Connect with us

عکس برداری گوگل استریت ویو

منتشر شده

در

تصویربرداری گوگل استریت ویو

شاید نام Street View شنیده باشید اما View Sheep را چطور؟ همانطور که به نظر می رسد تابحال نه آن را دیده اید و نه از آن شنیده اید. گوسفندان به گوگل کمک کرده اند تا از مناظر و خیابان ها عکس و فیلم برداری کنند. این کار فقط یکی از روش های غیر منتظره ای است که گوگل تصاویر را به مجموعه نمای خود اضافه کرده است. از آن جایی که ما نمی توانیم به مکان های دور و سخت با هیچ وسیله ای سفر کنیم گوگل با ایجاد خلاقیت هایی برای ما تصاویر و فیلم ها را جمع آوردی کرده است تا ما بتوانیم در خانه از دور افتاده ترین نقاط جهان دیدن کنیم. در این مقاله شما را با 13 تا از خلاقانه ترین روش هایی که تصاویر نمای خیابان را که گوگل جمع آوری می کند آشنا خواهیم کرد.

1- تصویر برداری خیابان ها با Trike Google

یکی از مهندسان مکانیک ارشد گوگل یک کابین پدی را مشاهده کرد و سوار آن شد. او با الهام گرفتن از آن بعد از مدتی Google Trike ساخت. Street View Trike به گوگل اجازه داد مکان هایی را که قبلاً برای ناوگان اتومبیل ها در دسترس بودند را نقشه برداری کند و اولین نسخه خود را در زمینه تصاویر خارج از جاده در کالیفرنیا جمع آوری کند. پدیکاب نوعی وسیله نقلیه با پدال انسانی می باشد که برای حمل و نقل افراد به صورت کرایه ای استفاده می شود این وسیله حمل و نقل بیشتر در کشور هند استفاده می شود.

تصویر برداری خیابان ها با Trike Google

تصویر برداری خیابان ها با Trike Google

2- تصویر برداری گوگل با قایق

شما نمی توانید بزرگ ترین رودخانه جهان را به راحتی طی کنید. راه حل گوگل این بود که Trike Street View را روی یک قایق قرار دهد و ببیند چه اتفاقی می افتد. شرکت گوگل با جمع آوری تصاویری از رودخانه ریونگرو و یک مسیر جنگلی آمازون تصویر برداری عظیمی را انجام داد.

تصویر برداری گوگل با قایق

تصویر برداری گوگل با قایق

3- سفر به اعماق دریاها با Snorkelers گوگل

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید در خیابان به زیر آب ها سفر کنید؟ گوگل این کار را کرده است. 71 درصد از سطح زمین را اقیانوس ها پوشش می دهند و تنها 5 درصد آن مورد کاوش قرار گرفته است. با گذشت سال ها گوگل با Snorkelers و غواصان همکاری کرده است تا تصاویر زیر آب را به Street View بیاورد. در مجموعه Google Earth می توانید با کشتی ها در صخره ها و باغ های مرجانی در سراسر جهان شنا کنید.

سفر به اعماق دریاها با Snorkelers گوگل

سفر به اعماق دریاها با Snorkelers گوگل

4- تصویر برداری گوگل با Snowmobile

یکی دیگر از اهداف نمای خیابان گوگل این بود که از دامنه های اسکی در ونکوور در سطج جهانی در زمان المپیک زمستانی 2010 تصویر برداری کند، پس از سفارشی کردن یک اتومبیل برفی با اتصال یک دوربین مجهز به قطب، به دامنه ها سفر کرد.

تصویر برداری گوگل با Snowmobile

تصویر برداری گوگل با Snowmobile

5- نمای خیابان با Google Backpack

حتی با وجود مسیرهای چرخشی و برفی همچنان دیدن مکان ها و نقاط دیدنی که نمی توانیم به آن ها دسترسی پیدا کنیم وجود دارد. این جایی است که Street View Trekker وارد شد. این ویژگی در ابتدا سال 2012 معرفی شد و اولین Trekker دارای یک سیستم دوربین 360 درجه ای بود که بر روی یک کوله پشتی نصب شده بود. این امر به پوشنده ها اجازه می داد تا تصاویر را با پای پیاده جمع آوری کنند. در سال 2018 این دستگاه با دوربین های 140 مگاپیکسلی و سنسورهای لیزر به روز شد که می تواند به سرعت یک نقشه دیجیتالی منطقه ای ایجاد کند.

نمای خیابان با Google Backpack

نمای خیابان با Google Backpack

6- تصویر برداری گوگل با شتر

بله شما آن را درست خواندید. گوگل برای به تصویر کشیدن زیبایی صحرای لیوا از یک شتر عربی استفاده کرده است. ارتفاع صحرای شنی لیوا 131 فوت می رسد. استفاده از شتر برای این منطقه به گوگل این امکان را می دهد تا تصاویر بسیار خوبی را جمع آوری کند. Valentina Frassi کارمند گوگل که در آن زمان برخی از پروژه ها را برای مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا را رهبری می کرد گفت «من قبلاً به صحرا نرفته بودم اگر چه حیوانات را دوست دارم اما آنقدر خوشانس نبود در کنار شترها باشم.» سفر با حمل و نقل غیرمتعارفی مثل شتر اتفاقی نیست که هرروز آن را تجربه کنیم.

تصویر برداری گوگل با شتر

تصویر برداری گوگل با شتر

7- تصویر برداری گوگل با گوسفندان

جزایر فارو یک مجمع الجزایر در وسط اقیانوس اطلس شمالی هستند که فقط 50 هزار نفر جمعیت دارد. تعداد گوسفندان این جزیره از تعداد ساکنان آن بیشتر است و به خاطر آن نیز شهرت دارد. در سال 2016 تعدادی از این گوسفندان مجهز به دوربین های خورشید برای جمع آوری تصاویر منظره خیابان و مستند سازی جزایر محلی شدند.

تصویر برداری گوگل با گوسفندان

تصویر برداری گوگل با گوسفندان

8- تصویر برداری گوگل با کمک فضانوردان

تیم گوگل با فضانورد فرانسوی توماس پسکی همکاری کرد تا تور ایستگاه فضایی بین المللی را ارائه دهد، به دلیل محدودیت های کار در فضا توماس نمی توانست فقط از تجهیزات معمولی استفاده کند. تیم گوگل با ناسا در مرکز فضایی جانسون در مرکز پرواز هیوستون، مارشال هانتسویل و آلاباما همکاری کرد تا یک دوربین با قابلیت تأمل در فضای بدون گرانش را طراحی کند که از دوربین ها و تجهیزات DSLR استفاده می کرد. سپس توماس تصاویر را به زمین فرستاد و در آخر تصاویر را به یکدیگر چسبانده شدند تا تصاویر پانوراما 360 درجه ایجاد شود.

تصویر برداری گوگل با کمک فضانوردان

تصویر برداری گوگل با کمک فضانوردان

9- تصویر برداری گوگل توسط ATV

جزیره Devon در قطب شمال کانادا با داشتن زمین خشک و آب و هوای قطبی یک مکان مهم برای محققان و دانشمندان است زیرا محیط آن بسیار شبیه به فضای موجود در مریخ است که می توانیم بدون ترک زمین به آن جا سفر کنیم. گوگول در سال 2019 با دکتر پاسکال لی رئیس مؤسسه مریخ و مدیر پروژه Haughton Mars همکاری کرد تا در مورد ATV (all-terrain vehicle) های «مریخ روی زمین» تصاویر دریافت کنیم درست مانند سفر به مریخ. این تیم وظایف خود را از جمله کاوش های پیشرو، بسته بندی وسایل، پخت و پز، کنترل و نگهداری ATV و جمع آوری تصاویر واگذار کرد.

تصویر برداری گوگل توسط ATV

تصویر برداری گوگل توسط ATV

10- تصویر برداری گوگل با کمک قایق های مسطح

شرکت گوگل با مشارکت با مؤسسه فدرال تنوع زیستی در برزیل (ICMBio) دوربین نمای خیابانی روی یک قایق نصب کرد. این شرکت در برزیل به جزیره ای حلقه ای شکل سفری انجام داد که فقط برای خدمه با مجوز نیروی دریایی برزیل قابل دسترسی بود. به گفته Tom Nora کارمند گوگل، که تیم جمع آوری را رهبری می کرد (قایق راه حل خوبی برای یکی از بزرگ ترین چالش های تیم بود) در ادامه تام می گوید (به دلیل تغییرات جزر و مدی ما مجبور شدیم در جزیره مرجانی بمانیم که جزیره ای بدون آب قابل آشامیدنی است و همین طور برق جزیره که به وسیله یک نیروگاه خورشیدی محلی تأمین می شد کار می کرد که آن نیروگاه از کار افتاده بود و سه نفری هم که در جزیره زندگی می کردند نمی دانستند که نیروگاه خورشیدی را چه گونه تعمیر کنند و از آن جایی که من یک مهندس برق بودم توانستم آن را برای آن ها تعمیر کنم.

تصویر برداری گوگل با کمک قایق های مسطح

تصویر برداری گوگل با کمک قایق های مسطح

11- تصویر برداری از موزه ها با Google Trolley

گوگل با هدف قرار دادن تحسین برانگیزرتین موزه های جهان به نقشه ها واگن برقی Street View را برای دوستداران هنر ایجاد کرده است. از آنجایی که نمی توانیم ماشین View را در داخل خانه ها ببریم به همین علت این شرکت وسیله چهار چرخی را طراحی کرده که به یک دوربین پانوراما مجهز است و دارای چرخش360 درجه می باشد و می توانید موزه ها و امکان دیدنی رو با تمام جهت ها مشاهده کنید.

تصویر برداری از موزه ها با Google Trolley

تصویر برداری از موزه ها با Google Trolley

12- تصویر برداری گوگل با Rappel

بعضی اوقات بهترین عکس ها به کارهای اضافی نیاز دارند مانند زمانی که Matthew Davison نیوزیلندی هنگام عکاسی از یک خیابان با یک آتشفشان فعال رو به رو شد. متیو به همراه تیمی از کاشفان بیش از 1300 پا را به سمت دهانه مارمه در جزیره اقیانوس آرام جنوبی سفر کردند. متیو می گوید وقتی این ایده به ذهنم رسید همکارانم فکر می کردند که این یک شوخی است. وقتی آتشفشان ها برای مردم تأثیری ندارند اما می تواند برای تماشا زیبایی داشته باشند. عکس گرفتن از چنین پدیده ای نادر و قادر به اشتراک گذاشتن آن با جهان یک امتیاز بزرگ بود. متیو می گوید که این کار مسئولیت بزرگی داشت و برای حفظ جان تیم مجبور شدیم از لباس های مخصوص استفاده کنیم تا خودمان را در برابر گرمای بیش از اندازه محافظت کنیم.

تصویر برداری گوگل با Rappel

تصویر برداری گوگل با Rappel

13- تصویر برداری گوگل با Model Train

ما به جای بسیار دور سفر کردیم. منطقه ای در آلمان به نام سرزمین عجایب مینیاتوری که چالش جدیدی را برای ما به وجود آورد. این جذابه دارای بیش از 42 هزار فوت مسیر است. تیم گوگل با همکاری یک شرکت فناوری داده توانست وسیله ی نقلیه ای بسازد تا روی ریل قطار و خیابان های شهر مینیاتوری حرکت کند.

تصویر برداری گوگل با Model Train

تصویر برداری گوگل با Model Train

پروژه نمای خیابان گوگل به شما این امکان را می دهد تا جشن های پر سر و صدای را مشاهده کنید و موزه هایی که تا به حال کشف نشده اند را پیدا کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار