Connect with us

پردازنده 10 نانومتری Ice Lake اینتل قدرتی تازه برای لپ تاپ ها

منتشر شده

در

پردازنده 10 نانومتری ice lake اینتل قدرتی تازه برای لپ تاپ ها

کمپانی اینتل پردازنده های 10 نانومتری خود را تحت عنوان سری جدید Ice Lake معرفی نمود. پردازنده های جدید سری Ice Lake اینتل به زودی در دسترس خریداران بازار قطعات کامپیوتر قرار خواهند گرفت؛ طبق معمول جدیدترین پردازنده های شرکت اینتل در ابتدا برای پلتفرم دسکتاپ عرضه می شوند و پس از مدت زمان مشخصی بر روی سایر پلتفرم ها نیز عرضه خواهند شد.

پردازنده 10 نانومتری ice lake اینتل

لیست قیمت پردازنده

پیش از معرفی و عرضه نسل دهم پردازنده های 10 نانومتری اینتل شایعات زیادی وجود داشت که پردازنده های این کمپانی در معرض مشکل جدی قرار گرفته اند، اما کنفرانس خبری که شرکت Intel در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 تایوان برگذار نمود، اعلام کرد که این سری از پردازنده ها بدون هیچ مشکلی به بازار های جهانی عرضه خواهند شد.

معرفی جدیدترین پردازنده اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 :

پردازنده نسل 10 اینتل مجموعه ای از تغییرات گسترده شامل پیشرفت های بزرگ معماری (که در واقع بزرگترین بروزرسانی از سال 2015 بود) را به همراه داشته است؛ البته اگر همه چیز خوب پیش برود، پردازنده های دسکتاپ 10 نانومتری اواخر امسال به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

نسل دهم پردازنده 10 نانومتری ice lake

نمونه اولیه پردازنده های 10 نانومتری شرکت اینتل طی دو سال تکمیل شد، اما 4 سال به طول انجامید تا نمونه کامل و آماده بهره برداری این پردازنده ها تولید شود. تاخیر در معرفی و عرضه پردازنده های 10 نانومتری نسبت به پردازنده های 7 نانومتری به دلیل بهره مند شدن آنها به تکنولوژی EUV بوده است.

کمپانی اینتل با استفاده از تکنیک های چند الگویی UV برای رسیدن به معماری 14 نانومتری و پایین تر از آن، می تواند این فرایند را به اجرا درآورد اما در عین حال با به کار گیری تکنولوژی EUV نیاز به طی این مسیر چند الگویی نیست.

کارایی پردازنده 10 نانومتری ice lake

وب سایت های خبری اطلاعات و مشخصات فنی دیگری از جدیدترین پردازنده اینتل در اختیار ما قرار داده اند که نشان دهنده پیشرفت های قابل توجه در بهره وری انرژی است. به طور تخمینی می توان گفت میزان استفاده از باتری در لپ تاپ هایی که به این پردازنده مجهز شده اند به 16 ساعت افزایش می یابد؛ البته باید تاثیر استفاده از تکنولوژی های نسل آینده مانند شبکه اینترنت 5G و WiFi6 را بر روی مصرف روزانه باتری را در نظر گرفت.

لیست قیمت پردازنده اینتل

ا دیدگاه

  1. پرستو

    ژوئن 1, 2019 در 10:10 ق.ظ

    کدوم لپ تاپ ها قراره به پردازنده 10 نانومتری اینتل مجهز بشه؟

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار