Connect with us

راهنمای خرید پاور بانک

منتشر شده

در

پاور بانک مناسب برای آیفون

آیا تا به حال در شرایطی قرار گرفته اید که شارژ باتری گوشی موبایل، تبلت یا لپ تاپ شما تمام شود و نیاز داشته باشید که یک تماس ضروری برقرار کنید و یا ایمیل و جدیدترین پیام های شبکه های اجتماعی تان را چک کنید؟ در این جور مواقع اظطراری که به پریز برق و آداپتور شارژرتان نیاز دارید اما به آن ها دسترسی ندارید، ناچارید که کارهای ضروری تان را به تعویق بیاندازید و یا تلفن همراه یکی از اطرافیانتیان را قرض کنید.

در سالهای اخیر افرادی که دائما نیاز به شارژ گوشی موبایل یا تبلتشان در طول مسیر، سفر، جلسات کاری و غیره داشتند نسبت به خرید پاور بانک اقدام کرده اند که از هرگونه تعویق یا عقب افتادن در کارهایشان صرفا به علت نداشتن شارژ باتری جلوگیری نمایند. با خریداری یک پاور بانک مناسب برای گوشی موبایلتان می توانید در هر مکان و در هر شرایطی گوشی خود را در حالت فول شارژ نگه دارید و نگران تمام شدن شارژ باتری آن نباشید. پیش از اقدام برای خریداری یک پاوربانک باید به ظرفیت، سایز و اندازه، نشانگر میزان شارژ پاور بانک، توان خروجی، تعداد درگاه های ورودی آن و مدت زمان شارژ گوشی موبایل توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را در زمینه خریداری پاور بانک داشته باشید. از پرفروش ترین پاور بانک های موجود در بازار می توان به پاور بانک انرجایزر، تسکو، پاور بانک شیائومی و ای دیتا اشاره نمود.

انواع پاور بانک مجهز به چراغ LED

انواع پاور بانک مجهز به نشانگر ظرفیت باتری

وسایلی که می توانیم از طریق پاور بانک شارژشان کنیم

پاور بانک ها می توانند تقریبا همه چیز را از تلفن هوشمند و تبلت شما گرفته تا لپ تاپ و کنسول های بازی قابل حمل شارژ کنند. البته از پاور بانک ها بیشتر برای شارژ وسایل پورتابل ارتباطی استفاده می شود و بهتر است کنسول های بازی و غیره را برای شارژ شدن به جریان برق شهری متصل نمایید. تعداد زیادی از پاور بانک ها هستند مجهز به دو یا سه پورت ورودی می باشند و به شما این امکان را می دهند که دو دستگاه دیجیتال خود را به طور همزمان شارژ نمایید.

  • از طریق پاور بانک می توانید گوشی موبایل خود را بارها و بارها شارژ نمایید.
  • پاور بانک ها می توانند اکثر تبلت ها و دستگاه های دیگر مانند اسپیکر قابل حمل، هندزفری بلوتوث و دوربین های کامپکت را شارژ کنند.
  • برخی از پاور بانک ها که مجهز به سوکت شارژ USB-C می باشند می توانند کنسول های بازی مانند کنسول بازی نیتندو سوئیچ را شارژ نمایند.
  • برخی از مدل های پاور بانک ادعا می کنند که قادر به شارژ لپ تاپ های شما نیز هستند، اما به شما پیشنهاد می کنیم تا جایی که امکان دارد از پاور بانک برای شارژ لپ تاپ خود استفاده نکنید مگر این که در شرایط اضطراری باشید. اما به هیچ وجه پاور بانک را جایگزین منبع تغذیه خارجی استاندارد لپ تاپتان نکنید.
دستگاه های قابل شارژ با پاور بانک

دستگاه های قابل شارژ با پاور بانک

راهنمای خرید پاور بانک با ظرفیت مناسب

ظرفیت پاور بانک، که به صورت میلی آمپر ساعت نشان داده می شود، نمایانگر قدرت پاور بانک شما است و هرچه این عدد بیشتر باشد، می تواند قبل از اتمام شارژ پاوربانک قدرت بیشتری به دستگاه شما برساند. سعی کنید پاور بانکی پیدا کنید که بتواند با یک بار شارژ شدن، حداقل دوبار گوشی موبایل شما شارژ کند.

پاوربانک ها می توانند از ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت تا بیش از 20000 میلی آمپر ساعت متغیر باشند و اکثر تلفن های هوشمند جدید دارای باتری با ظرفیت 3000mAh هستند. بنابراین یک پاوربانک با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعتی باید بتواند تلفن هوشمند شما را تا سه بار و یک پاوربانک 20 هزار میلی آمپر ساعتی تا بیش از 6 بار شارژ کند.

راهنمای خرید پاور بانک بر اساس سایز و وزن

اندازه و وزن به طور کلی با ظرفیت باتری افزایش می یابد. در حالی که یک مدل 20000 میلی آمپر ساعتی ممکن است یک گزینه مفید از نظر میزان شارژ باتری به نظر برسد، اما برای جیب یا کیف شما بسیار بزرگ باشد.

اگر به دنبال این هستید که تلفن خود را در یک جشنواره موسیقی یک روزه، پیک نیک یا بیرون از شهر نگه دارید، به مدل جیبی با حداقل ظرفیت 6000 تا 10.000 میلی آمپر ساعت نگاه کنید. موقعیتهای دیگر، مانند پیاده روی هایی که شما را برای چند روز از جریان برق شهری دور می کند، ممکن است مدلهایی با ظرفیت بیشتر که اندازه بزرگتری دارند را طلب کند، اما این حالتها معمولاً برای قرار دادن در جیب یا کیف های کوچک مناسب نیست.

پاور بانک در سه سایز مختلف کوچک، متوسط و بزرگ

پاور بانک در سه سایز مختلف کوچک، متوسط و بزرگ

تاثیر طراحی و ساختار در خرید پاور بانک

اگر قصد دارید پاور بانک را در یک کیف حمل کنید، این مسئله اهمیت خاصی نخواهد داشت. با این حال، اشکال عجیب و غریب و طرح های بزرگ ممکن است برای جیب شما ناراحت کننده باشد. سعی کنید پاور بانکی را پیدا کنید که اندازه و شکل مشابه گوشی هوشمندتان داشته باشد تا بتوانید آن را در کیف کوچک یا جیبتان قرار بدهید و یا هنگامی که آن را همراه گوشی موبایلتان در دست میگیرید احساس خستگی نداشته باشید.

پاور بانک با سایز و وزن مختلف

پاور بانک با سایز و وزن مختلف

درگاه های ورودی مختلف در پاور بانک ها

پاور بانک ها مجهز به درگاه های ورودی مختلف از نوع یو اس بی، تایپ سی و میکرو یو اس بی می باشند که هرکدام از آن ها از جریان های 1 آمپر و 2 آمپری پشتیبانی می کنند، پشتیبانی از جریان 2 میلی آمپری منجر به افزایش سرعت شارژ در پاور بانک میگردد.

  • USB-A: پورت مستطیلی شکل که اساساً در هر لپ تاپ، هارد دیسک، تلویزیون و غیره در 15 سال گذشته تعبیه شده است.
  • Micro/mini-USB: نوع USB مینیاتوری که معمولاً در تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های قابل حمل استفاده می شود.
  • USB-C: نسخه جدید و جمع و جور USB-A که قابلیت فلیپ شدن نیز دارد، بنابراین نیازی به نگرانی نیست که آن را به درستی وارد کنید. این دستگاه به دلیل اندازه و تنوع در بین تولیدکنندگان تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و به مرور زمان جایگزین پورت های میکرو یو اس بی خواهد شد.
  • بی سیم: تعداد کمی از مدل ها به شما این امکان را می دهند که با قرار دادن تلفن هوشمند خود روی پاور بانک، نسبت به شارژ بی سیم آن اقدام نمایید. البته در این صورت باید مطمئن باشید که گوشی موبایلتان از قابلیت شارژ وایرلس پشتیبانی کند.
پاور بانک سامسونگ با قابلیت شارژ وایرلس

پاور بانک سامسونگ با قابلیت شارژ وایرلس

اهمیت پشتیبانی از فناوری Fast Charge در خرید پاور بانک

یا پشتیبانی از فناوری شارژ سریع برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است؟ برای فول شارژ شدن گوشی موبایلتان مدت زمان کمی در اختیار دارید و باید هرچه زودتر شارژ آن پر شود؟ در این صورت باید دستگاهی را تهیه کنید که از فناوری فست شارژ پشتیبانی کند، برای شارژ سریع یک دستگاه، به سه چیز نیاز دارید:

  • یک پاور بانک با قابیت شارژ سریع
  • یک کابل شارژ سازگار با این فناوری
  • دستگاه دیجیتالی که از فناوری فست شارژ پشتیبانی می کند

اگر شما پاور بانک یا کابل شارژی داشته باشید که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کند ولی گوشی موبایل شما با آن سازگار نباشد در واقع پولتان را برای چیزی بی فایده خرج کرده اید. بنابراین بهتر است مشخصات فنی گوشی موبایل خود را در سایت شرکت سازنده بررسی نمایید و اگر موفق به پیدا کردن مدل گوشی خود در سایت ها نشدید و دستگاه شما قدیمی بود، فرض را بر این بگذارید که اسمارت فون شما از این قابلیت پشتیبانی نمی کند.

مدت زمان شارژ شدن دستگاه دیجیتال توسط پاور بانک

اکثر مدلها می توانند به صورت میانگین یک دستگاه استاندارد 3000 میلی آمپر ساعتی مانند تلفن هوشمند را در حدود 90 دقیقه شارژ کنند.

زمان شارژ مجدد پاور بانک مسئله چندان مهمی نیست، زیرا می توانید آن را در طول شب تا صبح به شارژر وصل کنید، اما به طور کلی اگر پاور بانک از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کند بهتر است.

USB-C یک اتصال استاندارد است که طی یک سال گذشته به تعدادی دستگاه راه یافته است. از نظر بصری، این یک نسخه فشرده از USB-A با گوشه های گرد است که علاوه بر اتصال آسان تر از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند.

پرسش های متداول در مورد پاور بانک

  1. پاور بانک ها چه وسایلی را می توانند شارژ کنند؟

    پاور بانک ها قادر به شارژ کردن اکثر گجت های هوشمند مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، هندزفری های بلوتوث، اسپیکر قابل حمل، ساعت و دستبند هوشمند هستند. همچنین در صورتی که پاور بانک شما مجهز به درگاه تایپ سی باشد می توانید کنسول های بازی پرتابل مانند کنسول بازی نیتندو سوییچ را نیز شارژ نمایید.

  2. پاور بانک چند میلی آمپر ساعت بخرم؟

    این که پاور بانک با چه ظرفیتی خریداری نمایید به این بستگی دارد که باتری موبایل شما چه ظرفیتی دارد، اگر ظرفیت باتری بالا باشد بهتر است ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعتی را خریداری نمایید. اما در کل پاور بانک 10000 میلی آمپر ساعتی اندازه ای مناسب با گوشی موبایل دارد و به راحتی در جیب و کیف های کوچک متصل می شود.

  3. چقدر طول می کشد تا پاور بانک دستگاه من را شارژ کند؟

    معمولا پاور بانک ها دستگاه های دیجیتال مثل موبایل یا تبلت را در عرض حداکثر 90 دقیقه فول شارژ می کنند. اما اگر پاور بانک، کابلی که از آن استفاده می کنید و گوشی موبایلتان از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کنند مدت زمان شارژ شدن سریع تر خواهد بود.

  4. آیا امکان شارژ گوشی فست شارژ با پاوربانک وجود دارد؟

    بله در صورتی که پاور بانک و کابل شما قابلیت شارژ سریع را داشته باشند می توانید گوشی موبایلتان با فناوری فست شارژ را از طریق پاور بانک نیز در مدت زمان بسیار کوتاهی فول شارژ نمایید.

  5. با یک پاوربانک، چند گوشی را می توان شارژ کرد؟

    این که یک پاور بانک قادر به شارژ چند گوشی موبایل است به ظرفیت باتری گوشی موبایل و این که پاور بانک چند میلی آمپر ساعت است وابسته است. به عنوان مثال یک پاور بانک 1000 میلی آمپر ساعتی می تواند حداقل سه بار یک موبایل با باتری 2800 میلی آمپر ساعتی را شارژ کند اما یک گوشی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را فقط دو بار می تواند شارژ کند.

  6. چقدر طول می کشد که باتری پاوربانک شارژ شود؟

    معمولا برای شارژ پاور بانک باید یک شب تا صبح آن را به جریان برق متصل کنید. اما در صورتی که خود پاور بانک از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کند مدت زمان شارژ آن کوتاه تر خواهد بود.

  7. قیمت پاور بانک چقدر است؟

    اگر قصد خرید پاور بانک در سال 1400 را دارید می توانید با پرداخت هزینه ای مقرون به صرفه از 155000 تومان تا یک میلیون و سیصد هزار تومان صاحب پاور بانک در برند های مختلف با ظرفیت های گوناگون بشوید.

9 دیدگاه

  1. hamid

    اکتبر 10, 2021 در 3:30 ب.ظ

    با سلام و احترام خیلی ممنون بابت مقاله راهنمای خرید پاور بانک و معرفی ویژگی های پاوربانک خوب و حرفه ای که منتشر کردید.راستش من اطلاعات زیادی در مورد پاور بانک نداشتم.البته مدل های زیادی دیدم ولی واقعا نمیدونم که تفاوت آنها در چی هستش. راستش برای یکی از مشتریانم یک پاور بانک میخواستم بگیرم ولی نمیدونم چه برندی باشه خوبه.ممنون میشم یک برند با کیفیت مطلوب معرفی کنید

  2. mohammd

    اکتبر 10, 2021 در 3:20 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید،پاور بانک ها در مواقع ضروری و حساس که دسترسی به شهر نیست بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند،از مهم ترین فاکتور در خرید پاور بانک ها استفاده از کیفیت باتری های به کار رفته در آن و مدار داخلی آن می باشد،و همچنین پاور بانک های خوب باید دارای پورت های متنوعی نیز باشند تا بتوانند برای استفاده در دستگاه های مختلف مورد استفاده نیز قرار بگیرند،یک پاور بانک خوب همچنین باید قابلیت شارژ سریع را داشته باشد،جا داره از سایت خیلی خوب آی تی بازار هم به خاطر توضیح کامل در مورد پاور بانک ها تشکر کنم ممنون و سپاس.

  3. علی

    اکتبر 10, 2021 در 3:10 ب.ظ

    عصر بخیر،همیشه سعی کنید برای خرید پاوربانک ها چند تا چیز رو مد نظر قرار بدید،ببینید که پورت هایی که برای شارژ قراره ازش استفاده کنید با پاور بانک هماهنگی داره یا نه و این که آیا پاور بانک مدنظرتون چقدر شارژ نگه میداره و این که به چه طریقی قراره شارژ بشه،چون یک سری از پاوربانک ها به وسیله انرژی خورشیدی قابلیت شارژ دارند و بعضی هم از طریق برق،البته پاور بانک های هوشمندی هم وجود دارند که در سایت آی تی بازار در مقاله کاملی به آن اشاره کردید.

  4. زهرا

    اکتبر 10, 2021 در 3:00 ب.ظ

    امروزه با ظهور گوشی های هوشمند که نسبت به گوشی های معمولی به گونه ای شارژ باطری را می خورند نیاز داریم که یک باطری جداگانه داشته باشیم یا مدام در نزدیک ترین محل پریز برق قرار بگیریم اما پاور بانک ها می توانند گزینه خوبی باشند. زیرا می توان آنها را به عنوان منبع تغذیه برق برای گوشی ها تا 2 یا 3 بار شارژ در نظر گرفت با تشکر از ای بازار که برای خرید پاور بانک ها بسیار راهنمایی خوبی ما رو کرد و همونطور که گفته شه امروز پاور بانک هایی برای شارژ لپ تاب ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

  5. عرفان

    اکتبر 10, 2021 در 2:40 ب.ظ

    امروزه به خاطر استفاده بیش از حد مردم از وسایل الکترونیک مانند گوشی ، تبلت و لپ تاب به خصوص در مسافرت ها که جز مهم از زندگی امان شدهاست. بزرگترین مشکل در این مسئله باطری ها هستند که بسیار محمدود می بشند ونمی توان وقت زیادی را صرف کرد و ممکن است در حجایی باشیم که هیچ پریزی وجود نداشته باشد در اینجا از محصولی مانند پاور بانک برای شارژ کردن استفاده می شود . پاور بانک هایی که توانایی فقط یک بار شارژ را دارند تا پاور بانکهایی توانایی شارژ چندین بره گوشی و حتی لپ تاب را دارند و در ایجا مقاله ای بسیار خوب از ای تی بازار مشاهده می کنیم تا بتوانیم پاوربانک خوی را بخریم

  6. کریمی

    اکتبر 10, 2021 در 2:20 ب.ظ

    خیلی عالی بود راهنمای خرید پاور بانک رو خوندم توی سایتتون چندتا پاوربانک حرفه ای هم پیدا کردم البته لیست قیمت پاوربانک ها هک خیلی به روز بود . ممنون بابت سایت عالی و راهنمایی های ارزندتون

  7. رحمان

    اکتبر 10, 2021 در 2:00 ب.ظ

    خیلی عالی بود ولی اگه بخواهیم لپ تاپ رو شارژ کنیم که خودش کاملا خالی میشه!!!! پاور بانک قوی که باشه 2 بار کامل یک لپ تاپ رو میشه باهاش شارژ کرد وجود داره؟چی هست؟

  8. علی

    اکتبر 10, 2021 در 1:35 ب.ظ

    ممنون از راهنمای خرید پاور بانک و معرفی پاوربانک حرفه ای، قیمت پاوربانک نسبت به بازار کامپیوتر خیلی مناسب و عالی بود . ممنون

  9. سمیرا

    اکتبر 10, 2021 در 1:19 ب.ظ

    سلام راهنمای خرید پاور بانک و معرفی ویژگی های پاوربانک حرفه ای خیلی عالی بود این مقاله جهت خرید power bank خیلی کمکم کرد

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار