Connect with us

راهنمای خرید کیف پول ارز دیجیتال

منتشر شده

در

راهنمای خرید کیف پول ارز دیجیتال

اگر شما روزانه مقدار زیادی ارز دیجیتال مانند بیت کوین، کریپتو و غیره را خرید و فروش می کنید و روزانه ناچار به سر و کله زدن با صرافی ها هستید، به شما پیشنهاد می کنیم برای حفظ امنیت بیشتر ارز های دیجیتالتان و همچنین صرفه جویی در وقت نسبت به تهیه کیف پول دیجیتال اقدام نمایید. البته اصلی ترین نکته برای ترجیح کیف پول ارز دیجیتال در میزان امنیت ارائه شده آن می باشد.

کیف پول ارز دیجیتال رمزگذاری شده در حقیقت یک نرم افزار است که رمز های خصوصی و عمومی کاربران را ذخیره می کند و با بلاک چین ها ارتباط برقرار می کند. بنابراین کاربران می توانند ارز دیجیتال خود را توسط کیف پول برای کاربر دیگری ارسال یا دریافت کنند و از موجودی حساب خود در هر لحظه با خبر باشند.

داشتن کیف پول دیجیتال رمز نگاری شده به این معنی است که فقط شما می توانید به ارز دیجیتال خود دسترسی داشته باشید، بنابراین نیازی به ذخیره ارز دیجیتال شما در یک وب سایت شخص ثالث وجود نخواهد داشت که باعث می شود احتمال سرقت و هک تا حد زیادی کاهش پیدا کند و غیر ممکن شود.

انواع مختلف کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول های ارز دیجیتال در انواع مختلف دسکتاپ، سخت افزاری، کاغذی و موبایلی تقسیم بندی شده اند که در ادامه نسبت به بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال اشاره خواهیم کرد.

کیف پول ارز دیجیتال برای موبایل

کیف پول ارز دیجیتال موبایل برای کسانی که به صورت روزانه از ارز دیجیتال در مغازه ها و معاملات رو در رو استفاده می کنند ضروری است. این کیف پول به عنوان یک برنامه در گوشی موبایل اجرا می شود و امکان تجارت از طریق موبایل را برای شما فراهم می آورد. نکته قابل توجه در این زمینه این است که باید اپلیکیشنی با ایمنی بالا برای ذخیره کوین در گوشی موبایل نصب کنید چرا که امکان هک شدن آن توسط برنامه های تقلبی وجود خواهد داشت.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت ربوده شدن گوشی موبایل شما، ارز دیجیتالتان دیگر در امان نخواهد بود و احتمال از دست دادن همه ی کوین های شما (به خصوص در صورتی که احراز هویت دو مرحله ای را انجام نداده باشید) وجود خواهد داشت. بنابراین به شما توصیه می کنیم صرفا به اندازه ای که نیاز دارید به کیف پول موبایل خود کوین انتقال بدهید و باقی کوین ها را در کیف پول سخت افزاری ذخیره کنید.

کیف پول ارز دیجیتال موبایل

کیف پول ارز دیجیتال موبایل

کیف پول های مبادله ای

کیف پول های وب یا کیف پول های مبادله ای اطلاعات خصوصی شما را بر روی یک سرور ذخیره می کنند که دائما به صورت آنلاین توسط شخص ثالث کنترل می شود.

شما می توانید در صوت اتصال به اینترنت هرگاه که نیاز داشتید نسبت به مدیریت وجوه خود اقدام نمایید، همچنین سازمان هایی که وب سایت ها را اداره می کنند می توانند به کلید های خصوصی شما دسترسی کامل پیدا کنند و قادر به کنترل سرمایه شما خواهند بود.

از کیف پول های Exchange معمولا در صرافی ها استفاده می شود که در اغلب موارد مورد حمله هکر ها قرار می گیرند چرا که فقط با استفاده از آدرس ایمیل و رمز عبور شما قابل دسترسی هستند.

کیف پول ارز دیجیتال برای دسکتاپ

کیف پول های دسکتاپ دانلود و بر روی رایانه نصب می شوند و کلید های خصوصی را روی هارد دیسک و یا حافظه اس اس دی ذخیره می کنند. طبق تعریف، کیف پول های ارز دیجیتال Desktop نسبت به کیف پول های آنلاین و موبایلی ایمن تر هستند زیرا برای داده های خود به اشخاص ثالث متکی نیستند و سرقت آن ها سخت تر است.

البته که کیف پول های دیجیتال دسکتاپ به علت اتصال به اینترنت ذاتا امنیت کمتری دارند اما گزینه ای مناسب برای افرادی است که مقادیر کمی کوین را از طریق رایانه خود معامله می کنند.

کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ

کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری نوعی کیف پول منحصر به فرد است که کلیدهای خصوصی را در یک دستگاه فیزیکی امن ذخیره می کند. اعتقاد بر این است که این امن ترین راه برای ذخیره هر مقدار کوین می باشد. امنیت کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال نسبت به باقی کیف پول ها در برابر حملات هکر ها و ویروس ها بیتشر است. همچنین از آن جایی که اکثر کیف پول های سخت افزاری دارای صفحه نمایش هستند لایه دیگری از امنیت به آن ها اضافه می گردد که برای نمایش جزئیات کیف پول می توانید از آن استفاده نمایید.

پیش از اقدام برای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال توجه داشته باشید که کالا دست دوم نباشد و حتما از سازنده خریداری شود و جعلی نباشد.

کیف پول ارز دیجیتال کاغذی

کیف پول کاغذی اساسا یک سند فیزیکی است که حاوی یک آدرس عمومی برای دریافت انواع ارز دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و غیره یک کلید خصوصی است که به شما امکان خرج یا انتقال کوین را می دهد. کیف پول های کاغذی اغلب به شکل کد های QR چاپ می شوند تا بتوانید با سرعت آن ها را اسکن کنید.

مزیت اصلی کیف پول های کاغذی این است که کلید ها به صورت آفلاین ذخیره می شوند که باعث می شود در برابر حملات هک و بدافزار ها در امان باشید. همچنین باید مراقب باشید که کیف پول کاغذی شما در مکانی خشک نگه داری شود تا از آسیب آب و فرسودگی در آن جلوگیری شود، بنابراین بهتر است آن را لمینت کنید و در صندوق امانات نگهداری نمایید.

انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

طبق تعاریف گفته شده در رابطه با انواع کیف پول ارز دیجیتال می توان نتیجه گرفت که مناسب ترین کیف پول برای هر کاربری، کیف پولی است که امنیت بیشتری داشته باشد.

همچنین از نکات قابل توجه در خرید کیف پول ارز دیجیتال می توان به قابلیت استفاده آفلاین، استفاده راحت از کیف پول بدون نیاز به داشتن دانش فنی بالا، ارائه خدمات سریع برای خریداری ارز دیجیتال در مدت زمان بسیار کوتاه و قابلیت مدیریت ارزهای دیجیتال در هر مکان و فضایی بدون توجه به موقعیت جغرافیایی اشاره نمود.

طبق تحقیقات و بررسی های به عمل آمده کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال نسبت به انواع دیگر کیف پول از امنیت بیشتری برخوردار می باشند. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز به کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول سخت افزار را خریداری نمایید. دو مدل از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال سخت افزار شامل کیف پول ارز دیجیتال لجر Nano S و کیف پول ارز دیجیتال لجر Nano X می باشد.
کیف پول های ارز دیجیتال در برند های مختلف ماند کیف پول لجر، ترزور، کول ولت، کیف پول ارز دیجیتال درج، شیپ شیفت، سکیو ایکس، والت الپیان، دیسند و کیف پول کلد کارد روانه بازار شده اند که برخی از آن ها قادر به پشتیبانی از چند ارز دیجیتال و برخی دیگر به صورت اختصاصی مناسب رمزنگاری برای یک ارز دیجیتال هستند.

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال لجر Nano X

طبق تحقیقات و بررسی های صورت گرفته کیف پول ارز دیجیتال Nano X لجر، بهترین کیف پول رمزنگاری شده موجود در ایالات متحده می باشد. زیرا این کیف پول ارز دیجیتال دارای ویژگی های امنیتی با مشخصات بالایی می باشد و به هیچ وجه لازم نیست که نگران حملات هکر ها یا سرقت باشید.

همچنین کیف پول ارز دیجیتال لجر Nano X از تعداد زیادی سکه رمزنگاری شده پشتیبانی می کند، در نتیجه برای ذخیره تعداد کوین زیاد تهیه یک کیف پول دیجیتال Nano X کاربرد مد نظر شما را برآورده خواهد کرد و نیازی به تهیه دو کیف پول نخواهد بود. علاوه بر این از آن جایی که این Wallet دارای فضای ذخیره سازی آفلاین نیز می باشد که از طریق پورت USB و یا بلوتوث به کامپیوتر یا لپ تاپ شما متصل می شود، از امنیت بالایی برخوردار است.

کیف پول ارز دیجیتال لجر Nano S

کیف پول دیجیتال لجر Nano S یکی از برترین و ایمن ترین کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار امروز شناخته شده است. بنابراین می توانید ارز دیجیتال خود مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و دیگر کوین ها را بدون ترس از سرقت در این کیف پول ذخیره کنید. همچنین کیف پول ارز دیجیتال Nano S لجر دارای ظرفیت ذخیره سازی عظیمی است که امکان ذخیره بیت کوین در مقادیر زیاد را به شما می دهد.

علاوه بر این کیف پول دیجیتال لجر Nano S امکان ذخیره سازی ارز دیجیتال به صورت آفلاین را برای شما فراهم می آورد که ایمنی بیشتری برای شما دارد.

عملکرد کیف پول های ارز دیجیتال

کاربرد اصلی کیف پول ارز دیجیتال برقراری ارتباط با بلاک چین ها است. این کیف پول از رمزهای خصوصی و آدرس ارز دیجیتال شما مانند آدرس بیت کوین یا آدرس اتریوم شما که مشابه آدرس ایمیل شما است استفاده می کند تا به شما امکان انجام تراکنش های ارز دیجیتال را بدهد.

کل فرآیندی هایی که در کیف پول ارز دیجیتال صورت می گیرد توسط نرم افزار رمز گذاری شده است که هک کردن آن را سخت می کند. بنابراین می توانید بدون نگرانی در مورد امنیت سکه های خود، رمز ارزهای خود را به راحتی ارسال و دریافت کنید.

امنیت کیف پول های ارز دیجیتال چقدر است

برای بررسی امنیت کیف پول های ارز دیجیتال در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که کیف پول های ارزدیجیتال دارای قابلیت ذخیره سازی آنلاین و آفلاین می باشند، بنابراین در ابتدا باید با آن ها آشنا شویم.

کیف پول ارز دیجیتال آنلاین

کیف پول های داغ یا آنلاین نوعی از کیف پول ارز دیجیتال می باشند که به اینترنت متصل هستند، حال این اتصال می تواند از طریق تلفن، رایانه و یا هر منبع دیگری باشد. کیف پول های داغ به دلیل سرعت بالایی که دارند برای استفاده راحت در نظر گرفته می شوند. با این حال این کیف پول ها به علت اتصال از طریق اینترنت همیشه امن نیستند، چرا که خطر حمله هکر ها یا بدافزار ها همیشه آن ها را تهدید می کند.

بنابراین بسیاری از افراد از کیف پول داغ برای ذخیره تعداد کمی سکه استفاده می کنند زیرا هکر ها معمولا به مقداری کمی از کوین و رمزگذاری علاقه ای ندارند.

دستبرد هکرها به کیف پول های ارز دیجیتال

دستبرد ناموفق هکرها به کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال آفلاین

در مقابل کیف پول های سرد به اینترنت متصل نیستند و به عنوان کیف پول های رمزنگاری سخت افزاری شناخته می شوند زیرا بیشتر شبیه به درایوهای USB هستند. علاقه مندان به ارزهای دیجیتال و افرادی که با مبالغ هنگفتی از ارزهای دیجیتال سر و کار دارند، کیف پول های سرد را ترجیح می دهند، چرا که امنیت بالاتری دارد و امکان سرمایه گذاری های بزرگتر بدون نگرانی برای هک شدن را فراهم می آورد.

بنابراین در صورتی که از یک کیف پول ارز دیجیتال آفلاین با برند معروفی همچون کیف پول ارز دیجیتال ترزور اقدام نمایید، بیشترین امنیت را برای سرمایه گذاری خود ایجاد کرده اید.

پرسش های متداول در مورد کیف پول ارز دیجیتال

  1. کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

    کیف پول ارز دیجیتال در حقیقت نرم افزاری است که رمز های خصوصی و عمومی شما را ذخیره می کند و نسبت به برقراری ارتباط با بلاک چین ها اقدام می کند.

  2. آیا تفاوتی بین کیف پول بیت کوین با دیگر ارز ها وجود دارد؟

    بله، نوع رمزنگاری ها در کیف پول های ارز دیجیتال متنوع با یکدیگر تفاوت دارند و برای انواع ارز دیجیتال بهتر است که کیف پول ارز دیجیتال متناسب با همان ارز را تهیه نمایید. اما کیف پول هایی وجود دارند که قادر به پشتیبانی از چند ارز دیجیتال هستند.

  3. فرق کیف پول های سرد و گرم در چیست؟

    کیف پول های ارز دیجیتال سرد در واقع کیف پول های آفلاین هستند که به اینترنت متصل نمی شوند و کیف پول های ارز دیجیتال گرم یا کیف پول های آنلاین از طریق اتصال به اینترنت کار می کنند.

  4. کیف پول های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

    کیف پول های ارز دیجیتال با استفاده از رمز های خصوصی و آدرس ارز دیجیتال شما امکان انجام تراکنش های مختلف را به شما می دهند.

  5. آیا در بازار های مالی دیجیتال داشتن کیف پول دیجیتال ضروری است؟

    خیر، شما می توانید بدون استفاده از کیف پول ارز دیجیتال تراکنش های متعددی در طول روز انجام بدهید. اما بهتر است این تراکنش ها با کیف پول ارز دیجیتال صورت بگیرد که امنیت و سرعت عملکردی بیشتر دارد.

  6. کیف پول های ارز دیجیتال امن هستند؟

    ایمنی به این بستگی دارد که از کیف پول سرد یا گرم استفاده می کنید. امن ترین کیف پول ها، آنهایی هستند که به اینترنت متصل نیستند زیرا عدم وجود اینترنت، ردیابی رمزهای عبور را برای هکرها دشوار می کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار