Connect with us

معرفی دانگل های ویندوزی و لینوکسی Compute Stick اینتل

منتشر شده

در

معرفی دانگل های ویندوزی و لینوکسی Compute Stick اینتل

اینتل در نمایشگاه CES 2015 یک کامپیوتر جیبی به نام اینتل کامپیوت استیک معرفی کرد؛ نسخه ویندوز 8.1 این کامپیوتر جیبی دارای رم ۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و نسخه لینوکسی آن دارای ۱ گیگ رم و حافظه داخلی ۸ گیگابایت است. اینتل دانگل کامپیوت استیک را به ترتیب با قیمت‌های ۱۴۹ دلار برای نسخه ویندوزی و ۱۱۰ دلار برای نسخه لینوکسی عرضه می‌کند.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

اینتل دانگل سخت‌افزاری مشابه کروم‌کست خود را با نام Compute Stick در جریان نمایشگاه CES 2015 در ماه ژانویه معرفی کرد. این دانگل سخت‌افزاری قابلیت اتصال به تلویزیون یا مانیتور را از طریق پورت HDMI دارد و می‌توان پس از اتصال، از آن به عنوان یک کامپیوتر استفاده کرد. هرچند محصولات مشابه دیگری نیز چون کروم‌کست، فایر تی‌وی استیک یا دانگل استریم روکو در بازار وجود دارند، اما هیچ‌یک چون کامپیوت استیک اینتل تجربه‌ی کار با یک سیستم مبتنی بر معماری x86 را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. کامپیوت استیک اینتل یک کامپیوتر x86 است که از این‌رو امکان اجرای ویندوز 8.1 و لینوکس را میسر کرده است.

معرفی دانگل های ویندوزی و لینوکسی Compute Stick اینتل

نسخه‌ی لینوکس به‌دلیل بهره‌گیری از مشخصات پایین‌تر، قیمت کمتری دارد. اینتل نسخه‌ی لینوکس را با برچسب قیمت ۱۱۰ دلاری روانه‌ی بازار خواهد کرد، در صورتی که نسخه‌ی ویندوز با قیمت ۱۴۹ دلار به فروش خواهد رسید. با توجه به اینکه قیمت نسخه‌ی لینوکس این محصول پایین‌‌تر بوده و خود سیستم‌عامل لینوکس نیز به‌دلیل انعطاف‌پذیری بیشتر، کاربردی‌تر است، احتمال موفقیت این محصولات مبتنی بر لینوکس بسیار بیشتر از نمونه‌های ویندوزی است. سایز این دانگل ۴.۱ در ۱.۵ در ۰.۵ اینچ است.

این دستگاه از پردازنده‌ی اتم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، درگاه mini USB، شبکه‌ی وای-فای، بلوتوث ۴ و درگاه HDMI بهره می‌برد. به گزارش سایت PCWorld توسط این دانگل می‌توان نرم‌ افزارهای مجموعه آفیس را اجرا کرده و به راحتی وب‌گردی را با آن تجربه کرد. با آزمایشاتی که توسط HotHardware انجام شده، این دانگل به خوبی قادر است ویدئوهای اچ‌دی را استریم کند. از آنجایی که دانگلاینتلقابلیت اجرای نسخه ۳۲ بیتی از ویندوز 8.1 را دارد، پس انتظار نمی‌رود نرم افزارهای ۶۴ بیتی را اجرا کند. اینتل اعلام کرده که حال می‌توان هر دو نسخه این دانگل را سفارش داد، نسخه ویندوزی این محصول روز هشتم ماه مِی و نسخه لینوکسی در روز سی‌ام ماه مِی عرضه خواهد شد.

2 دیدگاه

  1. مجتبی

    جولای 7, 2016 در 6:42 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید ممنون به خاطر اخبار خوبتون(اینتل در نمایشگاه CES 2015 یک کامپیوتر جیبی به نام اینتل کامپیوت استیک معرفی کرد؛ نسخه ویندوز 8.1 این کامپیوتر جیبی دارای رم ۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و نسخه لینوکسی آن دارای ۱ گیگ رم و حافظه داخلی ۸ گیگابایت است.) اما فقط این که هزینه اش خیلی زیاد است،کاش کمی هزینه را کمتر در نظر میگرفتند تا افراد بیشتری بتوانند خرید کنند با تشکر از آی تی بازار.

  2. مهدی

    جولای 5, 2016 در 5:26 ب.ظ

    با سلام
    معرفی دانگل های ویندوزی و لینوکسی Compute Stick اینتل: اینتل در نمایشگاه CES 2015 یک کامپیوتر جیبی به نام اینتل کامپیوت استیک معرفی کرد؛ نسخه ویندوز 8.1 این کامپیوتر جیبی دارای رم ۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و نسخه لینوکسی آن دارای ۱ گیگ رم و حافظه داخلی ۸ گیگابایت است. اینتل دانگل کامپیوت استیک را به ترتیب با قیمت‌های ۱۴۹ دلار برای نسخه ویندوزی و ۱۱۰ دلار برای نسخه لینوکسی عرضه می‌کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار