قطعات کامپیوتر

قبل از اپل کدام شرکت صاحب برند بیتس بود؟

آیا می دانستید که پیش از اپل، برند بیتس متعلق به کمپانی اچ تی سی بوده است؟ در دنیای رقابت بین برند های معروف، یک اشتباه کوچک می تواند منجر به حذف شود. علاوه بر آن کوچک شمردن یا جدی نگرفتن رقبا هم می تواند برای همیشه شما را از رقابت عقب بیندازد. شاید ساده ترین توجیه برای اچ تی سی و محصولاتش این بود که بعد از قدرت گرفتن، رقبای جدید خود را جدی نگرفت. اچ تی سی که از اولین تولید کنندگان قدرتمند گوشی هوشمند و گجت های مختلف بود، حالا سهم کوچکی از این بازار بزرگ را دارد. حتی برند Beats و هدفون های معروف و با کیفیت آن که هنوز هم در میان هدست ها حرف اول را می زنند تا همین چند سال پیش متعلق به HTC بوده است.

لیست قیمت هدفون و هدست

لیست قیمت هدست و هدفون

گوشی موبایل HTC و استفاده از تکنولوژی بیتس

از سال 2018 شرکت اچ تی سی عملا هیچ گوشی موبایل پرچمداری را به بازار روانه نکرد. این در حالی است که این شرکت پیش تر تولید کننده تعداد زیادی از گوشی های هوشمندی بود که کیفیت در آنها حرف اول را میزد. یکی از این نکات که در کیفیت محصولات اچ تی سی شکی برای کاربران باقی نمیگذاشت توجه به کیفیت صورتی محصولاتش بود. شاید همین دلیل باعث شده بود که این شرکت در ابتدا میزان بالایی از سهام شرکت Dr. Dre که طراح و تولید کننده هدفون و هدست برند بیتس بود را بخرد. بعد از آن اچ تی سی توانست با افزایش میزان سهامش امتیاز استفاده از محصولات تولید شده بیتس را زا آن خود کند و از آن در تولید گوشی موبایل اچ تی سی استفاده کند، هرچند بیتس در تولیدات خود آزادی داشت. گوشی موبایل HTC Desire در سال 2010 از چنان کیفیت بالایی صورتی برخوردار بود که با توجه به قیمت بالایی هم که داشت طرفداران زیادی را از آن خود کرد. اسپیکر تعبیه شده در این مدل در بالای گوشی قرار داشت و اگر از هر جهت آن را در دست می گرفتید کیفیت صدای آن تغییری نمی کرد و روی اسپیکر پوشیده نمی شد. همچنین اچ تی سی اولین بار صدای فراگیر دیجیتال و صدای Dolby Mobile Audio را به اسمارت فون خود اضافه کرده بود که کاربران در هنگام استفاده از هندزفری کیفیت فوق العاده ای را تجربه می کردند.

گوشی های هوشمند اچ تی سی و استفاده از تکنولوژی بیتس

شرکت HTC صاحب قبلی برند Beats Audio

اچ تی سی در سال 2010 بیش از پنجاه درصد از سهام بیتس را خرید و امتیاز استفاده انحصاری از نرم افزارهای بیتس را در موبایل های تولید شده خود داشت.اولین موبایل اچ تی سی که از تکنولوژی بیتس استفاده می کرد مدل Sensation XE بود. این مدل در سال 2011 و به همراه ایربادهای بیتس به بازار روانه شدند و به سیستم نرم افزاری صوتی بیتس مجهز بودند.اما کمی بعد از آن اچ تی سی متوجه شد این موضوع نتوانسته کاربران را به شگفتی بیاورد و عوامل مهم دیگری برای محبوبیت یک گوشی موبایل برای طرفداران وجود دارد. بدشانسی بعدی که برای اچ تی سی به وجود آمد این بود که از میزان محبوبیت هدفون های بیتس به طور کلی کاسته شد و دلیل عمده آن نیز قیمت بسیار بالای محصولات تولیدی این کمپانی بود.

اچ تی سی صاحب قبلی برند بیتس آئودیو

کاملا مشخص است که بعد از ضرر مالی کمپانی Beats در فروش، اچ تی سی هم متحمل ضرر می شد و بنابراین تصمیم گرفت این شرکت 25 درصد از سهام متعلق به بیتس را در سال 2012 به فروش برساند. این در حالی بود که مدل جدید گوشی اچ تی سی یعنی One X با وجود کیفیت خوب یک گام رو به عقب برای اچ تی سی به شمار آمد و نتوانست مشتری ها را به رضایتی که می خواست برساند. در همین بازار گوشی آیفون کم کم به محبوبیت جهانی می رسید و سامسونگ هم داشت وارد عرصه اسمارت فون ها می شد و گوشی موبایل سامسونگ به یک برند شناخته شده تبدیل می شد. در نهایت بعد از فراز و فرودهای فراوانی که اچ تی سی داشت در سال 2013 بیتس تصمیم گرفت بدون هیچ توضیحی باقی سهام خود را نیز از اچ تی سی بخرد و به همکاری اش با این شرکت پایان دهد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یادش بخیر یه زمانی بابام htc داشت ، الان دیگه از رده خارج شده و کسی استفاده نمیکنه ازش، بقول خود متن رقباش رو جدی نگرفت و پایین موند، شاید یهو دوباره مثل نوکیا حرکتی بزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا