Connect with us

عرضه مک بوک با تراشه M2 در پاییز

منتشر شده

در

تراشه M2 مک بوک پرو

به گفته مارک گورمن روزنامه نگار بلومبرگ اپل درحال برنامه ریزی برای به روزرسانی مدل های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی در چند ماه آینده است. مدل های جدید مک بوک پرو در کنار تراشه های جدید Apple M2 Pro و M2 Max عرضه می شوند که انتظار می رود نسخه های قدرتمندتری از Apple M2 باشند که در داخل مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو 13 اینچی قرار دارند. پس از عرضه M2 MacBook Pro و MacBook Air انتظار می رود اپل همچنان چند مک بوک M2 را در سال های 2022 و 2023 عرضه کند. مارک گورمن گفته است اپل قصد دارد تا M2 Pro و M2 Max MacBook Pro جدید را در اوایل پاییز امسال عرضه کند.

مک بوک پرو با تراشه M2 در پاییز عرضه می شود

در مورد قابلیت های شایعه شده M2 Pro و M2 Max صحبت های زیادی نشده است، به گفته روزنامه نگار بلومبرگ اپل به عملکرد گرافیکی سطح بالا ادامه خواهد داد و تمرکز خود را بیشتر برروی بخش گرافیکی قرار داده است. گورمن در ادامه گفته است مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی با پردازنده های توانمندتر M2 در حال حاضر در دست ساخت هستند و اضافه کرد طراحی کلی و ویژگی های دستگاه ها احتمالاً یکسان می مانند زیرا اپل به تازگی این دستگاه را با طراحی مجدد پورت های بیشتر، شارژر Mag Safe، نمایشگر بهتر و وب کم بهبود یافته اصلاح کرده است. انتظار می رود مدل های 14 و 16 اینچی جدید دارای تراشه های جدید باشند پرازنده های M2 Pro و M2 Max که تکرار تراشه های M1 Pro و M1 Max در سال گذشته هستند.

عرضه مک بوک پرو با چیپ M2

عرضه مک بوک پرو با چیپ M2

معیارهای تراشه M2 در مک بوک پرو نشان داده می شود که عملکر تک هسته ای آن حدود 11.56 درصد سریع تر از تراشه M1 است در حالی که عملکرد چند هسته ای حدود 19.45 درصد افزایش یافته است. تراشته M1 همچنین شامل برخی از ویژگی هایی است که فقط در پردازنده های سطح بالاتر خانواده M1 وجود داشت مانند افزایش عملکرد در رمزگذاری و رمزگشایی ویدیوی 4K و پشتیبانی از حافظه سریع تر LP5.

در این مورد روزنامه نگار بلومبرگ معتقد است که مک های M2 Pro و M2 Max برروی بخش گرافیکی تمرکز خواهند کرد که می تواند برای کاربران حرفه ای که نیاز به انجام کارهایی مانند ویرایش ویدئو، کدنویسی و موارد دیگر دارند عالی باشد.

مک بوک با تراشه M2

مک بوک با تراشه M2

مشکل گرما در مک بوک ایر با پردازنده M2

مک بوک پرو و مک بوک ایر جدید که تراشه M2 را معرفی کردند قبلاً با مشکلات زیادی رو به رو بودند. اپل به اندازه کافی بر خنک کنندگی این دستگاه ها تأکید نکرده است و در نتیجه برخی از منتقدان به این موضوع اشاره کردند که مک بوک ایر M2 دارای مشکل گرما است.

احتمالاً باید مدتی دیگر منتظر بمانیم تا تأییدیه رسمی اپل در این زمینه را بشنویم اما هیچ یک از اینها خیلی تعجب آور نیست. باتوجه به اینکه اپل M2 اکنون در جهان عرضه می شود احتمالاً در سال آینده شاهد نسخه های قدرتمندتری از آن خواهیم بود البته تا زمانی که این دستگاه ها به بازار راه پیدا کنند زمان زیادی باقی مانده است.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار