Connect with us

سقوط ارزش بیت کوین پیرو ممنوعیت مبادله رمز ارزها در چین

منتشر شده

در

مبادله رمز ارزها در چین ممنوع شد، بیت کوین باز هم سقوط کرد

با اعلام ممنوعیت مبادله رمزارزها در چین، باز هم قیمت بیت کوین نزول زیادی را تجربه کرد. این اولین باری نیست که خبرهای بازار کریپتوکارنسی در چین، منجر به نوسان قیمت شدید در بازار رمزارها می شود. هرچند مالکیت ارزهای دیجیتال در چین ممنوع نیست اما هر نوع مبادله ای در این خصوص ممنوع اعلام شده است. تمامی این اخبار و حواشی باز هم منجر به ایجاد ترس شدید در بین کاربران و سقوط قیمت شد. این در حالی بود که بازار روند صعودی نسبی را در پیش گرفته بود. هرچند این اولین باری نیست که بازار کریپتو کارنسی بین این نوسانات معلق است و قطعا آخرین بار هم نخوهد بود. چند ماه پیش دولت چین رسما کار با دستگاه های ماینر را در چین ممنوع اعلام، و تعداد زیادی از ماینر ها مجبور به ترک کشور شدند.

قوانین جدید برای معاملات بیت کوین

لیست قیمت دستگاه ماینر

بیت کوین در پی اخبار چین دو هزار دلار ریزش را تجربه کرد

وقتی چند ماه پیش استفاده از دستگاه ماینر و تجهیزات آن در چین ممنوع شد، اثر آن بر بازار ارز دیجیتال کاملا مشهود بود. با این وجود در طی چند ماه گذشته برخی از کشورها در حال قانونی اعلام کردن معاملات ارز دیجیتال بودند. اما گستره و تاثیر اخبار آمریکا و چین قطعا بر بازار کریپتو کارنسی بیشتر بود.

در حال حاضر تعداد معدودی از کشورها مبادله و حتی مالکیت ارز دیجیتال را ممنوع اعلام کرده اند. اما با این وجود هنوز تعداد زیادی از کشورهای جهان و دولت های آنها، قوانین خاصی را در این خصوص اعمال نکرده اند. هرچند با وجود همه این موانع، هر روز به تعداد کاربران بازار ارزهای دیجیتال افزوده می شود.  همچنین مطابق معمول به دنبال ریزش بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال هم روند نزولی را تجربه می ‌نمایند.

بیت کوین در پی اخبار چین دو هزار دلار ریزش را تجربه کرد

هم راستا نبودن اخبار و واقعیت ها در دنیای ارزهای دیجیتال

هرچند ذولت ها به دلایل متعددی سعی می کنند که بازار رمز ارزها را به سلطه خود درآورند، اما هنوز هم کریپتوکارنسی می تواند مسیر خودش را داشته باشد. برای مثال چند روز پیش اعلام شد که توییتر امکان انعام دادن با بیت کوین را فراهم کرد و آن را به برنامه خود اضافه کرد. این ویژگی که فعلا برای کاربران iOS راه اندازی شده است، به کاربر این امکان را می دهد که از طریق شبکه لایتنینگ و با استفاده از اپ Strike به صورت مستقیم به به حساب کاربری خود یا کاربران دیگر بیت کوین را، به صورت پاداش ارسال کنند. جک دوروسی، مدیرعامل توییتر هم قبلا به امکان پاداش دادن با بیت کوین اشاره‌ کرده بود.

هم راستا نبودن اخبار و واقعیت ها در دنیای ارزهای دیجیتال

در راستای اعمال قوانین دولتی، چند روز پیش روسیه هم خبری را در این راستا منتشر کرد. بنا بر این خبر مقامات فدرال دولت روسیه در حال برنامه ‌ریزی برای نظارت دقیق تراکنش‌ های غیر قانونی بازار ارز دیجیتال هستند. بزرگ‌ ترین بانک روسیه هم بودجه‌ ۲۰۰ هزار دلاری برای توسعه پلتفرم نظارتی و ردیابی جابجایی دارایی ‌های دیجیتال اختصاص داده است.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار