Connect with us

معرفی دو دوربین جدید ضد آب Canon با قابلیت فیلمبرداری 8K

منتشر شده

در

رونمایی کانن از دو مدل دوربین جدید ضدآب و ضبط ویدئو 8k

دوربین عکاسی و فیلمبرداری جدید کانن با نام Canon EOS R5 با سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۸K معرفی و رونمایی شد. کمپانی کانن به تازگی دو مدل جدید از دوربین های فول فریم خود با عنوان EOS R را معرفی کرد. این دو مدل جدید که با نام های Canon EOS R5 و Canon EOS R6 که از طرف کانن به عنوان مدل های جدید دوربین عکاسی و فیلمبرداری معرفی شده اند به زودی به بازار عرضه خواهند شد. در اغلب موارد  این دو دوربین مشابهات زیادی با هم دارند برای مثال هر دو مجهز به سیستم Dual Pixel CMOS AF II با پوشش ۱۰۰ درصدی از محدوده AF و ردیابی AF برای انسان و حیوانات بوده  و قادر به ردیابی AF چشم برای سگ و گربه و حتی پرندگان نیز می باشد. هر دو مدل قادر به ثبت تصویر با شاتر مکانیکی خود در محدوده عکس‌هایی با نرخ ۱۲ فریم بر ثانیه‌ای بوده  و ۲۰ فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی را نیز ثبت می کنند. هر دو به لرزشگیر داخلی ۵ محور مجهز هستند که با ترکیب لنزهای لرزشگیر اپتیکال RF می‌توانند تصحیح لرزش ۸ استوپی را فراهم کنند.

مشخصات فنی دوربین کانن ای او اس آر 5

لیست قیمت دوربین کانن

مشخصات فنی دوربین کانن Canon EOS R5

از بارزترین ویژگی های دوربین کانن ای او اس آر 5 این است که قادر به فیلمبرداری 8K می باشد. سنسور آن  فول فریم 45 مگاپیکسلی CMOS بوده و از پردازنده تصویر DIGIC X پشتیبانی می کند. این ویژگی به دوربین R5 کنن این امکان را می دهد که فیلم هایی با رزولوشن 8K و نرخ 29.97  فریم بر ثانیه با کیفیت های مختلف ضبط نماید. ویژگی دیگر آن این است که شما می توانید از یک رکوردر داخلی و بدون استفاده قطعی از رکوردر اکسترنال برای ضبط فیلم ها استفاده نمایید. این امکان برای شما فراهم شده تا اگر نیازی به فیلمبرداری با رزولوشن 8K ندارید با رزولوشن 4K و نرخ فریم 120 هم فیلم بگیرید. این دوربین قادر به فوکوس خودکار دوگانه تشخیص فاز نیز می باشد که در مدل های پیشتر کانن هم استفاده شده بود و اکنون در این مدل ارتقاء پیدا کرده است. دو کارت حافظه در کنار دوربین برای ضبط طولانی مدت هم تعبیه شده است. از دیگر خصوصیات این دوربین می توان به مجهز بودن آن به یک نمایشگر جدید و یک منظره یاب اشاره کرد. از اتصال دهنده های این دوربین نیز می توان به جک هدفون، میکروفون، سوکت جهت هماهنگی با فلاش، پورت میکرو HDMI و یک پورت USB-C 3.1 Gen 2 اشاره کرد. اتصال به وای فای و بلوتوث هم از طریق این دوربین امکان پذیر است. دوربین Canon EOS R5  یک باتری جدید به همراه دارد که ۱۵ درصد ظرفیت بیشتری را برای ضبط فیلم و عکس فراهم می‌کند. این دوربین ضد آب بوده و بدنه اصلی آن از آلیاژ منیزیم ساخته شده است. قیمت پایه آن 3899 دلار و با لنز کیت 4999 خواهد بود.

مشخصات فنی دوربین کانن ای او اس آر 6

 

مشخصات فنی دوربین کانن Canon EOS R6

با اینکه به نظر می رسد که این دوربین عکاسی کانن یک مدل بالاتر از دوربین قبلی باشد اما دوربین کانن ای او اس آر6  ارزانتر از مدل آر 5 بوده و طراحی و ویژگی های آنها در خیلی موارد مشابه هم هستند. از تفاوت های Canon EOS R6 با قادر Canon EOS R5 می توان به این نکته اشاره کرد که قادر به ضبط 8K نمی باشد. اما قادر به ضبط فیلم هایی با رزولوشن 4K و نرخ 59.94 فریم بر ثانیه و یا رزولوشن 1080p خواهد بود. نمایشگر و منظره یاب این مدل از مدل قبلی پایینتر بوده و نمایشگر آن 3 اینچ و منظره یاب الکترونیکی آن 0.5 اینچ از نوع OLED می باشد. این دوربین هم ضدآب بوده اما یک شاسی با آلیاژ منیزیم و بدنه پلاستیکی دارد. در باقی موارد ویژگی های این دو دوربین با یکدیگر یکسان است. قیمت این مدل 2499 دلار است و به همراه لنز آن 3599 دلار به فروش خواهد رسید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. نیلی

    جولای 15, 2020 در 4:08 ب.ظ

    این دوربین از لحاظ کیفیت با دوربین مدل آر 5 یکی هست و تفاوت چندانی نداره فقط تفاوتشون فیلمبرداریشون هست بنظرم کانن خواسته یه محصول فقط بده بیرون وگرنه نوآوری ای نداشته برای این دوربین کانن Canon EOS R6

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار