اخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

شارژر بیسیم 120 وات تا سال آینده به بازار خواهد آمد

رقابت شرکت های تولید کننده گوشی های تلفن همراه از طراحی و استفاده از سخت افزار های متفاوت فراتر رفته و حالا این شرکت ها قصد دارند شارژر بیسیم مربوط به دیوایس ها، مخصوصا تلفن همراه تولید شده خود را نیز به بازار روانه کنند. در مدت اخیر خبرهای زیادی مبنی بر تولید شارژرهای بیسیم منتشر شد اما هیچ کدام هنوز قطعیتی مبنی بر زمان رونمایی از شارژرهای وایرلس خود را ارائه نداده اند. همچنین خبرها و شایعات زیادی مبنی بر ساخت گوشی های مبتنی بر شارژ سریع 120 وات جنجال زیادی به پا کرد که این موضوع خبر تولید شارژر های بیسیم را موثق تر میکند. چرا که یکی از افشاگران حوزه تکنولوژی نیز اعلام کرده در سال 2021 چندین گوشی با قابلیت شارژ بیسیم 100 وات به بازار عرضه خواهد شد.

شارژر های وایرلس به زودی توسط تولید کننده های مبایل به بازار عرضه خواهند شد

لیست قیمت شارژر گوشی موبایل

نسل جدید گوشی های هوشمند با قابلیت شارژ سریع و استفاده از شارژر های بیسیم

ساخت و طراحی گوشی هایی که قابلیت شارژ بیسیم را داشته باشند به این معنی است که پیشرفت های خوبی به زودی در زمینه شارژر های بیسیم صورت خواهد پذیرفت. در همین زمینه می توان به گوشی های اوپو Ace 2 و هوآوی پی 40 پرو پلاس  اشاره کرد که از شارژ بیسیم 40 وات پشتیبانی می کنند. همچنین با وجود اینکه اوپو از پد شارژ بیسیم 65 واتی خود رونمایی کرد اما هنوز گوشی موبایل با پشتیبانی از این قابلیت معرفی نشده است. در هر صورت شارژر های بیسیم ایراداتی نیز داشته که باید دید شرکت های تولید کننده چطور از پس رفع این ایرادات برخواهند آمد.

سل جدید گوشی های هوشمند با قابلیت شارژ سریع و استفاده از شارژر های بیسیم

استفاده از شارژر بیسیم برای گوشی چه ایراداتی دارد؟

یکی از این عمده مشکلات گرمای زیادی است که انواع شارژر گوشی موبایل مخصوصا شارژر های بیسیم تولید می کنند. در همین میان اوپو درباره شارژر 125 واتی که قرار است تولید کند اعلام کرده است باتری موبایل بعد از 800 بار شارژ کامل باتری توسط شارژر بیسیم 125 واتی، ظرفیتش به میزان 80 درصد روز اول میرسد. این رقم برای شارژر 65 واتی اوپو برابر با 90 درصد می باشد. بنابراین شرکت های تولید کننده گوشی موبایل و شارژر باید این نکته را هم در نظر داشته باشند که استفاده از شارژر های بیسیم ضرر کمتری را متوجه گوشی های موبایل کند. سوال دیگری که پرسیده می شود این است که شارژر های بیسیم علاوه بر گوشی های تلفن همراه قابلیت شارژ گجت های دیگری را نیز دارند یا خیر؟ شارژر 65 واتی اوپو قابلیت شارژ دیگر گجت ها را به صورت پیش فرض با 5 یا 10 وات سرعت فراهم می آورد.

ایرادات استفاده از شارژر وایرلس برای گوشی

شارژر بیسیم اپل یا همان ایرپاور در پروژه ای که سه سال قبل آغاز شده بود، قرار بود به صورت عمده ساخته و وارد بازار شود. ایرپاور اپل قرار بود قابلیت شارژ سه گجت این برند را به طور همزمان داشته باشد که در نهایت اپل پس از اینکه نتوانست مشکلات مربوط به این دیوایس را حل کند به ظاهر پروژه را کنار گذاشت. اما در اخباری که چند هفته پیش به گوش رسید گویا اپل قصد دارد مجددا روی اپرپاور و شارژر بیسیم خود کار کند. در رویدادی که چندی پیش سامسونگ هم برگزار کرد یک شارژر بیسیم شبیه طرحی که اپل قبلا ارائه داده بود معرفی شد. شارژر بیسیم سامسونگ نیز قرار است قابلیت شارژ همزمان دو گجت دیگر را در کنار گوشی موبایل داشته باشد. تاریخ رونمایی این محصول سامسونگ نیز اعلام نشده اما پیش بینی می شود در سال 2021 این اتفاق بیفتد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمیدونم چطوری همه شرکت های گوشی سازی یهو با هم یه تغییری ایجاد میکنن که تقریبا مشابه هم هستند تقریبا تغییرا، مثلا ایفون بجای یدونه دوربین 5 تا میزاره سامسونگ هم دو روز بعد به همین منوال میره، شارژر بدون سیم میذاره سامسونگ هم دقیقا همینطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا