Connect with us

علت انتقال کند دیتا در اپل واچ مشخص شد

منتشر شده

در

اتصالات اپل واچ

ساعت های هوشمند اپل که تا به امروز در سری های مختلف، با ویژگی های متعدد و کاربردی سال هاست که روانه بازار شده اند از طریق بلوتوث به گوشی های موبایل متصل می شوند. اپل واچ ها پس از اتصال به گوشی موبایل این امکان را به شما می دهند که نوتیفیکیشن ها را بررسی کنید، به موسیقی گوش بدهید و یا فایل های مختلف روی گوشی موبایلتان را بررسی نمایید. فرآیند انتقال اطلاعات از گوشی موبایل به اپل واچ با سرعت کمی انجام می شود و همواره کاربران به دنبال چرایی این موضوع هستند. در واقع فرآیند کند انتقال داده در اپل واچ یک دلیل و یک راه حل مشخص دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

سرعت انتقال دیتا از طریق بلوتوث در اپل واچ

گوشی آیفون و اپل واچ هر دو برای برقراری ارتباط از بلوتوث و Wi-Fi استفاده می کنند. اما شبکه اصلی انتقال میان این دو دستگاه صرفا از طریق بلوتوث می باشد که معمولا پهنای باند کمی برای انتقال داده دارد، به عنوان مثال بلوتوث نسخه 5 که در اپل واچ سری 4، سری 5، سری 6 و سری 7 پشتیبانی می شود دارای حداکثر سرعت انتقال داده 2 مگابیت بر ثانیه می باشد. بلوتوث نسخه 4 که در اپل واچ سری 3 و نسخه های پیش از آن پشتیبانی می شدند دارای حداکثر سرعت انتقال دیتا 1 مگابیت بر ثانیه هستند. بنابراین به طور کلی نمیتوان توقع انتقال داده با سرعت بسیار بالا را در این گجت هوشمند داشت.

شاید برای مواردی مانند iMessages یا آلارم های کوتاه که سنگین نیستند مشکلی وجود نداشته باشد، اما برای فایل های بزرگتر مانند پادکست ها، کتاب های صوتی و غیره بلوتوثی با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه بسیار کند عمل خواهد کرد و انتقال یک فایل 100 مگابایتی حدود 7 دقیقه طول خواهد کشید. همچنین فایل های به روز رسانی نرم افزار که حجم آن ها بیش از یک گیگابایت است ممکن است ساعت ها طول بکشد.

سرعت وای فای برای انتقال داده در Apple Watch

خبر خوب این است که اپل امکان آپلود برنامه های مختلف در اپل واچ توسط وای فای را نیز برای کاربران فراهم آورده است. شبکه های Wi-Fi که از سرعت انتقال داده بالاتری نسبت به بلوتوث برخوردار هستند می توانند کار انتقال داده را نیز انجام بدهند، البته همه چیز به مودم شما و سرعتی که پشتیبانی می کند بستگی دارد. تمامی ساعت های هوشمند اپل از پروتکل 802.11n پشتیبانی می کنند که دارای حداکثر سرعت انتقال داده 150 مگابیت بر ثانیه هستند. بنابراین حتا اگر از مودم یا روتر فاصله داشته باشید باز هم سرعت دریافتی شما برای انتقال داده بیشتر از 2 مگابیت در ثانیه بلوتوث می باشد.

قابلیت اتصال به وای فای در اپل واچ ها

قابلیت اتصال به وای فای در اپل واچ ها

البته برای این که از وای فای برای انتقال داده در اپل واچ استفاده نمایید می بایست که بلوتوث را از قسمت تنظیمات گوشی موبایل خود خاموش کنید، با این کار همه ی دستگاه هایی که از طریق بلوتوث به گوشی موبایل شما وصل شده اند قطع خواهند شد و در نتیجه اپل واچ شما به شبکه بی سیم وای فای یا روتر متصل خواهد شد، حالا می توانید در صورت نیاز به آپدیت کردن نرم افزار های اپل واچ به وای فای متصل شوید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار