قطعات کامپیوتر

پردازنده های آینده سامسونگ سریع تر و کم مصرف تر خواهند بود

با وجود دشواری پیشرفت در حوزه پردازنده ها، سامسونگ ادعا کرده است که سال آینده پردازنده هایی را تولید خواهد کرد که در کنار سرعت پردازش بالاتر، عمر باتری بیشتری نیز در اختیار کاربران قرار می دهند. به واسطه پیشرفت هایی که توسط قانون مور نشان داده شده، تراشه های الکترونیکی که ترانزیستور نامیده می شوند به طور مداوم در حال کوچک شدن هستند. روز دوشنبه، سامسونگ ادعا کرد که گام بعدی در مسیر قانون مور را طی کرده و اندازه یک ترانزیستور را از 7 نانومتر به 5 نانومتر کاهش داده است.

جدیدترین پردازنده سامسونگ با تکنولوژی جدید

این سایز کوچک تر به سامسونگ اجازه می دهد تا توانمندی های الکترونیکی بیشتری را به تراشه های خود بیفزاید. همچنین کاهش سایز به معنی 10 درصد افزایش سرعت و یا 20 درصد صرفه جویی در مصرف توان است. این پیشرفت، کمپانی سامسونگ پردازنده Exynos را برای گوشی موبایل های خود تولید می کند، و به شرکت Qualcomm و دیگر کمپانی های وابسته به صنعت Samsung Foundry در ساخت پردازنده ها کمک خواهد کرد.

رقبای سامسونگ در صنعت ساخت پردازنده :

سامسونگ یکی از بازماندگان صنعتی است که با چالش های فنی بسیاری روبرو می باشد؛ حرکت به سمت تکنولوژی های ساخت پردازنده جدید نیازمند افزایش هزینه ها روی تحقیقات و تجهیزات است. این حقیقت اقتصادی موجب شده که لیست سازنده های اصلی پردازنده ها به تنها سه کمپانی کاهش یابد: سامسونگ، اینتل و Taiwan Semiconductor Manufacturing Corp. (TSMC).

ویژگی پردازنده سامسونگ exynos

کمپانی اینتل پس از سال ها تلاش، اکنون تنها قادر به تولید تراشه ها با تکنولوژی 10 نانومتر است؛ اگرچه تکنولوژی آن قادر به فشرده سازی بیشتر ترانزیستورها می باشد؛ اما سامسونگ و TSMC در حال حاضر تراشه هایی با تکنولوژی 7 نانومتر تولید می‌ کنند؛ پروسه ساختی که در گوشی موبایل های پرچمدار همچون iPhone XS شرکت اپل و Galaxy S10 سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد.

پردازنده سامسونگ exynos مناسب موبایل

اوایل ماه جاری TSMC ادعا کرد که ساخت نمونه های اولیه تراشه های 5 نانومتری برای مشتریان را آغاز کرده است. طبق ادعای این شرکت، تراشه ها قادر به افزایش 15 درصدی سرعت در مقایسه با 10 درصد افزایش سرعت سامسونگ هستند؛ البته TSMC جزئیاتی از بهبود مصرف انرژی در مقایسه با 20 درصد بهبود سامسونگ ارائه نکرد. به علت آن که عملکرد سریع تر نیازمند مصرف انرژی بیشتر است، سازندگان تراشه باید در مورد اولویت خود برای بهبود تصمیم گیری کنند.

تکنولوژی جدید، هزینه های جدید :

اگرچه سازندگان پردازنده به پیشرفت تکنولوژی ساخت ادامه می دهند، مشتریان الزاما با همان سرعت حرکت نمی کنند. یک عامل تاثیرگذار این است که اگرچه توان و عملکرد می تواند بهتر شود، ممکن است هزینه ها بیشتر شود.

کمپانی سامسونگ بزرگ ترین تولید کنند پردازنده

مدیر اجرایی شرکت استارت آپی Flex Logix گفته است:

در گذشته شما مجبور بودید به سمت تکنولوژی ساخت پردازنده پیشرفته بروید، زیرا اگر عقب می ماندید قادر به رقابت نبودید. اما اکنون اگر شما به سمت تکنولوژی های پیشرفته مانند 7 نانومتر بروید، هزینه هر ترانزیستور کاهش زیادی نخواهد داشت.

لیست قیمت گوشی موبایل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا