گوناگون

سریال Squid Game نابرابری اجتماعی در قالب بازی

سریال بازی مرکب یا سریال Squid Game یکی از جدیدترین و بهترین سریال های نتفلیکس است که در تاریخ 17 سپتامبر 2021 ( جمعه 26 شهریور 1400) در یک فصل 9 قسمتی منتشر شده است. فیلمنامه سریال اسکویید گیم یا 오징어 게임 ساخته هوانگ دونگ-هیوک نوشته و کارگردانی شده است.

این محصول کره جنوبی تنها در هفته اول پس از انتشار به یکی از محبوب ترین مجموعه های سریالی نتفلیکس تبدیل شد و با امتیاز عمومی 8.2 در بین 90 کشور به خصوص ایالات متحده امریکا به سطوح جهانی راه پیدا کرد.

بازیگران سریال اسکویید گیم

ژانر سریال squid game اکشن، درام و دلهره آور می باشد. حضور بازیگران معروف و محبوبی مانند پارک هه-سو، وی ها-جون، هو سونگ-ته، کیم جو-ریونگ، او یونگ-سو، انوپام تریپاتی، لی جونگ-جه، جونگ هو-یون و دیگر بازیگران مکمل کره ای در این سریال هیجان انگیز منجر به محبوبیت بیشتر آن گردیده است.

بازیگران سریال اسکویید گیم
بازیگران سریال اسکویید گیم

مروری بر سریال بازی مرکب

بازی مرکب یا Squid Game یک بازی کودکانه و قدیمی است، در بازی مرکب یک فضای باز خط کشی می شود و دو تیم مقابل هم باید مانع رد شدن گروه دیگر از خط ها بشوند.

سریال Squid game که می توان از آن به عنوان سریالی نمادین نام برد روایتگر زندگی افرادی فقیر است که برای به دست آوردن یک جایزه 38.7 میلیون دلاری (45.6 میلیارد وونی) وارد یک بازی می شوند که دیگر راه خروجی ندارد.

زمانی که شخصیت های سریال اسکویید گیم وارد این بازی می شوند پس از گذشت مرحله اول متوجه می شوند که منظور از حذف شدن از بازی مرگ است. کشتار دسته جمعی بعد از مرحله اول اتفاقی غیر منتظره برای بازیگران است که متوجه می شوند باید برای زنده ماندن بجنگند و هر طور که شده خودشان را از خطر مرگ نجات بدهند.

داستان سریال Squid Game
داستان سریال Squid Game

هدف نوشتن فیلمنامه اسکویید گیم

قصد هیوک از نوشتن فیلمنامه سریال squid game در واقع نمایش و کنایه زدن به جامعه سرمایه داری مدرن بود که در آن سال ها رقابتی بسیار شدیدی را در جامعه به نمایش می کشید. نکته شگفت انگیز این است که فیلمنامه سریال اسکویید گیم در سال 2008 نوشته شد و با این که در سال 2021 منتشر شده است همچنان برای مخاطبان قابل باور است.

تنها نقدی که به سریال اسکویید گیم توسط منتقدان وارد شد، شباهت های جزئی با فیلم هر طور خدایان بخواهند بود که در سال 2014 منتشر شد. اما همانطور که گفته شد فیلمنامه سریال اسکویید گیم یا بازی مرکب در سال 2008 نوشته شده است و طبق ادعای هیوک، شباهت های آن با فیلم هر طور خدایان بخواهند کاملا تصادفی است.

نماد ها در سریال Squid Game

از آن جایی که سراسر سریال اسکویید گیم در میان بازی های کودکانه می گذرد، از وسایل و بازی های کودکانه به عنوان نماد های مبارزه برای مرگ و ادامه زندگی یاد می شود. چرا که در این سریال بازی مرکب، برای سرگرم شدن ثروتمندان شروع می شود و در ادامه افراد قشر ضعیف جامعه برای زنده ماندن دائما در حال جنگیدن هستند.

سریال بازی مرکب
سریال بازی مرکب

ساخت سریال squid game

به گفته هوانگ دونگ هیوک کارگردان سریال Squid Game برای نوشتن فیلمنامه این سریال و ساخت آن بیش از 12 سال زمان اختصاص داده شده است، به طوری که نوشتن این مجموعه در سال 2008 صورت گرفت و در سال 2021 در شبکه های خانگی پخش شد.

پس از تکمیل فیلمنامه ده ها استودیوی سینمایی و تلویزیونی طرح سریال اسکویید گیم را رد کرده اند و نهایتا با سرمایه گذاری نتفلیکس، هیوک موفق به گسترش ایده بازی مرکب و اجرایی کردن آن شد. نتفلیکس زمانی که با استقبال بی رویه مخاطبان از اسکویید گیم مواجه شد از هیوک درخواست کرد که فصل دوم سریال اسکویید گیم را بسازد اما تا این لحظه هیوک تصمیم گرفته است که بر روی پروژه های جدید کار کند و احتمال ساخت فصل دوم سریال Squid Game قطعی نخواهد بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سریال بسیار جالبیه ، در چند سال اخیر کره روی ساخت فیلم و سریال سرمایه گذاری خوبی کرده ، مرسی از اطلاع رسانی .

  2. اسکوئیت گیم رو توی استوریهای اینستاگرام خیلی دیده بودم اما راجع بهش نمیدونستم مرسی از خبرهای به روزتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا