قطعات کامپیوتر

عرضه کارت گرافیک ای ام دی Radeon RX 560 XT در بازار چین

زمانی که کارت گرافیک های سری ATI Radeon باعث رونق بازار قطعات کامپیوتر شدند، پسوند XT به مدل بعضی از کارت گرافیک های جدید مانند Radeon HD 2900 XT اضافه شد که به معنی نسخه ارتقاء یافته و قدرتمندتر از سری اول بشمار می رفت.

کمپانی ای ام دی جزء آن دسته از تولیدکنندگان کارت گرافیک است که فعالت زیادی در تولید این قطعه ندارد به طوری که سالانه تعداد کمی از کارت گرافیک های خود را روانه بازار قطعات کامپیوتر می نماید، رونمایی کارت گرافیک های سری Polaris و Vega نیز در سال 2016 انجام شد به همین دلیل فعالیت کم این شرکت سبب شد نتواند رشد و فروش خوبی در بازار آی تی داشته باشد.

کارت گرافیک ای ام دی radeon rx 560 xt رونمایی شد

کارت گرافیک های قدرتمند Radeon VI و Vega 64 به عنوان پرچمداران AMD به بازار آی تی عرضه شدند اما تعداد محدود Radeon VI سبب شد شرکت ای ام دی مدت زمان کمی در بین رقبا فعالیت داشته باشد. به هر حال فعالیت کم و ارائه ندادن کارت گرافیک های بروز و جدید توسط انویدیا، باعث شد 81 درصد از بازار کارت گرافیک ها، در اختیار کمپانی انویدیا قرار بگیرد.

معرفی جدیدترین کارت گرافیک ای ام دی :

هم اکنون کمپانی AMD به بازار قطعات کامپیپوتر برگشته و جدیدترین کارت گرافیک خود را با نام Radeon RX 560 XT به علاقمندان معرفی کرده است، این کارت VGA بر پایه سیلیکون Polaris 20 و یا Polaris 30 تولید می شود، اما شرکت ای ام دی 28 واحد از 36 واحد NGCU این سیلیکون را فعال خواهد کرد، از نظر کارایی نیز Radeon RX 560 XT شبیه به کارت گرافیک های RX 560 و RX 5700 می باشد.

معرفی کارت گرافیک ای ام دی radeon rx 560 xt

کارت گرافیک ای ام دی Radeon RX 560 XT به 4 گیگابایت حافظه گرافیکی مجهز شده و پهنای باند نهایی آن نیز برابر با 211.2 گیگابایت در ثانیه می باشد؛ همچنین نسخه های رفرنس کارت گرافیک Radeon RX 560 XT در اختیار سازندگان کارت گرافیک قرار گرفته است تا بر اساس آن نمونه های سفارشی خود را معرفی نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا