لپ تاپ

رونمایی از دو مدل لپ تاپ Dell رده بالا

از قدیمی ترین و پر طرفدارترین نسل لپ تاپ می توان به محصولات کمپانی دل اشاره کرد. این روزها شرکت Dell دو مدل جدید از سری لپ تاپ های خود تحت عنوان XPS 15 و XPS 17 را به طرفداران محصولاتش معرفی می کند. هر چند لپ تاپ XPS 15 سال گذشته معرفی شده بود، اما همانطور که کمپانی دل وعده داده بود نسخه آپدیت شده آن با استفاده از پردازنده های نسل دهم اینتل به همراه مدل بزرگتر XPS 17 مجددا معرفی گردیدند. برای انتخاب نوع پردازنده نسخه جدید XPS 15 می توانید نسخه پایین تر Core i5-10300H و یا مدل بالاتر Core i7-10750H را انتخاب کنید. نسخه قدرتمند تر هم با پردازنده Core i9-10875H عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی لپ تاپ ایکس پی اس 15 و 17 دل و

لیست قیمت لپ تاپ دل

مشخصات فنی لپ تاپ دل ایکس پی اس 15

همانطور که گفته شد می توان این لپ تاپ را در سه مدل پردازنده Core i5، Core i7  و Core i9 انتخاب و تهیه کرد. البته مدل آپدیت شده ایکس پی 15 با مدل عرضه شده در سال 2019 از لحاظ ظاهری هم کمی متفاوت تر شده و دارای بدنه آلومینیومی دو تکه است. نمایشگر این مدل هم 16:10 و از مدل Infinity Edge با حاشیه کم و به اندازه 15.6 اینچ می باشد. بر روی بدنه لپ تاپ XPS 15 دو اسپیکر و دو درگاه Thunderbolt و یک درگاه اس دی کارت قرار دارد. انتخاب باتری برای این لپ تاپ هم به عهده مشتری است و شما می توانید از بین یک نسخه با باتری 56 وات ساعت و شارژ 90 واتی و مدل دیگر با باتری 86 وات ساعت و شارژ 130 وات یک کدام را انتخاب کنید!

مشخصات فنی لپ تاپ دل ایکس پی اس 17

از آخرین مدل 17 اینچی لپ تاپ دل حدود ده سال می گذرد و این بار با طراحی کم نظیر مدل XPS 17 به عنوان کوچکترین لپ تاپ 17 اینچی به بازار معرفی می شود. اسپیکر های این مدل دوگانه بوده و دارای چهار عدد درگاه ارتباطی Thunderbolt 3 می باشد. مجددا همانند مدل قبلی دو سطح باتری 56 وات با توان 90  و باتری 97 وات با توان 130 برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ ایکس پی اس 15 و ایکس پی اس 17 دل

در هر دو مدل لپ تاپ دل دو نوع نمایشگر وجود دارد: نمایشگر با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل که نسخه ارزان تر بوده و نمایشگر با رزولوشن 3840 در 2400 که قیمت گران تری دارد. نکته قابل توجه رزولوشن بالا و لمسی بودن است که قابلیت پشتیبانی از محتواهای اچ دی آر و پشتیبانی از محدوده رنگ  صد درصدی از  Adobe RGB را دارد. پردازنده های این دو مدل تفاوتی با هم نداشته ولی XPS 17 مجهز به سیستم خنک کنندگی ارتقاء یافته است. قیمت پایه لپ تاپ ایکس پی اس 15 از 1300 دلار و لپ تاپ ایکس پی اس 17 از 1500 دلار در بازار لپ تاپ شروع می شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. وزن لپ تاپ های دل نسبت به لپ تاپ هایی که تو بازار لپ تاپ است کمی سنگین تره اگرچه کارایی و عملکرد خیلی خوبی دارند اما حمل کردنشون کار سختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا