موبایل

ایلان ماسک طرح تیک رنگی توییتر را ارائه داد

مدت زیادی نمیگذرد که ایلان ماسک با دادن تیک تأیید به کاربران توییتر باعث «قدرت دادن» به آن ها شده است. اما این مسئله باعث شد تا هرج و مرج زیادی در فضای توییتر درست شود. به این صورت که کاربران عادی نیز با نام های کاربری مشابه حساب های کاربری تأیید شده باعث سردرگمی شده بودند. اما ایلان ماسک حالا اعلام کرده است که قرار است تیک تأیید رنگی را به توییتر اضافه کند.

تیک رنگی برای کاربران توییتر

مالک توییتر گفت که با این طرح جدید، شرکت ها تیک طلایی و مقامات دولتی تیک خاکستری دریافت میکنند. این تیک خاکستری احتمالاً بسیار شبیه حالت «رسمی» بالای توییت های کاربران سیاسی است که همین الان هم برخی حساب های کاربری برجسته دارند. تیک آبی اما قرار است هم برای افراد مشهور و هم کاربران عادی باشد. یعنی این تیک آبی برای حساب های تأیید شده قبلی و افرادی که طرح هشت دلاری در ماه را خریداری میکنند، استفاده میشود.

تیک رنگی برای کاربران توییتر
تیک رنگی برای کاربران توییتر

در اوایل این ماه، ماسک برنامه اصلاح شده توییتر آبی را متوقف کرد و گفت که در ۲۹ نوامبر از سر گرفته میشود. با این حال، مدیر عامل تسلا این طرح را تا زمانی که «جعل هویت زیاد» متوقف شود، به تأخیر انداخت. قابل ذکر است که این اولین باری است که ایلان ماسک طرح تیک های رنگی را پیش میکشد و از آن صحبت میکند.

تیک آبی توییتر
تیک آبی توییتر

لوگوی دوم برای برخی از کاربران توییتر

ماسک همچنین توضیح داد که اگر افراد بخشی از یک سازمان خاص باشند، میتوانند لوگوی دومی در ابعاد کوچکتر نیز داشته باشند. البته برای این کار اول سازمان باید تأیید کند که این فرد نماینده آن ها است یا خیر یا باید فرد مورد نظر به نحوی کارکردن با آن سازمان را ثابت کند. وی افزود که تصمیم به اعمال تیک آبی برای همه حساب های کاربری یک چیز ثابت در توییتر خواهد بود که اثبات شود که شهرت یک موضوع ذهنی بیشتر نیست.

لوگوی دوم برای برخی از کاربران توییتر
لوگوی دوم برای برخی از کاربران توییتر

ماسک اضافه کرد که این شرکت قصد دارد تا قبل از شروع به کار سیستم تأیید جدید، تمام تأییدیه ها را به صورت دستی تأیید کند. مشخص نیست منظور ماسک از این حرف چیست. باید به این نکته نیز اشاره کرد که کاهش قابل توجه نیروی کار توییتر باعث شده است که جعل هویت در توییتر به مقدار زیادی افزایش پیدا کند و همین باعث شود که تأیید هر اکانت زمان بیشتری ببرد.

تایید اکانت در توییتر
تایید اکانت در توییتر

طرح راستی آزمایی توییتر

او مشخص نکرده است که این طرح راستی آزمایی جدید همزمان با راه اندازی مجدد توییتر آبی انجام میشود یا خیر. این احتمال وجود دارد که راه اندازی مجدد این راستی آزمایی برای حساب های تأیید شده، شرکت ها و مقامات دولتی و مشترکینی که پول پرداخت نکرده باشند، موجود باشد.

وقتی توییتر بلو دوباره راه اندازی شد، توییتر یک گام به سمت جلوگیری از حساب های جعلی بیشتر برداشت. هفته گذشته این شرکت شرایط گرفتن تیک آبی را تغییر داد. به این صورت که ۹۰ روز باید از تاریخ ایجاد حساب کاربری بگذرد تا شخص بتواند تیک آبی خریداری کند. علاوه بر این بعضی شروع به جعل هویت برندها، ورزشکاران و افراد مشهور کردند که این موضوع باعث شد توییتر بلافاصله تغییری در پروژه خود بدهد تا از هرج و مرج بیشتر جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا