاد با قیمت 14800 تومان چه کیفیتی داره و مناسب هستش؟

  4. عسگری

    نوامبر 2, 2021 در 3:53 ب.ظ

    با سلام ممنون از اطلاعات مفیدی کهدرباره خرید مونوپاد ارائه کردید. خواستم بدونم که تفاوت قیمتی که مونو پاد ها با هم داند در چی هست ؟ مثلا چه امکاناتی داره که اون یکی نداره چون من از 25 هزار تومان قیمت دارم به بالا با تشکر

  5. احمد

    نوامبر 2, 2021 در 3:45 ب.ظ

    سلام،خوبید؟مونوپد وسیله خوبی برای سلفی گرفتنه،تازه طرح ها و انواع مختلفی هم داره،یه سری از مونوپدها مخصوص کودک هستند یک سری ها دارای بلوتوث اند،یکی سری ها هم دارای شاتر الکتریکی اند،مونوپد برای عکس انداختن از زوایای غیر متعارف بسیار مناسب است،به خصوص برای عکس انداختن سلفی یا عکس از خود و یا عکس چند تایی،بسیار کاربرد دارد،راستی سایت خیلی خوبی هم دارید سایت آی تی بازار خیلی محشره ممنون.

  6. نیلوفر

    نوامبر 2, 2021 در 3:25 ب.ظ

    سلام،مرسی که توضیح کاملی درباره مونوپد و انواع اون قرار دادید،امروزه عکس سلفی گرفتن خیلی خوبه و طرفدار داره،ودر ضمن این که حتما هم نیاز نیست که پول زیاد بدید و مونوپد شاتر دار یا بلوتوثی بخرید فقط کافی یه بذنامه تایمر دار برای گوشی اندرویدتون دانلود کنید که بتونه بعد از زمانی که براش تعیین میکنید ازتون عکس بگیره به همین راحتی،خیلی سپاس از سایت آی تی بازار.

  7. تهرانی

    نوامبر 2, 2021 در 3:10 ب.ظ

    راهنمای خرید مونوپاد مطلب مفیدی بود ممنون

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار