Connect with us

معرفی اولین تلویزیون اولد شفاف دنیا Xiaomi Mi TV LUX

منتشر شده

در

معرفی تلویزیون شفاف شیائومی می تی وی لوکس

یکی از هیجان انگیز ترین خبرهای دنیای تکنولوژی در روزهای اخیر رونمایی شیائومی از تلویزیون جدید این کمپانی است که به عنوان اولین تلویزیون شفاف دنیا شناخته می شود. این تلویزیون که در رویدادی توسط شیائومی در کنار گوشی می 10 اولترا و ردمی کی 30 اولترا معرفی شد، به عنوان نخستین تلویزیون اولد شفاف دنیا معرفی شد. این تلویزیون که مانند یک پنجره شفاف است دارای یک پنل اولد بوده و هر چه در پشت آن وجود داشته باشد هم مشخص است. در هنگام تماشای این تلویزیون تصاویر در حالت شناور نشان داده می شوند.

مشخصات تلویزیون شفاف شیائومی می تی وی لوکس

لیست قیمت تلویزیون شیائومی

مشخصات تلویزیون شفاف شیائومی

طراحی بی نظیر تلویزیون شیائومی به نحوی است که یک پنل نمایشگر با ضخامت 5.7 میلی متری بر روی یک پایه گرد قرار دارد و امکان نصب آن بر روی دیوار وجود ندارد. رابط کاربری این تلویزیون از نوع نسخه سفارشی شیائومی MIUI است و به نحوی طراحی شده است که بتواند از حداکثر مزایای این تلویزیون استفاده کند. همچنین یک حالت نمایشگر وجود دارد که حتی اگر تلویزیون خاموش هم باشد یک نوشته و عکس را به نمایش می گذارد و حالت همیشه روشن این تلویزیون محسوب می شود. در واقع قسمت اصلی سخت افزاری این تلویزیون پردازنده Media Tek 9650 است و از پردازشگر Xiaomi AI Master Smart Engine پشتیبانی می کند. این پردازشگر بیشتر از 20 الگوریتم بهینه سازی اختصاصی دارد که موجب افزایش کیفیت تلویزیون ارائه می دهد. این تلویزیون مجهز به سیستم صوتی AI Master for Audio است که با شناسایی صدای در حال پخش می تواند یک حالت صوتی متناسب با آن را انتخاب کند. همچنین سیستم صوتی Mi TV LUX از حالت Dolby Atmos نیز پشتیبانی می کند. ورودی این دستگاه چندگانه بوده و شامل در گاه HDMI، در گاه USB، اپتیکال و شبکه می باشد.

کارکرد پنل تلویزیون شفاف شیائومی می تی وی لوکس

 

کارکرد پنل شفاف تلویزیون شیائومی Mi TV LUX

صفحه شفاف تلویزیون شیائومی می تی وی لوکس از سیستم ترنسپرنت ادیشن با ابعاد 55 اینچ استفاده می کند و در حال حاضر تنها در همین ابعاد به عرضه خواهد رسید. پنل این تلویزیون می تواند نسبت کنتراست 150.000:1 با خروجی رنگ 10بیت را پشتیبانی کند و پوشش رنگ 93 درصد DCI-P3 را ایجاد کند. نرخ رفرش این تلویزیون 120 هرتز است و این طور که شیائومی ادعا می کند نرخ پاسخگوی آن 1 میلی ثانیه است! هر چند فناوری تولید تلویزیون شفاف پیش تر هم توسط ال جی و پاناسونیک معرفی شده بود ولی هنوز به تولید انبوه نرسیده بود و در این میان شیائومی توانست از رقبای پرقدرت خود در تولید تلویزیون پیشی بگیرد. البته ناگفته نماند که شیائومی از پنل شفاف ساخت شرکت ال جی استفاده خواهد کرد. کارکرد تلویزیون شفاف شیائومی فرقی با تلویزیون ال سی دی و ال ای دی موجود در بازار ندارد اما طراحی متفاوت و طراحی زیبای ظاهری، آن را از باقی تولیدات این عرصه متفاوت می کند.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

2 دیدگاه

  1. محمد

    اکتبر 28, 2020 در 12:45 ب.ظ

    وقتی میخوای تلویزیون را بزاریش جلوی دیوار چه فایده ای داره؟

  2. مهدی ابراهیمی

    آگوست 17, 2020 در 5:24 ب.ظ

    واوو، خیلی خفنه تلوزیون شفاف، واقعا دمه شیائومی گرم، اولین تلویزیون شفاف Mi TV LUX هست و باید ببینیم کمپانی های دیگه چطوری میخوان رقابت کنن

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار