Connect with us

مفهوم لایوپیپر در دنیای ارز دیجیتال

منتشر شده

در

لایو پییر چیست و چه مفهومی در دنیای ارز دیجیتال دارد

ممکن است واژه لایوپییر را زیاد دیده باشید ولی با مفهوم آن آشنایی چندانی نداشته باشید. در این مطلب قصد داریم ببینیم لایوپییر چیست و چه مفاهیمی را در دنیای ارز دیجیتال در بر می گیرد. در یک تعریف ساده می توان گفت  لایوپییر یک سرویس غیر متمرکز و مبتنی بر اتریوم است. هدف آن ارائه خدمات پخش آنلاین ویدئو با کیفیت بالا و هزینه کم تر است. وظایف کدگذاری که نیازمند منابع زیاد است، میان کاربرانی که قدرت پردازش رایانه خود را به شبکه وام می ‌دهند، توزیع می ‌شود.

لایو پییر یک سرویس اختصاصی برای پخش آنلاین ویدیو است که برای با هدف بالا بردن کیفیت پخش ویدیوها و پایین آوردن هزینه ‌های آنها ایجاد شده است. این سرویس را گری استیل برای اولین بار ارائه داد تا با راه اندازی صندوق های جدید، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال تازه را به کاربران دنیای کریپتو کارنسی ارائه دهد.

لایو پییر چیست

لیست قیمت دستگاه ماینر

دریافت توکن در ازای لایوپییر

همانطور که گفته شد، Live peer یک سرویس غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است که به کمک استفاده از سیستم پردازشی افراد مختلف سعی در بالا بردن کیفیت ویدیوها و محتواهای اینچنینی دارد. بالا بردن کیفیت ویدیوها هزینه مالی و پردازشی زیادی دارد. از این رو کاربرانی که سیستم پردازشی خود را در اختیار شبکه لایوپییر قرار دهند در ازای آن، یک توکن مخصوص دریافت می‌ کنند. با این توصیفات می توان گفت لایوپیپر را نمی توان یک پلتفرم ویدیویی دانست که کاربران بتوانند با آن به صورت مستقیم تعامل داشته باشند. بلکه لایوپییر یک روش کاربردی برای سازندگان نرم‌ افزار است که با استفاده از آن می ‌توانند کدگذاری و تبدیل فرمت ویدیوها را به کسانی بسپرند که سیستم پردازشی خود را با شبکه به اشتراک گذاشته ‌اند. بستر امن اتریوم هم اعتبار آن را تضمین می کند.

افرادی که اقدام به شرکت در این برنامه می کنند برای تشویق به ادامه همکاری، یک توکن LPT  دریافت خواهند کرد. در این پلتفرم کسانی که ویدیوها را کدگذاری ‌کنند  ORCHESTRATORS نام گذاری می شوند و کسانی که برای تضمین نقدینگی، توکن ‌های خود را سرمایه ‌گذاری نمایند هم سپرده ‌گذار DELEGATORS نام دارند. اصطلاح دیگری که بر این افراد اطلاق می شود ماینر ویدئو است که همانطور که مشخص است ربطی به دستگاه ماینر و دیگر تجهیزات آن که برای دیگر ارزها مورد استفاده قرار می گرد، ندارد.

دریافت توکن در ازای لایوپییر

لایوپییر چگونه کار می کند؟

لایوپییر برای انجام درخواست ‌های کدگذاری از سوی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به  ORCHESTRATORS خود، یعنی کسانی که رایانه‌ های خود را به این شبکه افزوده ‌اند متکی است. این توسعه دهندگان منابع محاسباتی خود، یعنی قدرت پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را همراه با پهنای باند خود در ازای کارمزد پرداخت ‌شده به ‌شکل ارز دیجیتال در اختیار شبکه قرار می ‌دهند.

لایوپییر چگونه کار می کند

کاربرانی که برای برنامه ‌های ویدیویی خود از لایوپییر استفاده می‌کنند از ارزهایی مانند بیت کوین، بایننس کوین و دیگر انواع ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه نمی ‌توانند استفاده کنند و باید کارمزد خدمات لایوپییر را باید با توکن اختصاصی این سرویس یعنی LPT بپردازند. این افراد می ‌توانند با سرمایه‌ گذار توکن ‌هایی که دارند به سپرده ‌گذار تبدیل شوند و با دریافت کارمزد از لایو پییر سود زیادی به دست بیاورند.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار