Connect with us

راهنمای خرید یو پی اس

منتشر شده

در

راهنمای خرید انواع یو پی اس

در واقع UPS مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply می باشد که به معنای منبع برق اظطراری است. یو پی اس دستگاهی است که برق مورد نیاز وسایل الکترونیکی را به خصوص در حین قطعی برق تامین می کند.

امروزه دستگاه های یو پی اس مختلفی با ویژگی ها و کارایی های متنوع به بازار عرضه شده اند، بنابراین انتخاب UPS مناسب برای رفع نیازهای شما می تواند فرآیندی دشوار باشد. همچنین از آن جایی که یو پی اس ها از قیمت بالایی برخوردار هستند برای خرید یک یو پی اس باید به نقطه تعادلی بین نیاز ها و قیمت مناسب برسید. بنابراین برای برخوردار شدن از یو پی اسی با بیشترین محافظت و بهترین قیمت شما را به خواندن این راهنمای خرید دعوت می کنیم.

انواع شرکت های مختلف سازنده UPS مانند یو پی اس آلجا، فاران، فاراتل، نیروسان، یو پی اس ولتامکس، ای پی سی، پرسو، اگزیم پاور، راژمان و یو پی اس چترا طراحی های مختلف و متنوعی از UPS را روانه بازار کرده اند اما به طور کلی می توان یو پی اس را بر اساس نحوه تعامل باتری ها و خود یو پی اس با منبع تغذیه طبقه بندی کرد.

یو پی اس ها به سه دسته تقسیم بندی می شوند که شامل یو پی اس آفلاین، یو پی اس آنلاین و یو پی اس لاین اینتراکتیو می باشد. شما می توانید بر اساس نیاز خود یو پی اس مناسب را انتخاب و تهیه کنید.

  • یو پی اس آنلاین
  • یو پی اس آفلاین
  • یو پی اس لاین اینتراکتیو
  • نحوه انتخاب منبع تغذیه یا UPS
  • کاربرد یو پی اس
  • سوالات متداول در مورد یو پی اس
  • یو پی اس آفلاین

    یو پی اس آفلاین

    همانطور که در ابتدای متن گفته شد، یو پی اس ها با توجه به ساختار و تکنولوژی که دارند به سه دسته تقسیم می شوند. معمولا یو پی اس های آنلاین به طور مداوم فعال هستند و با قطع شدن برق، زمان انتقال و فعال سازی یو پی اس مشاهده نخواهد شد.

    یو پی اس های آفلاین ارزان ترین گزینه هستند که قادر به پشتیبانی از توان خروجی زیاد نبوده و برای استفاده حرفه ای مناسب نخواهد بود. یو پی اس های لاین اینتراکتیو گزینه میانی بین UPS آنلاین و افلاین می باشد و استفاده ای همه جانبه دارد. در ادامه نسبت به شرح دقیق انواع یو پی اس و نحوه انتخاب آن ها اشاره کرده ایم.

    یو پی اس آنلاین

    یو پی اس آنلاین کار تامین انرژی مداوم و بدون نویز را به صورت برخط انجام می دهد، این نوع از یو پی اس دارای کاملترین محافظت انتقال برق بدون تاخیر و نوسان می باشد. شارژر، باتری ها و اینورتر در یو پی اس آنلاین دائما در حال کار هستند، بنابراین با قطع شدن برق ورودی، یو پی اس آنلاین می تواند بدون وقفه، برق مورد نیاز دستگاه های متصل شده به آن را تامین کند.

    در UPS های آنلاین، برق شهر به صورت مستقیم به دستگاه های الکترونیکی شما منتقل نخواهد شد و همواره از باتری یو پی اس برای تامین انرژی استفاده خواهد شد. یو پی اس های آنلاین با توجه به سرعت عملکرد بالا، برق خروجی بدون نوسان ولتاژ و فرکانس ارائه میدهند و در نتیجه حفاظت بالایی که دارند انتخابی مناسب برای تجهیزات حساس مانند سرورها، ماشین آلان صنعتی، استفاده در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و غیره می باشند.

    یو پی اس ها در دو نوع تک فاز و سه فاز ساخته می شوند. یکی از پرفروش ترین یو پی اس های تک فاز موجود در بازار، یو پی اس آنلاین فاران Titan 10KVA External می باشد که جهت استفاده در منازل و یا اداره ها، گزینه مناسبی می باشد. همچنین یو پی اس آنلاین سه فاز آلجا KR-1000S نیز یکی از یو پی اس های سه فاز پرفروش در بازار است که از کیفیت قابل قبولی برخوردار می باشد.

    شماتیک یو پی اس آنلاین

    شماتیک یو پی اس آنلاین

    یو پی اس آفلاین

    در یو پی اس های آفلاین شارژر و اینورتر به صورت دائمی در حال کار نیستند و همین مورد باعث شده است که یو پی اس های آفلاین تبدیل به یو پی اس های اقتصادی بشوند. یو پی اس های آفلاین ماکزیمم توان خروجی پایینی دارند که استفاده از آن را برای مصرف شخصی مناسب ساخته است.

    نقطه ضعف UPS آفلاین زمان فعال سازی طولانی آن است که گرچه در حد چند دهم ثانیه است ولی ممکن است منجر به آسیب رسیدن به دستگاه های الکترونیکی حساس شود، بنابراین بهتر است برای تجهیزات حساس مانند سرورها یا وسایل پزشکی از یو پی اس آنلاین استفاده کنید. یکی از جدیدترین یو پی اس های آفلاین موجود در بازار یو پی اس آفلاین نت پاور LCD-1200VA می باشد.

    شماتیک یو پی اس آفلاین

    شماتیک یو پی اس آفلاین

    یو پی اس لاین اینتراکتیو

    یو پی اس لاین اینتراکتیو مجهز به یک تنظیم کننده خودکار است که به محافظت در برابر نوسانات در مقیاس کوچک کمک می کند. یو پی اس لاین اینتراکتیو گزینه خوبی برای استفاده همه جانبه می باشد که چه برای استفاده در فضای کاری و چه در خانه مناسب است.

    قیمت یو پی اس های لاین اینتراکتیو نسبت به یو پی اس آنلاین ارزان تر و نسبت به یو پی اس آفلاین گران تر می باشد. همچنین محافظت این یو پی اس از یو پی اس آنلاین کمتر است، بنابراین همچنان پیشنهاد می کنیم در صورتی که تجهیزات شما حساس و حیاتی هستند بهترین انتخاب برای شما یو پی اس آنلاین خواهد بود.

    یکی از پرفروش ترین یو پی اس های لاین اینتراکتیو یو پی اس لاین اینتراکتیو فاراتل VENUS 1300 می باشد که می توانید از طریق سایت آی تی بازار مشخصات فنی و دقیق آن را مطالعه نمایید.

    شماتیک یو پی اس لاین اینتراکتیو

    شماتیک یو پی اس لاین اینتراکتیو

    نحوه انتخاب منبع تغذیه یا UPS

    هنگامی که منبع برق اظطراری یا یو پی اس مناسب را برای محافظت از تجهیزات خود انتخاب کردید، وقت آن است که علاوه بر مدت زمان کارکرد دستگاه، باتری های آن و میزان محافظت یو پی اس به دیگر ویژگی های مهم توجه داشته باشید تا بتوانید یو پی اس نهایی خود را برگزینید.

    این که به دنبال محافظت از چند دستگاه هستید نکته ای کلیدی در خرید یو پی اس خواهد بود. UPS های گوناگون برای محافظت از تعداد متفاوتی از دستگاه ها طراحی شده اند. بنابراین پیش از اقدام برای خرید یو پی اس توجه کنید که UPS مد نظر شما دارای چه میزان توان خروجی هستند. به عبارت دیگر باید توجه داشته باشید که حداکثر توان خروجی یو پی اس مد نظر شما، از جمع توان مصرفی همه دستگاه هایی که به آن متصل است، بیشتر باشد.

    پس از انتخاب یو پی اس بر اساس حداکثر توان خروجی آن، نوبت به انتخاب تعداد و نوع باطری است. در حین انتخاب یو پی اس، اطلاعاتی مانند حداکثر توان مورد نیاز و همچنین حداقل زمان مورد نیاز جهت کارکرد دستگاه با باطری را در اختیار فروشنده قرار دهید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد.

    انواع یو پی اس

    انواع یو پی اس

    کاربرد یو پی اس

    از آن جایی که در جریان برق شهری نوسانات و ولتاژ های اضافی وجود دارد و این روزها که گاه و بی گاه با رفتن برق مواجه می شویم ممکن است به تجهیزات برقی و الکترونیکی شما آسیب جدی وارد شود. بنابراین برای جلوگیری از آسیب و حفاظت از دستگاه های الکترونیکی شخصی و کاری بهتر است که از یو پی اس استفاده نمایید.

    جدا از مبحث آسیب رسیدن به تجهیزات الکترونیکی متصور شوید که در بانک ها یا شرکت هایی که روزانه با مشتریان زیادی سر و کار دارند با رفتن برق فرآیند خدمات رسانی مختل خواهد شد.

    مهمترین کاربرد یو پی اس در مراکز پزشکی و درمانی می باشد. چرا که ممکن است با قطع شدن برق یا کوتاه ترین وقفه در عملکرد تجهیزات بیمارستانی، بیماری جان خود را از دست بدهد.

    شما می توانید پس از انتخاب یو پی اس مناسب و کاربردی برای کار خود پس از مشاهده لیست قیمت های یو پی اس نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

پرسش های متداول در مورد یو پی اس

  1. یو پی اس ها از نظر تکنولوژی به چند دسته تقسیم می شوند؟

    یو پی اس ها در انواع یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین و یو پی اس لاین اینتراکتیو تولید و روانه بازار شده اند.

  2. چه نکاتی در خرید یو پی اس اهمیت دارند؟

    پس از تصمیم گیری برای خرید یو پی اس آنلاین، آفلاین و یا لاین اینتراکتیو باید به میزان توان خروجی یو پی اس، تعداد و نوع باتری یو پی اس، حداقل زمان مورد نیاز جهت کارکرد دستگاه باطری و در نهایت برند معتبر از نکات مهم در خرید UPS هستند.

  3. چه نوع از یو پی اس برای دستگاه های الکترونیکی حساس مناسب است؟

    یو پی اس های آنلاین دارای کاملترین محافظت انتقال برق بدون تاخیر و نوسان می باشند و با قطع شدن برق بدون وقفه، برق وسایل الکترونیکی شما را تامین می کنند. بنابراین بهترین یو پی اس برای دستگاه های الکترونیکی حساس یو پی اس آنلاین می باشد.

  4. برندهای پرطرفدار یو پی اس کدامند؟

    از پرطرفدار ترین یو پی اس های موجود در بازار می توان به یو پی اس آلجا، فاران، فاراتل، نیروسان، یو پی اس پویا توسعه افزار، ولتامکس، پرسو، اگزیم پاور، ادیب، یو پی اس راژمان، نکرون انرژی و یو پی اس تکام اشاره نمود.

  5. امکان استفاده از یو پی اس برای کل خانه وجود دارد؟

    بله، شما می توانید با خریداری یو پی اس قدرتمند با توان بالا نسبت به خریداری یو پی اس برای تامین برق همه وسایل الکترونیکی منزل تان اقدام نمایید.

ادامه مطلب

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار